اگر چیزی وجود دارد که دراین سال‌ها توسط گوگل مشخص شده است، تلاش برای بهترکردن قابلیت دسترسی به اطلاعات و آسان‌تر کردن زندگی است، بنابراین برای گرفتن بهترین نتایج ابزارش را ارتقا می‌دهد. این همان چیزی ست که در google optimize اتفاق افتاده، ابزاری که به شما اجازه می‌دهد یک A/B تست را در شرایطی انجام دهید، اطلاعات جمع آوری کنید و بهترین انتخاب ها را برای تجارت خود انجام دهید.

گوگل اپتیمایز: تست کردن، شخصی سازی و بهینه سازی UX:

قبل از شروع بهتر است به این نکته اشاره کنیم که Google Optimize یکی از ابزارهای چندگانهٔ جمع آوری شده توسط google analytics ۳۶۰ است، یک سایت خاص برای بازاریابی و آنالیزهای آنلاین تجارت شما در گوگل. در این سایت قرار است ابزارهای دیگری مانند گوگل انالیتیکس google analytics و google tag manager را شناسایی کنیم. اما امروز تمرکز ما بر گوگل اپتیمایز است.

Google Optimize چیست؟

گوگل اپتیمایز یک ابزار جدید گوگل است که برای تست و بهینه‌سازی وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین، Google platform ای است که به کاربران امکان اجرا کردن کمپین‌های A/B تست را می‌دهد. کسب و کارهای بزرگ عمدتا از برنامه‌نویسان برای انجام این تست‌ها استفاده می‌کنند، با Google Optimize به راحتی و بدون نیاز به برنامه نویس می‌توانیم تغییرات لازم را اعمال کنیم و نتایج تست‌ها را ببینیم.

منظور از A/B تست هنگامی است که ما درمورد این که آیا طراحی وب سایتمان درست است یا خیر حرف می‌زنیم. بنابراین مستقیما به سراغ مبحث اصلی و صحبت دربارهٔ منافع این ابزار گوگل می‌رویم.

یک موضوع جالب در رابطه با گوگل اپتیمایز این است که A/B تست را به مرحلهٔ دیگری می‌برد، علاوه براین باعث می‌شود دو یا چند متغیر را به کاربران همان صفحه نشان بدهد، این امر به ما امکان می‌دهد که برای آماده کردن multivariate test و redirect test که مخصوصا برای موارد زیر شخصی سازی شده توانمند شویم:

  • نشان دادن تغییرات طراحی در دو بخش یا بیشتر در همان صفحه.
  • انجام تست‌هایی از صفحات وب مستقل و ارسال درصدی از ترافیک به یک نفر و درصدی به دیگری.

نحوه ی عملکرد ابزار بهینه سازی گوگل:

پس ازانتخاب نوع آزمایشی که قرار است انجام دهیم، جزئیات و گزارش در سطح پلتفرم ظاهر می‌شود، که در این حالت ما می‌توانیم اطلاعاتی که برای آزمون قبلی ثبت کرده بودیم را ببینیم و تغییر دهیم.

بطور خودکار، Google Optimize یک ورژن اورجینال از آزمایش را خواهد ساخت و به عنوان یک کنترل برای ارزیابی عملکرد گزینه‌های مختلف آزمایش شده کار می‌کند.

این گزینه‌ها که New Variants نامیده می‌شوند، بطور پیش فرض ۵۰٪ ترافیک دریافت شده توسط صفحه ما را دریافت می‌کنند، اگرچه این درصد می‌تواند در تنظیمات تفییر کند.

در بین آبجکتیوهای انتخابی، این ابزار ۳ هدف را به ما پیشنهاد می‌دهد: نمایش صفحه، طول دوره و نرخ پرش. بقیهٔ اهداف آن‌هایی خواهد بود که قبلا در گوگل اپتیمایز انتخاب شده اند. همچنین بهینه سازی ویرایشگر خود را دارد که به ما این امکان را می‌دهد که تمامی متغییرهای ایجاد شده را در روشی سریع‌تر و موثرتر تغییر دهیم.

دلایل استفاده از اپتیمایز گوگل

گوگل آپتیمایز فواید بسیاری دارد:

  • ارتباط و یکپارچگی با Google Analytics 360.
  • برای تجزیه‌های عمیق‌تر Google Analytics، در ارتباط باخودش، پتانسیل دارد.
  • سهولت در ویرایشگر تصویری برای کسانی که دانشی در مورد کدها ندارند (برای ایجاد آزمایش‌های ساده).
  • شخصی سازی و تقسیم بندی تجارب براساس مخاطبانی که در Google Analytics ایجاده شده و توسط گوگل اپتیمایز تقویت شده است.

بطور خلاصه، Google Optimize ابزار بهبود یافته‌ای است که به ما امکان می‌دهد، تمامی داده‌ها و آنالیزهایمان را به منظور ساده‌تر شدن روند تصمیم گیری، به یکدیگر متصل کنیم و کارها را به منظور پیاده سازی استراتژی‌های سئو به صورت طولانی مدت با روشی دقیق‌تر انجام دهیم.