میخواین یه مجله آنلاین راه اندازی کنین تا بتونین از طریق اون سود زیادی بدست بیارین، اما نمیدونین باید دقیقاً از کجا شروع کنین؟ ما اینجا هستیم تا تو این راه به شما کمک کنیم. طراحی سایت مجله اینترنتی میتونه برای شما خیلی سودآور باشه و نون‌تون بره تو روغن.

حالا قراره که ما به طور مفصل راجع به طراحی سایت مجله اینترنتی حرف بزنیم و یه سری نکات جالب و آموزنده رو بهتون بگیم.

طراحی سایت مجله اینترنتی

نکته اولی که میخوایم بهتون بگیم اینه که باید تو این مسیر به آرومی قدم بردارین و صبور باشین و اگه اینطوری نباشه ممکنه شما تو ایده‌ها، مشکلات احتمالی، تصمیمات و غیره غرق بشین و دچار ناراحتی بشین و زمانی هم که شما ناراحت بشین، دقیقاً مثل یک آدم فلجی میشین که نمیتونه کاری انجام بده و در نتیجه تو این کار که همون طراحی سایت مجله اینترنتی هست شکست میخورین.

نکته مهم دیگه‌ای که باید بهتون بگیم اینه که طراحی وبسایت مجله اینترنتی مثل خیلی از کارهای دیگه به یه ایده خوب و خلاق نیاز داره و مجله آنلاینی که ایده خوبی داشته باشه روی زمین نمیمونه و قطعاً مخاطب زیادی جذب میکنه.

ما در ادامه مطلب یه سری نکات کلیدی و یه سری نکات تخصصی رو بهتون میگیم و پیشنهادمون به شما اینه که اونا رو با دقت بخونین تا جواب خیلی از سوال‌هاتون راجع به طراحی سایت مجله آنلاین رو پیدا کنین.

طراحی سایت مجله اینترنتی

نکات کلیدی در طراحی سایت مجله اینترنتی

۱. داشتن زمان بندی دقیق برای شروع کارها

شروع و طراحی مجله آنلاین به یه تلاش دائمی نیاز داره، به خصوص اگه شما برای این کار جدی باشین و به اون به عنوان یه شغلی که قراره شما رو از نظر مادی حمایت کنه نگاه کنین.

ایجاد یه مجله آنلاین ، یه کسب و کار به حساب میاد و شما در واقع یه کارآفرین محسوب میشین. منظورمون اینه که شما مثل هر شغل دیگه‌ای به یه سرمایه گذاری اولیه نیاز دارین. برای موفقیت بیشتر در این زمینه مجله های آنلاین دیگه رو مطالعه کنین ولی دقیقاً ایده‌‌های اونها رو کپی نکنین، بلکه باید با خوندن مجله های دیگه از ایده‌های اونها برای پیدا کردن سبک خودتون و تولید محتوای جدید و جذاب‌تر استفاده کنین.

۲. کمک گرفتن از متخصصان سئو و مدیران سایت

طراحی سایت مجله اینترنتی صرفاً نوشتن یه سری مطلب نیست؛ یعنی نمیتونه کار راحتی باشه و شما باید با خرابی‌های وبسایت، سوالات مربوط به سئو، حجم ترافیک و غیره سر و کله بزنید.

با این تفاسیر شما وقت کافی ندارین که بخواین همه چیز رو یاد بگیرین یا همه کارها رو خودتون انجام بدین. پس پیشنهادمون به شما اینه که میتونین یک مدیر سایت یا کارشناس سئو استخدام کنین که به طور کامل با استراتژی های سئو (SEO) آشنا باشه و به دیده شدن مجله شما در گوگل بهتر کمک کنه. اما اگه وقتتون خیلی تنگه باید یکم سر کیسه رو شل کنین و یه مدیر وب سایتی استخدام کنید که تجربه‎ سئو داره. البته در صورتی که وقت زیادی دارین یه راه سومی هم وجود داره و اون اینه که خودتون همه کارهای مجله رو انجام بدین.

۳. تمرکز روی مخاطبین و موضوعات خاص

یعنی مشخص کنین برای چه کسی محتوا تولید میکنین. هرچه محتوای شما خاص تر باشه، جذب مخاطبش هم بیشتره. خودتون رو بذارین جای مخاطبین و ببینین که اونها دوست دارن راجع به چه موضوعی بیشتر بخوننن و اطلاعات بدست بیارن و سپس شروع به تولید محتوا بکنین.

مثلاً به نظر من نوشتن درمورد موضوعات عاشقانه و علمی تخیلی همیشه طرفداران زیادی داره. نکته دیگه اینه که قطعاً هر خواننده‌‎ای وقتی میخواد به یک مهارت خاصی دست پیدا کنه و یا راجع به یک موضوعی بدونه بیشتر سراغ مطلبی میره که توضیحات کامل‌تری داشته باشه و فقط روی موضوعی که مورد نظرش هست بحث کرده باشه. پس حواستون باشه هر وقت درمورد یه موضوعی، محتوایی تولید کردین فقط حول محور همون موضوع صحبت کنین و مطلب رو به حاشیه نکشونین تا مخاطب بتونه جواب سوالش رو از محتوای شما پیدا کنه و راضی بشه.

۴. استخدام نویسنده محتوا

تقریباً همین نکته قبلاً بزرگترین تفاوت بین وبلاگ ها و مجلات آنلاین بود، اما الان دیگه اوضاع تغییر کرده. وبلاگ یه محتوای تقریباً مستقله و کارهاش به عهده بلاگر است، اما مجلات آنلاین به تولید کنندگان محتوا و سایر نویسندگان و عکاسان و غیره وابسته است.

۵. استخدام تولید کننده محتوای آشنا به سئو

اینجور به نظر میرسه که استخدام نویسندگان میتونه یه باری از دوش آدم برداره و وقت آدم رو آزادتر کنه ولی اصلاً اینطوری نیست، چون بعد از استخدام و به کارگیری نویسنده، خودتون باید کارهایی مثل ویرایش مقاله و غیره رو انجام بدین. پس به‌نظر من بهتره که یک مدیر محتوایی که سئو رو میشناسه استخدام کنید.

۶. استخدام یه فروشنده برای فضای تبلیغاتی

اگه به منظور کسب درآمد و سود زیاد، سمت طراحی سایت مجله اینترنتی اومدین؛ یعنی قراره چیزی رو توی وبسایت بفروشین. خیلی از وبسایت ها یه قسمتی از فضای سایت خودشون که خیلی هم تو چشمه رو به عنوان فضای تبلیغاتی میفروشن.

البته این کار اصلاً راحت نیست چون گوگل و آمازون دو تا شرکت بزرگی هستن که تو این زمینه فعالیت میکنن و نمیشه باهاشون رقابت کرد و از طرفی اگه شما یه سایت مجله آنلاین عمومی نداشته باشین ممکنه مجبور بشین تبلیغات بی‌ربط زیادی داخل سایت بذارین و مخاطب خودتون رو هم حتی از دست بدین!

ولی درکل اگه خواستین همچین کاری رو انجام بدین بهتره از یه فروشنده فضای تبلیغاتی که چم و خم کار رو بلده استفاده کنین.

۷. کسب درآمد با گوگل و آمازون

وقتی جواب سوال مردم رو داخل مجله اینترنتی خودتون بدین و بهشون کمک کنین و لوگو گوگل ادز Google Ads رو در وبلاگ خودتون داشته باشین میتونین از گوگل و آمازون کسب درآمد کنین!

در واقع شما به ملت کمک میکنین تا به چیزی که میخوان برسن و گوگل ادز به شما پول خوبی میده 🙂

۸. ارسال خبرنامه ها

خبرنامه ها (newsletter) که احتمالاً همه شما زیاد باهاشون روبرو شدین، میتونه در قالب یه ایمیلی باشه که یه شرکت به مشتریان خودش به صورت دائم ارسال میکنه تا هم مشتریان از محصولات جدید شرکت باخبر باشنن و هم شرکت بتونه از این طریق مشتریان خودش رو حفظ کنه.

نکته مهمی که در باره خبرنامه ها وجود داره اینه که از این طریق میتونین شاهد افزایش ترافیک وب سایت خودتون برای زمان زیادی باشین.

۹. شرکت در سایت های موردعلاقه خوانندگان

حواستون رو جمع کنین و ببینین که خوانندگان شما بیشتر سمت چه شبکه ها و سایت هایی میرن و سعی کنین شما هم در اون سایت ها فعالیت کنین و حتی گاهی اوقات در موردشون با مخاطب ها حرف بزنین تا اونها بیشتر سر ذوق بیان و با سایت شما احساس راحتی کنین.

آیتم های تخصصی برای طراحی وب سایت مجله اینترنتی

خب حالا میخوایم بریم سراغ موضاعات تخصصی که میتونه بیشتر به شما در طراحی سایت مجله اینترنتی کمک کنه.

۱. ارائه تاریخ روز مجلات و روزنامه

شماره مجله هر روزتون رو در وب سایت قرار بدین، حتی با این کار میتونین کاربران رو تشویق کنین که نسخه چاپی مجله رو بخرن. با طراحی این بخش از وب سایت میتونین پول اشتراک هم از مخاطب بگیرین و در آخر میتونین وب سایت مجله اینترنتی خودتون رو به صورت یه فروشگاه دربیارین و سیستم پرداخت آنلاین داشته باشین.

۲. ارائه آرشیو روزنامه ها و مجلات

آرشیو همیشه یه سرویس بسیار خوبیه تا کاربران بتونن به اطلاعات قبلی دسترسی سریع‌تری پیدا کنن و مطلب مورد نظرشون رو راحت ببینن. پس خود خواننده حتماً همچین گزینه‌ای رو از شما میخواد!

۳. ثبت نام خوانندگان و کاربران

حتماً این سرویس رو در سایت خودتون داشته باشین، چون میتونین آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران ثبت نام شده رو ذخیره کنین و هروقت که لازم بود باهاشون ارتباط برقرار کنین. مثلاً همونطور که قبلاً گفتم میتونین از طریق ایمیل براشون خبرنامه ارسال کنید.

۴. مدیریت نظر کاربران برای مجله

همیشه کاربران در مورد مطالبی که دوست دارن، اظهار نظر میکنن. به خصوص اگه یک خبر هیجان انگیز و جالب بخونن. پس کار درست اینه که شما با طراحی این صفحه در وب سایت خودتون بازدیدکنندگان سایت رو افزایش بدین و دیگه همه ما میدونیم که هر چی تعداد بازدیدکنندگان بالاتر بره رتبه شما در گوگل بیشتر میشه و میتونین از این طریق درآمدزایی کنید.

پیشنهاد برای مطالعه

۵. دسته بندی مجلات و روزنامه ها

همیشه وقتی مطالب دسته بندی شده باشن، دسترسی به اونها راحتتره. پس شما هم میتونین با دسته بندی کردن مجلات خودتون دسترسی کاربر به اونها رو راحت‌تر کنین. شما در پنل مدیریتی خودتون میتونین این دسته بندی‌ها رو مدیریت کنید.

۶. نمایش کاربران آنلاین همراه با نام اونها

با ایجاد این صفحه برای طراحی سایت مجله آنلاین میتونین تعداد اعضای وب سایت خودتون رو به دیگران نمایش بدین، که در نهایت افرادی که هنوز عضویت خودشون رو در سایت کامل نکردن، به عضویت در وب سایت شما تشویق بشوند.

۷. فرم ثبت حق اشتراک

در نهایت کاربران آنلاین وب سایت شما میتونن نسخه چاپی رو با پر کردن یک فرم ثبت آنلاین سفارش بدن و جزء مشتریان ثابت شما بشن. گرفتن حق اشتراک به معنای کسب درآمد از وب سایت خودتونه و میتونین کاربران رو برای مدت زیادی به سمت سایت جذب کنین.

۸. سرگرمی

طراحی سایت مجله آنلاین میتونه یک سرگرمی و تفریح برای کاربران باشه. بنابراین آماده کردن بخش تفریحی و سرگرمی میتونه یک نکته مهم در ایجاد چنین وب سایت هایی باشه. این بخش از وبسایت میتونه به انواع و دسته‌های مختلف سرگرمی تقسیم بشه.از فال و بازی آنلاین گرفته تا مطالب جالب و اخبار هنرمندان و وقایع جذاب اتفاق افتاده در جهان. طراحی این صفحه از وب سایت رو به هیچ وجه از دست ندین.

۹. اخبار داغ

میتونیم طراحی این صفحه از وب سایت رو به عنوان برگ برنده برای افزایش بازدید کننده در وب سایت بدونیم. بسیاری از کاربران در نهایت برای دیدن اخبار داغ اینترنتی و دست اول به سایت شما مراجعه میکنن و حتی خبر موردنظر رو برای دوستای خودشون هم به اشتراک میذارن.

۱۰. عکس های خبری

به جرأت میشه گفت یکی از هیجان انگیزترین صفحات در وب سایت میتونه همین بخش باشه. شما میتونید در بخش گالری تصاویر از افکت های منحصر به فرد و جالب استفاده کنید تا کاربران جلب گالری تصاویر بشوند. همچنین نشان دادن تصاویر به صورت اسلایدشو میتونه یکی از اصول نمایش چنین عکس‌هایی در وب سایت باشه.

۱۱. پربیننده‌ترین‌ها و جالب‌ترین‌ها

یکی از قسمت‌هایی که میتونه کاربران بسیار زیادی رو به خودش اختصاص بده و باعث افزایش بازدید کننده وب سایت بشه همین بخش از صفحه وب سایت است که معمولاً میتونین در صفحه اصلی وب سایت اون رو ایجاد کنید. البته پربیننده‌ترین‌ها خودش به انواع و اقسام مختلف دسته بندی میشه و میتونین در همه موضوعات از اون استفاده کنین.

مزایای طراحی سایت مجله آنلاین نسبت به نسخه چاپی

  1. وب سایت مجله آنلاین به افرادی که اهل نشر و تولید محتوای مجلات هستن فضایی آزادتر برای انتشار مطالب میده. این آزادی بیشتر از جهت سادگی انتشار، سرعت انتشار، محدود نبودن به قواعد حجم مطلب یا گرافیک یا قالب است و همچنین لحن مطلب که میتونه غیر رسمی‌تر باشه که همه اینها باعث میشه ارتباط با مخاطب راحت‌تر بشه.
  2. مجلات آنلاین هزینه کمتری نسبت به چاپ و نشر روی کاغذ دارن.
  3. بازخورد مخاطبان به صورت آنی قابل دریافته و نویسنده یا مدیر مجله نیز میتونه به صورت آنی پاسخگو باشه.

مجله چاپی

و مزایای دیگه‌ای هم وجود داره که نام بردنشون راحته ولی ممکنه خوندنش شما رو خسته کنه. پس تا همین اندازه بدونین که طراحی سایت مجله اینترنتی خیلی میتونه مفیدتر و به صرفه‌تر از نسخه های چاپی باشه.

اگه تا الآن تو فکر طراحی سایت مجله اینترنتی بودین ولی هنوز اقدام به انجام این کار نکردین، الآن وقتشه که شروع کنین. چون غیر از این که میتونه یه شغل خوب برای شما باشه و شما رو از نظر مالی تامین کنه، خیلی هم هیجان آوره. .