آمارهای مهم بازاریابی رسانه شامل چه مواردی می‌شوند؟ رسانه‌های اجتماعی همه جا هستن. بسیاری افراد از رسانه‌های اجتماعی، روزانه برای سرگرمی، اجتماعی شدن یا حتی شنیدن اخبار استفاده می‌کنن. علاوه بر این طی دو دهه گذشته، این مسئله به عنوان یکی از کانال‌های اصلی بازاریابی افزایش یافته. با بیش از ۴۰% از جمعیت جهان در شبکه‌های اجتماعی، این بستر از اهمیت حیاتی برای کسب و کار شما برخوردار است. چرا؟ چون شما می‌تونین از این طریق به مخاطبان مورد نظر خود دستیابی پیدا کنین و یه استراتژی موثر در شبکه‌های اجتماعی داشته باشین. آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی در این زمینه می‌تونه برای شما موثر واقع بشه. در این مقاله ما لیستی از آمارهای مهم بازاریابی رسانه رو جمع آوری کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌دونین تلاش‌های بازاریابی خود رو در سال ۱۳۹۹ برای به دست آوردن بالاترین نرخ بازگشت سرمایه کجا متمرکز کنین؟

آمار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

  • تقریباً ۵۰% از جمعیت جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنن. این آمار بیش از ۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان محسوب می‌شه.
  • در سال ۱۳۹۸، ۹۰% از دهه ۸۰ یا ۹۰ای ها، ۷۷% از نسل X و ۴۸% از Baby boomers کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی بودن.
  • ۵۴% از مرورگرهای اجتماعی از شبکه‌های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات استفاده می‌کنن.
  • هر شخص به طور متوسط ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانی می گذراند.
  • آمارهای مهم بازاریابی رسانه نشون می‌ده که ۳۲۱ میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ به شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند؛ که در مجموع از ۳.۴۸ میلیارد به ۳.۸۰ میلیارد کاربر رسیده است. چیزی حدود افزایش ۹% رو در سال ۱۳۹۹ تجربه کردیم.
  • دهه ۸۰ یا ۹۰ای ها به طور متوسط روزانه ۲ ساعت و ۳۸ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شن در حالی که Gen Z برای ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه وارد سیستم می‌شه.

در این بخش به آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌پردازیم.

آمار فیس بوک

آمارهای مهم بازاریابی رسانه

  • طبق آخرین آمارهای مهم بازاریابی رسانه ، استفاده از فیس بوک در بین نوجوانان به تدریج در حال کاهش هست. این در حالیه که ۷۱% نوجوانان ادعا می‌کردن از این پلتفرم در سال ۱۳۹۳ استفاده می‌کنن. اکنون تعداد اونها به ۵۱% کاهش یافته.
  • ۶۸% از آمریکایی‌های از فیس بوک استفاده می‌کنن.
  • ۷۴% از کاربران فیسبوک روزانه این وبسایت رو چک می‌کنن.
  • بیشتر افراد هر روز حدود ۸ بار به فیس بوک دسترسی پیدا می‌کنن.
  • ۹۶% از کاربران فیس بوک از طریق تلفن همراه به اون دسترسی دارن.
  • اگه تبلیغات فیس بوک شما حاوی تصاویر باشه، بین ۷۵% تا ۹۰% موثرتر خواهد بود.
  • ۹۳% از تبلیغ کنندگان شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات فیس بوک به طور منظم استفاده می‌کنن.
  • آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی نشون می‌ده که حداقل ۳% از پروفایل‌های فیس بوک جعلی هستن.
  • بهترین زمان ارسال پست در فیس بوک، در روزهای هفته و در ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعداز ظهر است. چهارشنبه بهترین روز برای ارسال است درحالی که یکشنبه‌ها کمترین ترافیک رو نشون می‌دن.
  • ۶% از بازاریابان از تبلیغات ویدیویی فیس بوک استفاده می‌کنن.
  • داستان‌های فیس بوک روزانه ۵۰۰ میلیون بیننده داره.
  • با ۳۶% از بینندگان که محتوای داستان سیاسی رو تماشا می‌کنن، سیاست موضوع برتر داستان‌های فیس بوک هست.
  • تبلیغات ویدیویی و محتوای ویدیویی به اندازه تبلیغات با عکس، مهم هستن.
  • ۸۱% مشاغل بازاریابی ویدیویی رو در فیس بوک ترجیح می‌دن.

آمار توییتر

  • توییتر ماهانه بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال داره.
  • در سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹، توییتر بیش از ۱۴۵ میلیون کاربر فعال روزنه و با کسب درآمد داشت. چیزی حدود رشد ۱۷% سالانه می‌شه!
  • طبق آمارهای مهم بازاریابی رسانه ، درآمد توییتر در سال ۱۳۹۹، ۸۲۴ میلیون دلار بود. این آمار ۹% بیشتر از سال ۱۳۹۸ بود.
  • ۲۲% از بزرگسالان در ایالت متحده از توییتر استفاده می‌کنن. این در حالی بود که ۲۴% در سال ۱۳۹۸ کاهش یافته بود.
  • ۹۲% کلیک‌های پیوند، کل تعامل کاربر با توییت‌ها رو تشکیل میده.
  • ۸۳% از افرادی که توییتی رو به شرکتی ارسال کرده و پاسخی دریافت کردن؛ احساس بهتری نسبت به این شرکت دارن و احتمال تجارت با اونها بیشتر هست.
  • فقط ۳% از توییت‌ها درباره مشکلات خدمات مشتری، نام کاربری شرکت رو با نماد @ صدا می‌کنن.
  • طبق اخرین آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ۳۱% مردم با اونچه که در مرور آنلاین توییتر می‌بینن، بیشتر به یاد می‌آورن.
  • ۵۳% از کاربران می‌گن، محصولی رو خریداری کردن که اولین بار در توییتر دیدن.
  • طبق آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی ، تبلیغات توییتر ۱۱% موثرتر از تبلیغات تلویزیونی در زمان رویدادهای زنده است.
  • بهترین زمان برای ارسال در توییتر چهارشنبه‌ها در ساعت ۹ صبح و جمعه‌ها در ساعت ۹ صبح است. بهترین روزهای ارسال سه شنبه و چهارشنبه است. در حالی که در روز شنبه کمترین میزان درگیری رو مشاهده می‌کنین.

آمار اینستاگرام

آمارهای مهم بازاریابی رسانه

  • از اواخر سال ۲۰۱۹، اینستاگرام ماهانه ۱ میلیارد کاربر فعال داره و روزانه ۵۰۰ میلیون نفر از اون استفاده می‌کنن.
  • اینستاگرام همچنان ۷۲% از نوجوانان رو که از این پلتفر استفاده می‌کنن، به خود جذب می‌کنه. در حقیقت برای مخاطبان جوان خود جذاب است.
  • ۶۴% از کاربران اینستاگرام زیر ۳۴ سال هستن.
  • طبق آخرین آمارهای مهم بازاریابی رسانه ، هزینه تبلیغات در اینستاگرام ۲۳% بیشتر از فیس بوک است.
  • در ویدیوها ۲۱.۲% تعامل بیشتر در مقایسه با تصاویر و ۱۸.۶% تعاملات بیشتر در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی داره.
  • ۷۱% مشاغل ایالت متحده از اینستاگرام استفاده می‌کنن. این پلتفرم در سال ۱۳۹۶ در مورد کاربران تجاری از توییتر پیشی گرفت.
  • بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح است. طبق آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی ، چهارشنبه بهترین روز برای ارسال است. این در حالی هست که یکشنبه کمترین میزان تعامل رو مشاهده می‌کنین.
  • بین سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ تخمین زده شده که اینستاگرام ۲۶.۹ میلیون کاربر اضافه کرده. این عدد تقریباً ۲ برابر بیشتر از کاربران پیش بینی شده برای توییتر یا سایر شبکه‌های اجتماعی هست.
  • طبق آخرین آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی تخمین زده می‌شه که در سال ۱۳۹۸، ۲۵% از کل درآمد تبلیغات فیس بوک از اینستاگرام باشه. تا پایان سال ۱۳۹۹ سهم اینستاگرام از این درآمد در سطح جهانی به ۳۰% افزایش پیدا می‌کنه.

آمار Linkedln

  • Linkedln بیش از ۶۹۰ میلیون کاربر فعال داره.
  • در سال ۱۳۹۹، جلسات Linkedln نسبت به سال گذشته ۲۲% افزایش یافته.
  • در سال ۱۳۹۹، درآمد Linkedln نسبت به سال گذشته ۲۱% افزایش یافته.
  • طبق آمارهای مهم بازاریابی رسانه در سال ۱۳۹۸، Linkedln بیش از ۶.۸ میلیارد درآمد کسب کرده.
  • راه حل‌های بازاریابی سریع‌ترین بخش Linkedln هست که رشد می‌کنه. این یه رشد ۴۴% نسبت به سال پیش بوده.
  • Linkedln در سال ۱۳۹۸، ۳۰ میلیارد از اعضای خود دریافت کرد. این یه افزایش ۲۷% نسبت به سال گذشته بوده.
  • طبق آخرین آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال ۱۳۹۸ Linkedln به عنوان قابل اعتمادترین شبکه انتخاب شد.
  • بیشتر از ۴۶% از کل بازدید رسانه‌های اجتماعی به وب سایت‌های شرکت از طریق Linkedln انجام می‌شه.
  • بهترین زمان برای ارسال در Linkedln چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰-۹ صبح و ۱۲ شب هست. بهترین روز برای ارسال چهارشنبه و بدترین روز برای ارسال یکشنبه هست.

آمار یوتیوب

  • یوتیوب دومین موتور جستجو در سطح جهان محسوب می‌شه.
  • یوتیوب شکل ارجح بازاریابی شبکه های اجتماعی در سراسر جهان هست.
  • ۸۳% از کل مصرف کنندگان اون رو ترجیح می‌دن.
  • ۵۴% از همه مردم می‌خوان، بازاریابان محتوای ویدیویی بیشتری ارائه بدن و این یه مکان عالی برای شروع هست.
  • طبق آمارهای مهم بازاریابی رسانه بیشتر کاربران یوتیوب مرد هستن. این نسبت ۵۵% مرد و ۴۵% زن هست.
  • فقط در دستگاه‎های تلفن همراه یوتوب بیشتر از هر شبکه کابلی دیگه دارای کاربران بزرگسال از ۱۸ تا ۴۹ ساله هست.
  • آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی نشون می‌ده که ۷۵% از بزرگسالان یوتوب را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده می‌کنن.
  • بیش از ۷۰% از زمان تماشای یوتوب رو دستگاه‌های تلفن همراه شامل می‌شن.
  • ۹۶% از کل نوجوانان در ایالت متحده از یوتوب استفاده می‌کنن.

آمار تیک تاک

  • طبق یه عرصه تبلیغاتی لو رفته از اکتبر ۱۳۹۸، تیک تاک گزارش میده که ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داره.
  • در اوایل سال ۱۳۹۸ تیک تاک سومین برنامه بارگیری شده در سطح جهانی بود.
  • تا بهمن سال ۱۳۹۷ تیک تاک به یک میلیارد بارگیری رسید و اینستاگرام و فیس بوک رو فروشگاه‌های برنامه شکست داد.
  • آمارهای مهم بازاریابی رسانه نشون میده که تقریباً ۵۰% از مخاطبان جهانی تیک تاک زیر ۳۴سال هسنن؛ و ۲۶% اونها بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستن.
  • طبق آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی از هر ۸ بزرگسال ۱.۵ نفر به تیک تاک پیوسته‌اند.
  • ۵۶% از کاربران تیک تاک مرد هستن.

آمار Reddit

  • بین سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، Reddit از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به ۴۳۰ میلیون نفر رسیده.
  • این سایت طبق آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی بیش از ۲۱ میلیارد بازدید از صفحه داره.
  • در حالی که گفته می‌شه Reddit بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار فروخته شده؛ ارزیابی این شرکت پس از دورهای تامین مالی سال ۱۳۹۵ به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده.
  • طبق آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی Reddit عمدتاً از مردان تشکیل شده. ۱۵% از کاربران مرد اینترنت که بین ۱۸ تا ۲۹ ساله هستن؛ می‌گن که از Reddit استفاده می‌کنن.

خدمات مشاوره‌ای رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از مشاغل برای مدیریت صدا و شهرت خود به صورت آنلاین، آژانس‌های مشاوره رسانه‌های اجتماعی خارجی رو استخدام می‌کنن. روش دیگه اینطوری که برخی از مشاغل برای مشاوره شبکه‌های اجتماعی، نقش‌های داخلی رو ایجاد می‌کنن. این به فردی گفته می‌شه که مسئول افزایش آگاهی از نام تجاری، پاسخگویی به شکایات خدمات مشتری در سراسر سیستم عامل‎های رسانه‎های اجتماعی و ارتباط آنلاین با مخاطبان شما هست. خواه در نظر دارین یه سرویس مشاوره رسانه‌های اجتماعی خارجی استخدام کنین یا یه نقش داخلی ایجاد کنین؛ نگاهی به آمارهای مهم بازاریابی رسانه و روند اهمیت مشاوره در رسانه‌های اجتماعی بیندازین.

آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • ۷۱% از مشتریانی که تجربه خدمات رسانه‌های اجتماعی خوبی با یه مارک تجاری داشتن، احتمالاٌ اون رو به دیگران توصیه می‌کنن.
  • ۸۰% شرکت‌های آنلاین تصور می‌کنن خدمات استثنایی در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دن این در حالی که تنها ۸% مشتریان اونها موافق هستن.
  • طبق آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ۷۳% از بازاریابان معتقدن که تلاش اونها از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای تجارتشان تا حدی موثر یا بسیار موثر بوده.
  • شبکه‎های اجتماعی با ۳۷% از مصرف کنندگان الهام خرید از طریق کانال، بزرگترین منبع الهام برای خریدهای مصرف کننده هستن.
  • رسانه‌های اجتماعی مناسب‌ترین کانال تبلیغاتی برای ۵۰% از جوانان و ۴۲% از بزرگسالان هستن.
  • ۵۰% از مصرف کنندگان می‌گن که دیدن محتوای تولید شده توسط کاربر احتمال خرید اونها از طریق شبکه‌های اجتماعی یک برند رو افزایش میده.

پیشنهاد مشاوره رسانه‌های اجتماعی

همه این آمارهای مهم بازاریابی رسانه ، داده‌های لازم برای کار با شما رو فراهم کرده. اکنون زمان اون رسیده که از دانش خود استفاده کنین و پیشنهاد مشاوره خود در شبکه‌های اجتماعی رو ایجاد کنین. اگه مشاور شبکه‌های اجتماعی هستین و در حال تبلیغ یه مارک تجاری، بازاریابی یا تبلیغات برای مشتری هستین، بسیار مهمه که بتونین نشون بدین چگونه به مشتری خود کمک می‌کنین تا تجارت خود رو توسعه بده. در این بخش چند مرحله وجود داره که باید برای اطمینان از موثر بودن پیشنهاد مشاوره در رسانه‌های اجتماعی یا برنامه تجاری خود انجام بدین:

  1. بعد از دانستن آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی ، اهداف مشخصی تعیین کنین. دقیقاً بفهمین که شرکت یا مشتری شما می‌خواهد تا جایی که شماره کسب و کار و شبکه‌های اجتماعی اونها هست، به کجا برسه. هر چه دید واضح و دقیق باشه، بهتره.
  2. مشتریان خود رو درک کنین. بدونین که جمعیت مورد نظر شما چه کسانی هستن زیرا اونها افرادی هستن که سعی می‌کنین با اونها ارتباط برقرار کرده و درگیر بشین. آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی خود رو جمع آوری کرده و داده‌های موجود استفاده کنین. بعد از این که تحقیقات خود رو انجام دادین می‌تونین شخصیت‌های مفید ایجاد کنین تا به شما کمک کند تا مشتریان رو بهتر درک و دسته بندی کنین.
  3. رقابت خود رو درک کنین. اون شرکت‌های مشابه اما متفاوت قرار است در اونجا حضور داشته باشن و مانند اکثر جنبه‌های دنیای تجارت، هر چه بهتر اون رو بشناسین، بهتر می‌تونین بفهمین که چطوری روی اون قدم بزارین. شما می‌تونین همزمان با تحقیق روی مشتریان خود، این تحقیق رو هم انجام بدین چون احتمال تعامل اونها با رقبا هم وجود داره. زمانی که داده‌های رقبای خود رو جمع آوری کردین، یکی از موثرترین روش‌های استفاده از اون این که بفهمین مکان‌های خالی از خدمات در کسب و کار شما وجود داره.
  4. با هرگونه حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا باشین. آمارهای مهم بازاریابی رسانه در این مورد می‌تونن به کمک شما بیان. اگه برای اجرای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی یه شرکت استخدام شدین؛ بسیار مهم که شما در مورد هر گونه ارسال، حساب و آزمایش قبلی در شبکه‌های اجتماعی اطلاع داشته باشین. با درک آنچه مشتری شما قبلاً امتحان کرده، شما بهتری می‌تونین اونها رو به جایی که در آینده باید برن برسونین.

در این مقاله سعی کردیم آمارهای مهم بازاریابی رسانه رو به شما ارائه بدیم. آیا آمار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی رو تا به حال خونده بودین؟ سوالات خود رو در این مورد با ما به اشتراک بذارین.