چگونه ادمین پیج شویم، سوالی است که این روزها خیلی ها از خود میپرسند و کسی پاسخ درستی به آن نمیدهد.
دلیل عدم پاسخگویی هم مشخص است. درآمد بسیار بالای ادمین ها!
درآمد ادمین پیج اینستاگرام به طور متوسط ۵۰ میلیون تومان در ماه است.
ادمین پیجهای حرفهای درآمد بسیار بالاتری نیز در محدوده ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در ماه دارند.
کسی مایل نیست اسرار کسب درآمد بالای خود را با دیگران به اشتراک بگذارد، ولی یک خبر خوب برای شما دارم. من حاضرم این کار را بکنم.
من حاضرم اسرار طلایی و نکات کلیدی تبدیل شدن به ادمین پیج اینستاگرام تنها در عرض چند ماه را به شما منتقل کنم.
متن این صفحه شخصا توسط مهندس پیمان محمدپور تنظیم شده است.
کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر و جرایم رایانهای استان تهران
مشاور سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران در رشته نرم افزار
مدرس دانشگاه علمی کاربردی غرب تهران
کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه تهران
پس با دقت به تمام نکات و ظرافت هایی که در این صفحه به آن اشاره شده است توجه کنید و آن ها را به کار ببندید تا تنها در عرض چند ماه پاسخ سوال «چگونه ادمین پیج شویم» را در عمل بگیرید.
با کمک شبکه های اجتماعی، تعامل بدون واسطه بین مشتری و فروشنده زیادتر شده و از این موضوع برای سودآوری کسب و کار و تبلیغات بیشتر استفاده میکنند.
گام اول – همه چیز از این دو کلمه شروع میشه: شبکه اجتماعی
همه چیز از همین جا شروع میشه. خوب به این دو کلمه دقت کنید. شبکه اجتماعی
اگر میخواید به عنوان ادمین پیج برای همکاری با شما پیشنهادهای سرسام آور بدن و برای جذب شما توی صف بایستند، اولین کاری که باید انجام بدید اینه که مفهوم این دو عبارت رو بیشتر و دقیق تر از دیگران بفهمید. شبکه اجتماعی!
شبکه
مفهم شبکه و شبکه سازی پیچیدهتر از اون چیزیه که در نگاه اول به نظر میرسه. موضوع فقط فالو کردن و یا فولو شدن و لایک زدن نیست. موضوع بر سر جزئیات مدل زندگی شبکهای هست. موضوع درباره یک پارادایم شیفت یا چرخش نگاه هست. یک تغییر اساسی در جهان بینی لازمه!
پارادایم شیفت به جهان بینی شبکهای
اگر میخواید به سرعت تبدیل به یک ادمین پیج اینستاگرام بشید که تماس های تلفنی تون برای جذب و همکاری تمومی نداره، باید جهان بینی تون رو به حالت شبکهای تغییر بدید.
در مدل شبکهای شما در هیچ کاری تنها نیستید و هیچ کار عمدهای رو به هیچ وجه نباید به تنهایی انجام بدید، حتی اگر تنها انجام دادنش هم شدنی باشه.
با یک مثال ساده، بیشتر توضیح میدم.
اگر دانش آموز هستید، فرض کنید معلم تون و اگر دانشجو هستید، فرض کنید استاد دانشگاه تون به شما تکلیفی داده که باید ۱۰۰ صفحه جزوه دست نویس رو تایپ کنید. اگر این تکلیف مربوط به سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ میبود باید می نشستید و کلمه به کلمه اون رو تایپ میکردید.
ولی الان سال ۱۴۰۲ هست و شما ابزارهای گستردهای برای انجام این کار دارید. راههای زیر ممکنه به ذهن تون خطور کنه:
- جزوه رو میبرم میدم انقلاب (اگه تهرانی هستید!) و میدم برام تایپش کنن
- از دوستم که سرعت تایپش زیاده کمک میگیرم تا برام تایپش کنه و منم در عوض یه پیتزا مهمون اش میکنم
- از امکانات شناسایی صوتی Voice Recognition گوشی تلفن همراه استفاده میکنم و جزوه رو از رو میخونم و گوگل برام تایپش میکنه
- جزوه رو اسکن میکنم و از یک ابزار OCR فارسی استفاده میکنم تا کلش رو به صورت متن تایپ شده بهم بده و بعد میشینم و ویرایش اش میکنم
جالبه بدونید که هیچکدوم از اینها راه حل درست این مسئله نیستند. پس راه حل چیه؟
خیلی ساده است. کافیه یک کمپین تعریف کنید و اعتبار رو جابجا کنید و نتیجه رو به دست بیارید.
در شبکه اجتماعی تون (که متاسفانه شاید هنوز موفق به ایجادش نشدید) یک کمپین ساده تعریف کنید. یک لایو برید و بگید یک چالش براتون به وجود اومده و نیاز دارید فقط ۱۰۰۰ نفر به شما کمک کنن و هر کدوم فقط یک پاراگراف رو برای شما تایپ کنن.
ممکنه بگید کسی از این کمپین استقبال نخواهد کرد. با بعضی از شما موافقم ولی نه با همه تون. دلیل اش اینه که شبکه سازی لازمه ولی کافی نیست. شبکه باید اجتماعی باشه!
اجتماعی
انسان یک موجود اجتماعی است همه این رو میدونیم ولی کمتر بهش بها میدیم. ما در اجتماع زندهایم و با فاصله گرفتن از اون کم کم میمیریم. مرگ تدریجی و خاموش.
زندگی در اجتماع آئیین و رسوم سادهای داره که اگر به اونها پایبند باشیم میتونیم به سرعت نیازهامون رو از طریق جامعه پیرامون مون تأمین کنیم:
- احترام حداکثری
- محبت حداقلی
- تماس حداقلی
- موفقیت حداکثری
شبکهسازی + اجتماعی بودن میتونه ما رو به بسیاری از خواستههامون برسونه.
یک درس بسیار بزرگ: نترسید!
ترس رو کنار بذارید و وارد دریاها و اقیانوسهای بزرگ بشید. رودخونهها و دریاچههای کوچیک ماهیهای کوچیک دارن.
اگر میخواید موفق بشید باید ریسک پذیر باشید.
یک تمرین برای چرخش نگاه به جهان بینی شبکهای اجتماعی
بیاید تمرین کنیم تا ببینیم خوب یاد گرفتید یا نه؟
من سوال میپرسم و شما پاسخ بدید. کدوم یک از مشکلات زیر رو میشه به صورت شبکهای حل کرد؟
- پول کافی نداریم و میخوایم ماشین بخریم
- میخوایم یک سایت راهاندازی کنیم و کلی پول در بیاریم ولی بلد نیستیم
- میخوایم از ایران خارج بشیم ولی نمیدونیم کجا بریم و چکار کنیم
- میخوایم دوستای خوب و باحال و شادی پیدا کنیم ولی نمیدونیم از کجا شروع کنیم
- خوش تیپ و خوش پوش نیستیم و پولی هم نداریم که خوش تیپ بشیم و نمیدونیم چکار کنیم
- شاد نیستیم ولی دوست داریم شادتر زندگی کنیم ولی نمیدونیم از کجا شروع کنیم
- دنبال یک همدم خوب میگردیم ولی نمیدونیم از کجا باید شروع کنیم
- دوست داریم مرتب سفر کنیم و زندگی باحال و عجیب و هیجان انگیزی داشته باشیم ولی نمیدونیم از کجا شروع کنیم
- درس نخوندیم و امتحانا نزدیکه و نمیدونیم چه خاکی توی سرمون بریزیم
- یه پولی دست مون هست نمیدونیم کجا سرمایهگذاری اش کنیم
پاسخ خیلی ساده است. همه این مشکلات رو میشه با شبکه سازی اجتماعی به راحتی حل کرد. اصلا بهتر بگم، اگر تمرین کنید و ذهن تون رو آماده پارادایم شیف کنید، این مشکلات هرگز به وجود نمیان که بخواید براشون دنبال راه حل بگردید!
تا اینجا پاسخگویی به این سوال که چطوری و چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم یکم سادهتر شده و متوجه شدید برای موفقیت باید به کدوم سمت برید.
ولی عجله نکنید قسمت جالب پاسخ هنوز مونده.
گام دوم – هرم فرآیند فروش در پیج اینستاگرام و ارسال پروپوزال
پروپوزال یعنی پیشنهاد. یعنی باید به مالک پیج پیشنهاد مکتوب و مدونی بدید و بهش بگید که چه برنامهای برای رشد پیج اش دارید.
اگر میخواید پاسخ این سوال که «چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم» رو بدونید، لازمه کمی با فرآیند فروش در اینستاگرام آشنا بشید.
بخشی از کار یک ادمین نظم دادن به فرآیند فروش هست که به این منظور لازمه یک پروپوزال تدوین و برای مالک پیج ارسال کنید.
به عبارت بهتر شما باید به مالک پیج بگید که چه برنامه ای برای افزایش فروش اون دارید.
درحالت کلی منظور از فرآیند فروش، تعیین رویه و خط مشی فروش است و این پروسه شامل بخشهای زیر میشه:
- تعریف مشتری
- جستوجو برای اطلاعات مشتری
- تماس بامشتری
- معرفی محصول
- حل مشکلات فروش
- مدیریت اعتراضات
- بستن قرارداد
- عملیات پس از فروش
پروپوزال شما باید راهحل های واقع بینانهای برای مشکلات مرتبط با کسب و کار و بازاریابی و فروش ارائه بده.
این مراحل رو میشه در قالب یک هرم یا نمودار دایرهای یا چرخشی هم در نظر گرفت که من در زیر یک مدل هرمی رو نشون دادم:
در نظر داشته باشید که ممکنه کم و کیف این مراحل در هر کسب و کار با دیگری متفاوت باشه. اما مهم اینه که هر مرحله شامل فعالیتها و معیارهایی هست که مختص شما و فعالیت شماست. پس ممکنه فرآیند فروش یه هرم متغییر باشه و بسته به نوع کالا و خدمات متفاوت بشه.
به یاد داشته باشین که آماده کردن یه پروسه فروش کاملا مشخص نه تنها شما رو به عنوان یه شخص حرفهای و قابل اعتماد نشون میده، بلکه به جریان مدیریت کاری تون هم کمک خوبی میکنه.
مراحل کار در بررسی پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام
شما پرسیدید چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم و من پاسخ دادم و رسیدیم به اینجا که باید یک پروپوزال تهیه کنید.
قبل از اینکه به خود پروپوزال بپردازیم بذارید ببینیم مراحل هفتگانه کار در بررسی پروپوزال یا پیشنهاد چیه:
- تنظیم و ارسال متن پروپوزال
- بازنگری متن طرح پیشنهادی توسط کارفرما و پس دادنش همراه با سوالاتی که براشون پیش اومده
- جواب دادن به سوالات و اصلاح یا بازبینی مجدد متن
- تنظیم جلسه ملاقات حضوری (یا تصویری آنلاین)
- توافق با کارفرما بر سر متن پروپوزال
- تنظیم قرارداد اصلی
- امضای مشتری و پیمانکار
پروپوزال نباید در فرمتی به جز PDF و بیشتر از ۴ صفحه ارائه بشه. دقت کنید: حداکثر ۴ صفحه و اون هم PDF تمام!
هدف از تهیه پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام
پروپوزال میتونه ایدههای ادمین پیج (پیمانکار) رو برای مالک پیج (کارفرما) مشخص کنه. در ادامه پروپوزال با توجه به توافق طرفین به قرارداد تبدیل میشه.
معمولاََ این بخش بعد از یک جلسه حضوری (یا تصویری آنلاین) بین مشتری و پیمانکار با تمرکز بر نیازهای مشتری و ایدههای پیمانکار شکل میگیره. اجازه بدین با یه مثال ساده مسئله رو شفافترش کنیم:
برای چند لحظه خودتون رو جای کارفرما بذارید. فرض کنین شما مایلید پیج کاری تون فالور واقعی بیشتری جذب کنه و درآمد شما افزایش چشمگیر داشته باشه. شما یک پیش زمینهای از چیزی که دلتون میخواد در ذهن دارید ولی اطلاعات و تخصص کافی برای تبدیل رویاهاتون به واقعیت رو ندارید.
نیازی ندارید کسی روی داشتههاتون تمرکز کنه. برعکس به دنبال کسی میگردید که نداشتهها و خلاء تون رو براتون پر کنه.
پس به دنبال یک مشاور یا پیمانکار هستید که یکی دو تا از موارد زیر رو داشته باشه:
- تجربه کاری طولانی قابل اثبات (که احتمالا باعث میشه فرد گران قیمتی باشه)
- ظاهر خوب و هوش اجتماعی و هوش هیجانی بالا
- شبکهسازی قوی و ارتباطات زیاد
- خلاقیت و پشتکار زیاد
- اطلاعات زیاد تخصصی مرتبط
- انعطاف کافی
و حتما به دنبال کسانی نیستید که با این گزینهها جلوی شما حاضر میشن:
- ادعای زیاد و تاکید بر اسامی و برندهایی که با اونها همکاری داشته بدون سند و مدرک
- قول و وعدههای عجیب و غریب زیاد
- عجله زیاد برای شروع همکاری از همین امروز
- اصرار به صحبت بر سر قیمت و هزینهها و ارائه تخفیفهای تو خالی
خب حالا رویا پردازی کافیه، برگردید و خودتون باشید به عنوان یک پیمانکار برای ادمین پیج. الان دیگه خیلی خوب میدونید که چه باید بکنید و چه نباید بکنید.
نکات مهم پروپوزال و قرارداد مدیریت اینستاگرام
پرسیدید چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم و پاسخ دادم و رسیدیم به تنظیم پروپوزال.
حالا برای تنظیم پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام باید نیازهای کارفرما درک شده باشه و پیمانکار طبق این نیازها پیشنهادات خودش رو ارائه بده. ولی خب مثل هر توافق دیگری همه قسمتهای پروپوزال هم که مخصوص کارفرما نیست! باید راجع به پیشنهادات و شرایط همکاری پیمانکار هم مواردی مطرح بشه تا مشتری پیمانکار رو بهتر بشناسه و بدونه قراره با چه شخص یا تیمی وارد مذاکره بشه.
برای همین یک سری نکات مهم تنظیم پروپوزال اینستاگرام و نوشتن متن قرارداد ادمین اینستاگرام رو در اینجا ذکر کردم:
- تحلیل مشکلات کارفرما
- مفاد و بندهای احتمالی قرارداد
- محدوده کاری و اسکوپ پروژه
- نقاط عطف و مهلت پروژه
- اثبات کار خودتون
- نحوه تعامل با کارفرما
دقت کنید که پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام یک سند کلان هست و لازم نیست راجع به بسیاری از جزئیات در اون صحبت کنید. این فایل حداکثر باید ۴ صفحه باشه و به مهمترین موارد اشاره کنه. بقیه موارد میمونه برای جلسه حضوری یا آنلاین تصویری
تحلیل مشکلات کارفرما
یکی از بخشهای مهم رابطه پیمانکار با کارفرما، مدیریت انتظارات کارفرما هست. یعنی چی؟ یعنی این که پیمانکار باید بتونه مسائل و مشکلات مربوط به کارفرما رو بشناسه و اونها رو تجزیه و تحلیل کنه و بر اساس تحلیلی که انجام میده پیش بره.
در جلسات مشترک لازمه که نیازها و انتظارات مربوط به پیج اینستاگرام کارفرما درک شده باشه و شما بتونید نشون بدید که چه کمکی از دست تون بر میاد و ایدهها و پیشنهادات تون برای رسیدن طرف مقابل به خواستهها و یا حل مشکلاتش در اینستاگرام چیه. این تحلیل شامل بخشهای زیر هست:
- یک مرور کلی درباره نیازهای مشتری
- برنامه ریزی و تقسیم کار
- اهدافی که قصد دارین بهش برسین
- یک مرور کلی بر جدول زمانبندی پروژه
بعضی اوقات کارفرماها حس میکنن که در مدیریت اینستاگرام به کمک یک ادمین پیج نیاز دارند اما از توضیح کامل نیازهاشون و یا هدفی که مد نظرشونه، عاجزند. مثلاََ اگه مالک پیج برای افزایش فروش محصولات سراغ اینستاگرام اومده باشه این بخش از پروپوزال باید شامل این موارد باشه:
- معیارهای اندازهگیری فروش فعلی
- تحلیل این که چرا استراتژی فعلی کار نمیکنه
مفاد و بندهای احتمالی قرارداد
اگر مایلید چیزی در قرارداد ذکر بشه نوشتن اون در پروپوزال بهترین کار ممکنه. در این کار شک نکنید. مطرح کردن چارچوب هاتون رو تا روزی که همه چیز بین شما و کارفرما خراب بشه به تعویق نندازید. چند مثال از مفادی که میخواید در قرارداد گنجونده بشه:
- ساعاتی که نمیتونید پاسخگوی هیچ تماسی باشید
- روزهایی از سال که نمیتونید پاسخگوی هیچ تماسی باشید
- کانال تماسی که مایلید برای تماس با شما از اون طریق اقدام بشه
این بخش همچنین برای روشن کردن دقیق نحوه کار و بندهای اصلی نمونه قرارداد ادمین پیج اینستاگرام است که شامل موارد زیر میشه:
- هزینهها: این قسمت شامل نوع پروژه و اداره اون به صورت ساعتی یا دائمیه.
- روشهای پرداخت صورتحساب: نحوه فاکتور کردن چطوریه، شرایط پرداخت چیه یا اینکه نیاز به پیش پرداخت هست یا خیر.
- نحوه کار کردن: باید تعیین کرد که آیا کار به صورت دورکاری هست یا اینکه در دفتر مشتری انجام میشه و این که شما به عنوان پیمانکار چه تایمی برای پاسخگویی به سوالات مشتری در دسترس هستید و چه زمان هایی قراره در دسترس نباشید.
- نحوه فسخ قرارداد: اگه هر کدوم از طرفین تصمیم به فسخ قرارداد بگیرن، تکلیف فسخ قرارداد به چه صورته و خسارتها چطوری پرداخت میشه.
در واقع فسخ قرارداد میتونه دو طرفه باشه، یعنی هم فسخ از سمت کارفرما و هم فسخ از سمت پیمانکار . در صورتیکه از طرف کارفرما باشه و مالک پیج به این نتیجه برسه که پروژه براش مفید واقع نشده میشه مبلغی رو به عنوان هزینه زمان صرف شده و کاری که شما انجام دادین پرداخت کنه که اصطلاحاََ بهش میگیم مزد تسلی بخش یا Kill Fee.
در صورت فسخ قرارداد از سمت هر یک از طرفین یا در صورت اتمام مهلت انجام پروژه، پیمانکار و کارفرما موظف هستن اطلاعات حساس و تجاری طرف مقابل رو محفوظ نگه دارن یا از انتشارش خودداری کنن و در هیچ صورتی اونها رو افشا نکنن. این موضوع در چارچوب نمونه قرارداد منع افشای اطلاعات قرار میگیره.
توصیه میکنم حتما پیش از امضای قرارداد ادمینی پیج اینستاگرام، یک قرارداد منع افشای اطلاعات با مالک پیج امضا کنید. موارد بسیاری پیش اومده که اطلاعات کاری و حرفهای ادمین پیج لو رفته و منجر به بروز اختلاف جدی بین دو طرف شده.
محدوده کاری و اسکوپ پروژه
این بخش کاملاََ با بخشی از قرارداد ادمین پیج اینستاگرام که شامل دامنه کاریتون هست مطابقه. اینها کارهایی هستن که شما قراره برای مالک پیج انجام بدین. این بخش بزرگترین قسمت پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام هست و میتونه به چند بخش کوچکتر تقسیم بشه که در ادامه براتون شرح میدم.
برای تنظیم پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام ، فعالیتها به این صورت دستهبندی میشن:
- زمان بندی ارسال پست: هر چند وقت یک بار قراره یک پست جدید گذاشته بشه؟ آیا محتواها قبل از انتشار قراره تایید بشن؟
- تولید محتوا: این بخش میتونه شامل تقویم تولید محتوای اینستاگرام، عکاسی از خدمات و محصولات و دنبال کردن اخبار کسب و کار باشه.
- انتخاب کلمات کلیدی: در این بخش باید فرآیند انتخاب و استخراج کلمات کلیدی مشخص بشه.
- تحلیل و گزارش: در این قسمت دو سوال اصلی وجود داره:
- تحلیل ها در چه فواصل زمانی گزارش میشن
- چه پارامترهایی قراره پایش و دنبال بشن
- جزئیات مدیریت اینستاگرام: این بخش شامل مشخص کردن زمانهای حضور در کانال و مدت زمان و شرایطی هست که برای تعامل و ارتباط اختصاص داده خواهد شد.
پیشنهاد من اینه که ساعتهای دقیق کاری که به کارفرما اختصاص داده میشن مشخص بشه:
رسانه های اجتماعی بسیار متغیر و به صورت شبانه روزی آنلاین هستن. یک موضوع خیلی مهم در قرارداد ادمین پیج اینستاگرام اینه که یه لیست شفاف از انتظارات مالک پیج تهیه بشه تا از به وجود اومدن مشکلات در آینده جلوگیری کنه و به کارفرما این امکان رو بده که بدونه قراره چه چیزی دریافت کنه.
اگه زمان بندی تون رو مشخص نکنید در آینده شب و نصفه شب، روز تعطیل یا وقتی در سفر هستید مجبورید پیوسته کار کنید و کارفرما هم همیشه ناراضیه چون فکر میکنه دارین سرش کلاه میذارین. پس شفاف باشین. خیلی شفاف.
نقاط عطف و مهلت پروژه
این بخش اغلب با قسمت محدوده کاری همپوشانی داره و برای اندازه گیری دقیق میزان موفقیت و پیشروی پروژه است.
اگه مالک پیج اینستاگرام تمایل داره که برند اش بیشتر در اینستاگرام دیده بشه، باید شناسایی واکنشها و گزارشها جزئی از معیارهای عملکردی شما باشن. با در نظر گرفتن میزان نرخ رشد کنونی،شما میتونید اهداف منطقی که بر پایه اعداد مشخص هستند رو در پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام وارد کنید.
اثبات کار خودتون
چند تا جمله کلیدی در مورد موثر بودن کار خودتون بگید. اینجا قراره به کارفرما ثابت کنید که چرا باید شما رو انتخاب کنه و نه بقیه رو.
در این بخش هر چه کمتر بگید بهتره و به نفع تون نیست زیاده گویی کنید. اگه مدرک موثری دارید یا مهارت اجتماعی یا کانال یا پیج یا ارتباطاتی دارید خیلی کوتاه ازش نام ببرید.
باز هم تاکید میکنم که در این بخش زیاده گویی نکنید که تاثیر منفی خواهد گذاشت.
نحوه تعامل با کارفرما
این تیتر به نظر یه موضوع بدیهی و سادهست ولی راستش رو بخوایین اکثر پیمانکارها فراموش میکنن که به مشتری بگن از چه طریقی و در چه ساعاتی میتونن جوابگوی سوالاتشون باشن.
پروپوزال اینستاگرام بهترین جای ممکنه که سر این موضوع با مالک پیج کنار بیاید و تعیین کنید که قراره چطوری با هم ارتباط برقرار کنید یا اگه از شما سوالی داشت چطوری و چه موقع میتونه بپرسه.
چون قطعاً نه مشتری و نه پیمانکار همیشه حاضر و آماده نیستن که هر وقت پیامی به دستشون رسید جواب هم دیگه رو بدن.
قدمهای بعدی برای مشتری
خواستتون بعد از پروپوزال شبکه های اجتماعی یا اینستاگرام چیه؟ برای جلوگیری از فشارهای ناخوشایند و عقب ماندگی مداوم بین شما و مشتری، هر چیزی که بعد از ارسال پروپوزال مدیریت اینستاگرام اتفاق میافته رو یادداشت کنید. آیا بعد از گذشت چندروز از ارسال، پیگیری میکنید؟ آیا مشتری فرصتی برای تجدیدنظر در پروپوزال داره؟
درسته که این موارد، مؤلفههای اصلی برای نوشتن قرارداد مدیریت اینستاگرام هستند ولی قطعاً روشهای بیشمار دیگهای هم وجود داره. مثلاََ بعضی از آژانسها ترجیح میدن تاریخ انقضا و حق کپی رو در پروپوزال خودشون قرار بدن.
طول متن قرارداد مدیریت اینستاگرام بسته به نوع مشتری که قراره براشون کار کنین متفاوته و قطعاََ پروپوزال یه شرکت کوچیک با اونی که برای یه شرکت با سرمایه چند میلیاردی تنظیم میشه فرق داره.
در هر صورت هر قردادی یه سری نکات خاص داره که باید حتماََ رعایت کنین و بدون دونستن این نکات نه میتونین بهعنوان مجری کار یه قرارداد خوب بنویسین و نه میتونین به عنوان یه کارفرما تشخیص بدین که بندهای لازم در قرارداد ذکر شده یا نه!
گام سوم – دانلود قالب پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام
برای اینکه کارتون راحتتر بشه یک فایل قالب ادمین پیج اینستاگرام براتون آماده کردم که میتونید دانلودش کنید و با توجه به نیازتون اون رو تغییر بدید.
گام چهارم – نیاز به مشاوره با شما دارم – چکار کنم؟
دلیل احتمالی نیاز شما به دریافت مشاوره برای تنظیم پروپوزال ادمین پیج اینستاگرام یا تنظیم قرارداد ادمینی پیج اینستاگرام موارد زیره:
- شما اطلاعات و تخصص کافی برای تبدیل خواسته هاتون به واقعیت رو ندارین
- شما فرصت و زمان کافی برای کسب این اطلاعات و تخصص رو ندارین.
- شما به اندازه کافی پول دار نیستین که سعی و خطا کنین یعنی هی قرارداد ببندین و هی ضرر کنین تا کم کم یاد بگیرین
- شما به اندازه کافی اطلاعات حقوقی در زمینه انفورماتیک و اینترنت و جرایم سایبری ندارین پس ممکنه مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار بگیرین
- شما با معیارهای قیمت گذاری و تعرفه خدمات فنی تخصصی انفورماتیک آشنایی کافی ندارین
- شما با ادبیات موضوعی حوزه مدیریت شبکه های اجتماعی آشنایی ندارین
اگه موارد بالا دغدغه شماست دو راه برای دریافت مشاوره از من دارید:
- مشاوره رایگان (صرفا و منحصراً از طریق فرم کامنت زیر همین نوشته)
- مشاوره ریالی (خرید مشاوره تلفنی از طریق فروشگاه سایت یا کارت به کارت از طریق ارسال پیام در تلگرام به ۰۹۰۲.۸۸۸.۲۷۴۷)
لطفا دقت کنید در تلگرام مشاوره رایگان ارائه نمیشه و دوستانی که نیازمند دریافت مشاوره رایگان هستند، صرفا میتونن از طریق فرم کامنت زیر همین نوشته اقدام کنن.
ممنون که رعایت میکنید.
کی ادمین میخواد
درک میکنم که شما به دنبال یک پیج اینستاگرام هستید و مایلید به عنوان ادمین آن عمل کنید. برای پیدا کردن مالکان پیجهای اینستاگرام و ارائه خدمات ادمینی، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
- ارتباط مستقیم با صاحبان پیجها: در اینستاگرام، میتوانید به صورت مستقیم با صاحبان پیجهای مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید. میتوانید با ارسال پیام به آنها از آنها خواسته و قصد خود را برای تبدیل شدن به ادمین پیجشان بیان کنید.
- جستجو در سایتها و انجمنهای مرتبط: برخی سایتها و انجمنهای آنلاین به شما امکان میدهند تا به صورت فعال در جستجوی پیجهای اینستاگرامی باشید که به دنبال ادمین هستند. میتوانید در این سایتها و انجمنها اعلام کنید که شما به دنبال پیجهایی هستید که ادمین میخواهند.
- استفاده از پلتفرمهای آنلاین: پلتفرمهای آنلاینی مانند LinkedIn یا Upwork میتوانند به شما در پیدا کردن مالکان پیجهای اینستاگرام که به دنبال ادمین هستند، کمک کنند. در این پلتفرمها میتوانید پروفایل خود را ایجاد کنید و خدمات ادمینی خود را معرفی کنید.
- شبکهسازی و ارتباط با افراد صاحب پیج: شبکهسازی در صنعت اینستاگرام و ارتباط با افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند، میتواند به شما کمک کند تا به صاحبان پیجهایی که به دنبال ادمین هستند، دسترسی پیدا کنید. با شرکت در رویدادها، کنفرانسها و گروههای صنعتی، میتوانید با افراد مرتبط آشنا شوید و ارتباطات حرفهای برقرار کنید.
مهم است که هنگام ارتباط با صاحبان پیج، به صورت حرفهای عمل کنید و به مهارتها و تجربیات خود اشاره کنید تا اعتماد آنها را جلب کنید. همچنین، مطمئن شوید که قبل از هر توافقی، شرایط و قوانین مربوط به همکاری را به دقت مورد بررسی قرار دادهاید.
چگونه ادمین اینستا شویم
برای تبدیل شدن به ادمین یک پیج اینستاگرام، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
- ارتباط با صاحب پیج: ابتدا باید با صاحب پیج، یعنی صاحب حساب اینستاگرامی که میخواهید به عنوان ادمین آن عمل کنید، ارتباط برقرار کنید. میتوانید با ارسال پیام به صاحب پیج درخواست خود را برای تبدیل شدن به ادمین بیان کنید.
- بحث و توافق: بعد از برقراری ارتباط با صاحب پیج، باید در مورد جزئیات همکاری و نقش وظیفههای ادمین صحبت کنید. مطمئن شوید که هر دو طرف توافقی را در مورد نحوه همکاری، زمانبندی و دسترسیهای لازم برای ادمین دارند.
- ارسال درخواست دسترسی: صاحب پیج باید شما را به عنوان ادمین پیج خود اضافه کند. برای این کار، وی باید درخواست دسترسی را برای شما ارسال کند. شما باید این درخواست را قبول کنید و دسترسی لازم برای ادمینی را به پیج دریافت کنید.
- تعیین نقش وظیفهها: بعد از اضافه شدن به عنوان ادمین پیج، توصیه میشود نقش وظیفههای خود را با صاحب پیج تعیین کنید. مطمئن شوید که هر دو طرف در مورد وظایف و مسئولیتهای ادمینی موافقت کردهاند و توضیحات دقیقی در مورد وظایف هر کدام داده شده است.
- آغاز همکاری: پس از تعیین نقش وظیفهها، میتوانید با همکاری در مدیریت پیج و انجام وظایف ادمینی شروع به همکاری کنید. این شامل ارسال محتوا، پاسخگویی به نظرات و پیامها، مدیریت تبلیغات و سایر فعالیتهای مرتبط با مدیریت پیج است.
مهم است که در هنگام همکاری به اطلاعات و محتوای حساب احترام بگذارید و در نظر داشته باشید که مسئولیتهای ادمینی درست و به موقع انجام شود. همچنین، درخواست ادمینی برای پیجهایی با ترافیک بالا و محتوای حساس ممکن است کمی پیچیدهتر باشد و ممکن است نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد.
موفق و پر فروش باشید!
سلام متنتون مفید و کاربردی بود. متشکرم 🌹