اگر به دنبال اطلاعاتی در حوزه سئو هستید میتوجه می‌شوید که یک اصطلاح بارها و بارها تکرار می‌شود: Domain Authority. اما این اصطلاح به چه معنیست؟ مهم است؟ و اگر اینطور است، از کجا می‌آموزید که چگونه اعتبار دامنه را بهبود ببخشید؟

در این پست، ما می‌خواهیم به سوالات شما پاسخ دهیم و به شما یاد دهیم که چگونه می‌توانید اعتبار دامنه خود را از طریق تکنیک‌های اثبات شده در زمان بهبود دهید.

MozRank:

اعتبار به دامنه راهی برای پیش بینی میزان رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو است. در مدت مشخصی، نمره الگوریتمی توسط افراد خوب در موز moz اختراع شد.

می توانید از طریق ابزار جستجوی سایت Moz، نمره (Domain Authority (DA سایت خود را ببینید. از زمان معرفی نمره DA موز، بسیاری از سیستم‌های امتیاز دهی قدرت دامنه بیرون آمده اند. به عنوان مثال، رتبه بندی دامنه Ahref و Trust Flow و….

در حالی که برخی از معیارهای محاسبه این نمرات از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت است، همه آنها نمره یکسانی را اندازه می‌گیرند: اعتبار SEO دامنه وب سایت.

Moz با ارزیابی چندین فاکتور از جمله لینک‌های دامنه، تعداد کل لینک‌ها و اعتبار این لینک‌ها در یک نمره DA را محاسبه می‌کند. بر اساس این عوامل، موز نمره ۱-۱۰۰ را صادر می‌کند.

نمره دهی موز برای اعتبار دامنه

نمره بالاتر به معنای وب سایت قوی‌تری است که احتمالاً در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارد. نمره پایین به معنای وب سایت ضعیف‌تری است که برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی، مشکل دارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که بین اصطلاح رسمی و کاربرد عمومی این اصطلاح تفاوت وجود دارد.

مردم از اصطلاح آزادانه برای توصیف معیارهای SEO وب سایت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، «وب سایت من در رتبه بندی، شماره یک، برای بسیاری از کلمات کلیدی است. بنابراین، قدرت دامنه بالایی دارد.» آنچه که آن‌ها واقعاً به آن اشاره می‌کنند، اعتبار و اختیار کلی یک سایت در جستجوی Google است.

MozTrust:

اعتبار دامنه راهی آسان برای درک چگونگی رتبه بندی وب سایت‌های گوگل است.

الگوریتم گوگل بخصوص الگوریتم‌های رتبه بندی آن و اینکه چگونه آن‌ها تصمیم می‌گیرند کدام وب سایت‌ها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شوند، تا حدودی یک راز است. Google بهترین شیوه‌ها و عوامل رتبه بندی آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد، اما هرگز دقیقاً نحوه رتبه بندی هر وب سایت را نشان نمی‌دهد.

اعتبار دامنه دقیق‌ترین نمایه از چشم انداز نتایج جستجو و کلید فهم اینکه چرا برخی وب سایت‌های خاص بالاتر از سایرین هستند، است. سایت‌های DA بالاتر نسبت به سایت‌های DA پایین عملکرد بهتری دارند. در نتیجه، بین نمرات بالا DA و رتبه‌های بالاتر همبستگی مستقیمی وجود دارد.

اعتبار صفحه در مقابل اعتبار دامنه

قدرت دامنه قدرت رتبه بندی پیش بینی کننده کل دامنه‌ها و زیر دامنه‌ها را اندازه گیری می‌کند.

اعتبار صفحه اعتبار صفحات خاص فردی را اندازه گیری می‌کند.

اگرچه DA درک بهتری از نحوه رتبه بندی سایت شما می‌دهد، به این معنی نیست که اعتبار صفحه مفید نیست. در حقیقت، اعتبار صفحه و صفحات وب سایت شما تأثیر مستقیمی در رتبه بندی کلی DA و رتبه بندی موتور جستجو شما دارد.

نحوه بهبود اعتبار دامنه

فاکتورهای زیادی وجود دارد، مانند SEO مناسب داخلی، اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت شما با کیفیت بالا است، سایت شما موبایل فرندلی است و سرعت بارگذاری سایت را فراموش نکنید.

با این حال، بزرگترین عامل در افزایش DA وب سایتتان پروفایل لینک‌های سایت شماست. در واقع، شما اساساً می‌توانید نمره مربوط به اعتبار دامنه را به عنوان معیار سنجش اینکه چقدر لینک‌های سایت شما قوی است، استفاده کنید.

بک لینک‌ها فاکتور رتبه ۱ در گوگل است. در حالی که بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی وجود دارد، یک پروفایل از لینک‌های قوی برای کسب رتبه و افزایش ترافیک جستجو مهمترین فاکتور در سایت شماست.

بنابراین منطقی است که بزرگترین عامل افزایش قدرت دامنه نیز بک لینک است. اگرچه همیشه اینقدر مطلق نیست، اما به راحتی می‌توان گفت که در بیشتر موارد، پروفایل لینک‌هایی قوی باعث می‌شود که اعتبار دامنه شما بالاتر می‌رود.

و اما تکنیک‌های افزایش رتبه دامنه:

دریافت بک لینک از وب سایت‌های دارای دامنه با اعتبار بالا، نه تنها در بهبود اعتبار و قدرت دامنه شما بلکه در بهبود اعتبار صفحه سایت شما هم نقش مهمی دارد.

و یک روش وجود دارد که می‌توانید از لینک‌های معتبر برای رشد پروفایل لینک‌های خود استفاده کنید. برای یک سایت، پست‌های مهمان را ارسال کنید. اینکار راهی عالی محسوب می‌شود. شما اساساً در حال تبادل بخشی از محتوا برای یک بک لینک هستید. هرچه اعتبار دامنه آن وب سایت بیشتر باشد، بک لینک نیز قوی‌تر می‌شود.

این فقط مربوط به کسب لینک‌های قوی نیست. عدم دستیابی به وب سایت‌های اسپم برای لینک با سایت شما نیز در حفظ اعتبار بالای دامنه از اهمیت زیادی برخوردار است. از نظر رتبه بندی، گوگل به جای جریمه کردن وب سایت‌ها دارای لینک‌های اسپمی، آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

اما هنوز هم مهم است که با انجام یک ممیزی لینک، لینک‌های اسپم را به طور دستی و دوره‌ای غیر فعال یا حذف کنید.

این روزها، افرادی هستند که نمرات اعتبار دامنه را جعل می‌کنند. بله، ممکن است و مردم این کار را انجام می‌دهند (عمدتاً برای فریب دادن جهت گرفتن بک لینک در وب سایت‌های خود با قیمتی بالاتر از آنچه که واقعاً ارزش آن را دارند).

همچنین، بسیاری از وب سایت‌های خارج از کشور وجود دارند که پروفایل لینک تاریخی خوبی دارند، اما برای چند سال گذشته غیرفعال بوده اند. بعضی اوقات، این سایت‌ها اکسپایر می‌شوند زیرا که صاحبان آن‌ها روی این سایت‌ها دیگر کار نمی‌کنند.

برخی از جستجوگرها دامنه‌هایی از این دست را خریداری می‌کنند و شبکه‌ای از وب سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا ایجاد می‌کنند، اما هیچگونه ترافیکی ندارند و سپس لینک‌هایی به وب سایت‌های خود که می‌خواهند رتبه بندی کنند، می‌دهند.

این کار یک اخطار است. Google و ابزارهایی مانند Moz در شناسایی وب سایت‌هایی این چنینی بهتر شده‌اند و هیچ ارزشی برای آنها قائل نمی‌شوند.

بنابراین، امروزه به عنوان یک سیگنال اصلی برای ایجاد لینک قوی، ترافیک لینک‌های وب سایت اندازه گیری می‌شود.

Moz از چه فاکتورهایی برای اعتبار دهی استفاده می‌کند؟

Moz از ۴۰ عامل مختلف برای محاسبه اعتبار دامنه شما استفاده می‌کند. اگرچه همه آنها شناخته شده نیستند، در اینجا مهمترین موارد ذکر شده است:

در دامنه‌های Root تعدادی از لینک‌های منحصر به فردی که وب سایت شما در اختیار دارد، قرار دارد. به عنوان مثال، اگر از یک وب سایت هزار لینک دارید، همچنان به عنوان یک لینک از یک دامنه root در نظر گرفته می‌شود. اگر در ۳ وب سایت مختلف ۳ لینک دارید، ۳ دامنه اصلی دارید. اعتباری که می‌توانید از لینک دامنه‌های مختلف به دست آورید بیشتر از دسته‌هایی لینکی از یک دامنه با اعتبار بالا است.

کاربر پسندی پایین وب سایت:

این به ساختار سایت و کاربرپسندی سایت شما مربوط می‌شود. اگر سایت شما ساختار ضعیفی داشته باشد، خزیدن سایت شما توسط گوگل دشوار خواهد شد و به امتیازات رتبه وب سایت شما آسیب می‌رساند.

MozRank:

این متریک است که برای به دست آوردن قدرت بک لینک‌های شما استفاده می‌شود. نه تنها تعداد لینک‌های خارجی شما بلکه کیفیت آن لینک‌ها را نیز در نظر می‌گیرد. با وجود Moz، کیفیت لینک‌ها نسبت به کمیت آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، به این معنی که یک لینک خارجی عالی بهتر از داشتن چند لینک متوسط ​​است.

MozTrust:

مانند MozRank، این یک معیار برای محاسبه کیفیت بک لینک‌های شما نیز هست. اما با تجزیه و تحلیل چگونگی ارتباط وب سایت شما با وب سایت‌های قابل اعتماد عمق بیشتری پیدا می‌کند.