صفحه فرود چیست؟ چه چیزی باعث ایجاد یک صفحه فرود عالی میشه؟ چطوری میتونید یه صفحه فرود جذاب داشته باشید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشه؟ اگه واقعاً دلتون میخواد که صفحه فرود داشته باشین که مشتری هاتون با دیدنش فرار نکنند و ترغیب بشن که به صفحه اصلی و صفحه های دیگر وب سایتتون نگاهی بندازن و در نهایت تبدیل بشن فکر میکنم بد نباشه بقیه این مقاله رو همراه من باشین! صفحه فرود، صفحه ایه که بازدید کننده بعد از کلیک روی یک تبلیغ به اون صفحه از وب سایت شما می رسه ( از همین تبلیغای متنی یا تصویری گوگل). بازاریابان بی تجربه اغلب کل ترافیک PPC رو به صفحه اصلی هدایت میکنند ولی این میتونه یه اشتباه خیلی بزرگ باشه.

صفحات فرود خاص، متناسب با پیشنهاد های مختلف، برای ارائه تجربه کاربری با کیفیت، برای هر وبسایت ضروری است.

قبل از ساختن صفحه فرود

قبل از ایجاد صفحه فرود اول از خودتون بپرسید …

۱-هدف چیست؟ آیا در دنیای ایده آل، بازدیدکنندگان بعد از این که به صفحه فرود شما میان چیکار میکنن؟ آیا چیزی میخرند؟ برای خبرنامه ثبت نام میکنند؟ کتاب دانلود میکنند؟ من ازتون خواهش میکنم یکم دست نگه دارین و این هارمونیک رو خراب نکنید!!!

اولین قدم برای هر استراتژی تعیین اهداف است

۲- رقیب من کیست؟ خب این سوال درواقع یه سوال نیست، سه تا سواله : من با چه کسی رقابت میکنم؟ رقبای من چطوری به موفقیت رسیدن؟ چطوری میتونم موفقیت اونارو کپی کنم؟ (تقلید، راحت ترین راهه، بنابراین اگه رقبای شما کاری انجام میدن، باید به همون ترتیب عمل کنید)

۳- مخاطب من کیست؟ امید ها، رویا ها و آرزو های آنها چیست؟ هرچقدر هم که احمقانه به نظر برسه بازم درسته. هرچقدر بیشتر مخاطب های خودتون رو درک کنید، بیشتر میتونید به خواسته ها  نیاز های اونا پاسخ بدین. مگر اینکه مخاطب ایده آل خودتون رو بشناسید. پس.. به  مخاطباتون توجه کنید.

۴- چگونه به صفحه فرود من رسیدند؟ بسته به موقعیت مکانی کاربران خود، پیام خودتون رو تغییر بدین. برای هر کدام از مخاطبانی که از طریق گوگل، توییتر یا فیسبوک به صفحه شما رسیدن باید پیامی متفاوت و متناسب با خودشون ارسال بشه. بیزینس های با صفحات فرود بیشتر (۳۰+) ۷ برابر تولید مشتری میکنند تا وبسایت هایی با صفحات فرود انگشت شمار.

در حالت ایده آل شما میخواین  یک صفحه فرود مناسب با هر گروه تبلیغاتی داشته باشین، اما این یک عملیات بسیار سنگینه، بنابراین از هرجا که میتونید شروع کنید. سعی کنید با یک صفحه فرود سفارشی در هر کمپین شروع کنید و بعد، از اونجا (در صورت اجازه منابع) برای هر گروه تبلیغاتی یک صفحه فرود ایجاد کنید.

چگونه یک صفحه فرود منجر به تبدیل میشه؟

خب ما سوالای اساسی قبل از ایجاد صفحه فرود رو پوشش دادیم، حالا میخوایم ببینیم چطوری میتونیم صفحات فرود جذاب و قانع کننده ایجاد کنیم.

صفحات فرود عالی، کوتاه و جذاب و بدون لیست هستند

یک صفحه فرود باید تمام اطلاعات لازم رو ارائه بده، اما نه به اندازه ای که کاربر رو تحت الشعاع قرار بده ( و در نهایت فرار کنه). اطلاعات ضروری که مخاطب ها رو به خودش جذب کنه و نه بیشتر!!

مطالب با کیفیتی تهیه کنید که اعتماد به نفستون رو بالا ببره

این که ما زیاد راجب از دست ندادن مشتری ها صحبت میکنیم خدایی نکرده به این معنی نیست که شما باید چیپ و بی کلاس باشید، برعکس، تا جایی که امکان داره باید محتوای غنی  و مفید ارائه بدین. محتوای خوب و مطمئن به شما اعتماد به نفس القا میکنه.

همه مسیر ها باید به یک مقصد منتهی شوند

در واقع صفحه فرود باید نقش قیف رو ایفا کنه، و حالا نکته مهم اینه که راه های خرج رو محدود کنید، اگر میبینید لینک های در این صفحه باعث خروج کاربر از قیف میشه باید اونا رو کوچیک و کم کنید.

تبدیل کردن رو آسون کنید

هدف اینه که تا حد امکان تبدیل کردن رو برای مشتری آسون کنیم. فاصله گام اول تا گام دوم نباید زیاد باشه و موانع زیادی داشته باشه! به عنوان مثال اگه یه محتوای دانلود شدنی قرار دادین، یه دکمه باید باشه که به کاربر التماس کنه روش کلیک کنه.

طراحی بی عیب و نقص داشته باشید

معماری اطلاعات در این قسمته که به اجرا گذاشته میشه. چون مهمه که یک صفحه فرود یک طراحی واضح داشته باشه که بدون سو استفاده به تمام سوالات پاسخ بده، کلیه اطلاعات مورد نیاز باید تهیه بشه و هیچ مانعی بین بازدید کننده و تبدیل وجود نداشته باشه. در صورت امکان بازدید  کننده باید بتونه با یک کلیک تبدیل کنه.

عناوین چشم نواز ایجاد کنید

بیشتر صفحات فرود معرفی برای خدماتشون از عنوان های اصلی استفاده میکنند و از زیر عنوان ها برای توضیح بیشتر استفاده میشه.

مثلا: کتاب الکتریکی رایگان برای بازاریابی فیسبوک (عنوان)، از مدرسان بازاریابی ما چگونگی افزایش لایک ها و فالوور های فیسبوک را بیاموزید (زیر عنوان)

باب میل کاربر باشد

اگه بخواین همش از خودتون حرف بزنید بازدیدکننده رو خسته میکنید.( نه فقط اینجا بلکه این اصل در بقیه مراحل زندگی هم صدق میکنه). حقیقت اینه که بازدیدکننده به امیال و اهداف شما توجه نمی کنه و اصلا براش اهمیت نداره. اونا فقط دنبال اینن که ببین شما چیکار میتونید براشون بکنید، برای بهبود وضعیتشون. همونو به نمایش بگذارین. مااا از تمام موجودات این کره خاکی خودخواه تر هستیم 🙂

در صورت لزوم از فیلم استفاده کنید

وجود ویدئو در صفحات فرود میتونه پیچیدگی یک محصول رو کم تر کنه و همزمان بازدیدکننده ها رو هم سرگرم کنه.

یک پیشنهاد عالی داشته باشید

ساده ترین راه برای تبدیل اینه که یک پیشنهاد باور نکردنی ارائه بدین. مطمئن باشین که پیشنهاد شما به اندازه کافی برای کابرها جذاب باشه و در واقع چیزی باشه که اونا میخوان.

بررسی سریع و آسان باشد

این خیلی مهمه که مشتری در یک نگاه بفهمه وبسایت شما به دردش میخوره یا نه. تخمین زده شده که حدود ۱۰ ثانیه وقت دارین تا کاربر رو متقاعد کنین تو صفحه تون بمونه. در صفحات فرود با برجسته کردن نکات اصلی در عنوان و استفاده از سرفصل ها و بولت ها، بررسی رو آسون کنید. از فونت ها و رنگ ها برای نشون دادن سلسه مراتب اطلاعات استفاده کنید.

نقل قول
Jakob Nielsen میگه که بازدیدکننده های شما حیوونای وحشی و گرسنه ای هستند که به دنبال غذان. پس هرچی سریع تر غذای اونارو سرو کنید!

حاوی تصاویر مرتبط و با کیفیت باشد

تصاویر دیدنی و جذاب باعث ایجاد صفحه ای جذاب تر  تجربه کاربری بهتر میشه. از نشانه های بصری غافل نشین. مسیرها رو با استفاده از فلش مشخص کنید. یا از طریق دکمه های رنگی نقاط کانونی صفحه رو مشخص کنید.

صفحه فرود باید با تبلیغ شما مطابقت داشته باشد

صفحات فرود هم باید از همون کلمه کلیدی که در تبلیغ PPC استفاده شده استفاده کنند. این اتصال باید آشکار باشه و بازدیدکننده ها رو مطمئن میکنه که در مسیر درستی قرار گرفتند. اگر تبلیغ شما در مورد کیسه خوابه، نباید کاربر رو به صفحه ای هدایت کنید که در مورد چادر مسافرتیه.

فقط اطلاعات مورد نظر خودتون رو درخواست کنید

هرچه اطلاعات در زمینه های بیشتری از کاربر بخواین، شانس کمتری دارین و انتظار نداشته باشین فرم پیشنهاد رو تکمیل کنن. اگر تبدیل شما به فرم نیاز داره، حداقل اون چیزی که لازم دارین رو درخواست کنید چون بعد از انجام عملیات هم میتونین اطلاعات بیشتر کسب کنید. اکثر کاربر ها مشکلی برای وارد کردن اسم و آدرس ایمیلشون ندارن، اما دیگه تاریخ تولد و شماره تلفن و اینا باعث میشه حدود ۵۰% ریزش پیدا کنند. تجربه میگه اطلاعات درخواستی در صفحه فرودتون نباید بیشتر از ۷ مورد باشه.

دکمه های اشتراک گذاری وجود داشته باشد

بسیاری از مردم خوشحال میشن که در مورد خرید اخیرشون پست بزارن یا منبعی که به نظرشون مفید بوده رو با بقیه به اشتراک بگذارن. افزودن لینک های اشتراک گذاری شانس شمارا برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی افزایش میده.

چند نمونه از بهترین صفحات فرود

برای نشون دادن  بهتر اون چیزی که در صفحات فرود موفق اتفاق میفته، من نمونه هایی از عالی ترین صفحات فرود رو واستون بررسی کردم.

لندینگ پیج

تفاوت  صفحه فرود پینترست با صفحات فرود دیگه اینه که اونا وقت زیادی برای توضیح این که پینترست Pinterest چیه نگذاشتن، چون تصور میکنن که بیشتر مردم راجع بهش شنیدن و میدونن چیه. در عوض در زیر عنوان اصلی نمونه متفاوتی از ارزش های پینترست ( مثل یافتن و ذخیره کردن و هرچیزی که به شما انگیزه بده) قرار دادن.

پینترست اینجا دقیقا چیکار کرده؟

  • شروع آسان- فقط لازمه روی یکی از دکمه ها کلیک کنید.
  • پینترست با گفتن این که ثبت نام فقط ۴۵ ثانیه طول میکشه به این اشاره کرده که این کار چقدر آسونه.
  • از پایگاه کاربر به عنوان یک عامل اعتماد سازی استفاده میکنه. هر سایتی با بیشتر ۲۵ میلیارد قطعه محتوای تولید شده توسط کاربر قطعا کارش درسته.

صفحه فرود

ایر بی ان بی Airbnb  اجاره خانه یا اتاق متناسب با بودجتون در سرار جهان آسون میکنه.

چه چیزی اینجا خوب به نظر میرسه؟

  • عکس های جذاب که بلافاصله بازدیدکننده هارو هیجان زده میکنه.
  • ورودی ساده و کوتاه که به سادگی به بازدیدکننده ها اجازه میده مکان هایی رو برای اقامت پیدا کنند.
  • این صفحه به غیر از عملکرد “جستجو “و “ورود به سیستم”، ادامه ای نداره، بنابراین بازدیدکننده ها سردرگم نمیشن.

لندینگ پیج یا صفحه فرود

Gift Rock سایت دیگه ایه که دارای صفحه فرود قوی است.

این صفحه چه کار درستی داره انجام میده؟

  • در عنوان با چند کلمه کوتاه توضیح داده شده که Gift Rock  چی هست.
  • قطعات اطلاعاتی کوچیکتر که در زیر عنوان با استفاده از بولت ها مشخص شده به راحتی قابل بررسی هستد.
  • دکمه CTA کاملاً واضحه.
  • لینک های اجتماعی موجود هستند.
  • با اسکرول کردن به آسونی میتونید اطلاعات بیشتری هم به دست بیارید.

Short Stack به شرکتها کمک می کند تبلیغات Facebook و سایر محتوای سفارشی Facebook را سازماندهی و مدیریت کنند. بیایید ببینیم چه چیزی در این صفحه خوب به نظر میرسه.

  • رنگ ها روشن هستند و با هم همخونی دارند.

  • این صفحه با کمترین متن به توضیح بیزینس پرداخته و موفق هم بوده.
  • برای توضیح بیشتر از ویدئو استفاده شده.

صفحه فرود

Kiss Metrics یک صفحه فرود سفارشی برای بازدیدکنندگان علاقمند به مجموعه ابزارهای بازاریابی است.

چرا این صفحه خوب کار میکنه؟

  • عنوان واضح که خدمات بیزینس رو شرح داده.
  • فرم ساده ثبت نام که فقط درخواست آدرس ایمیل کرده.
  • دکمه های رنگی.

Blue Aprone یک سرویس پخش غذاس که مواد غذایی رو مستقیماً میاره در خونه.

  • در عنوان به یک نقطه ضعف مشترک که کمبود زمان برای تهیه یه غذای خوبه اشاره کرده.
  • دکمه CTA تخفیف خاصی رو ارائه میده.
  • دو تصویر بشقاب سمت راست و چپ دکمه CTA بازدیدکننده ها رو جذب خودش میکنه.
  • قسمت پایین صفحه، به سادگی روند کار رو نشون داده.

لندینگ پیج

Shopify یک راه حل نرم افزاری رو به فروش می رسونه که به مشاغل کمک میکنه تا برای وبسایت خودشون فروشگاه آنلاین ایجاد کنند.

  • عنوان و زیر عنوان خلاصه و مطابق با هدف بازدیدکننده.
  • نمایش بصری خلاقانه
  • نسخه آزمایشی رایگان نسبتاً بلند مدت
  • برای شروع فقط یک آدرس ایمیل لازم است.

لندینگ پیج

Bloomy Box یک سرویس اشتراک گذاری مشترک بین منازل و باغ هاست که گل های دست چین شده رو در منزل به مصرف کنندگان تحویل میده.

  • عکس پس زمینه پر زرق و برقِ و روحیه خریدار رو عوض میکنه.
  • دکمه CTA دوم برای کسایی که میخوان در وقتشون صرفه جویی کنند این امکان رو فراهم میکنه.

مقاله بالا به دردتون خورد؟ آیا شما هم راهکار های بالا رو در صفحات فرود خودتون اجرا کردید؟