فهرست مطالببستن
  • Microsoft Dynamics 365 چیست؟
  • برنامه‌های سازگار با مایکروسافت داینامیک ۳۶۵
  • پیشنهادات محصول برای مایکروسافت داینامیک ۳۶۵
    • CRM آنلاین
    • CRM پیش فرض
  • کد کمتر، ریسک کمتر
  • تجسم و تجزیه و تحلیل قدرتمند
  • ۹۹.۹٪ در دسترس بودن
  • انطباق مایکروسافت داینامیک ۳۶۵
  • تجارب یکپارچه
  • به خدمات موجود متصل بشین!
  • تبدیل تجاری هوشمند رو فعال کنین
  • دسترسی به CRM
    • رقبای مایکروسافت داینامیک ۳۶۵
    • نسخه‌های محصول

آیا به دنبال انجام برنامه‌های تجاری هستین؟ آیا با راه‌حل‌های CRM یا ERP سر و کار دارین؟ شاید هم از سرویس‌های مبتنی بر ابر (Cloud-based) یا حتی هر دو استفاده می‌کنین؟ مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ و برنامه کاربردی کسب و کار در فضای ابری، یک راه‌حل ایده‌آل برای هر سازمانی است، به ویژه سازمان‌هایی که به انعطاف پذیری زیادی برای افزایش و کاهش مقیاس پذیری، نیاز دارن.

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) سیستمی برای مدیریت تعاملات شرکت با مشتریان فعلی و آینده است. این مورد شامل استفاده از فناوری برای سازماندهی، خودکار سازی و همگام سازی فروش، بازاریابی، خدمات به مشتری و پشتیبانی فنی است. CRM می‌تونه با سازماندهی و اتوماسیون فرآیندهای تجاری که رضایت و وفاداری مشتری رو پرورش میدن به کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری کمک کنه.

Microsoft Dynamics 365 چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتریان مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ مجموعه‌ای از برنامه‌ها و خدمات نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) بهم پیوسته و قطعه قطعه است که برای تبدیل و فعال کردن مشتریان اصلی، کارمندان و فعالیت‌های تجاری شما طراحی شده. این مجموعه، ویژگی‌های CRM و ERP رو با هم تلفیق می‌کنه و علاوه بر این داده‌ها، منطق کسب و کار و فرایندهای شما رو هم ادغام می‌کنه. بنابراین، Dynamics 365 به جای داشتن توابع فروش و بازاریابی جدا و سیلو شده، قابلیت فروش و بازاریابی خودکار، یکپارچه و هوشمندی رو ارائه میده که به طور موثری مشتریان رو بهم متصل، اولویت بندی و لیدها رو به مشتریان دست به نقد تبدیل میکنه. این سیستم عامل بر روی Microsoft Azure ساخته شده که هم یه سیستم عامل قابل اعتماد و هم یه اکوسیستم گسترده خدمات رو ارائه میده و بومی برنامه‎‌های بهره وری مایکروسافت ۳۶۵ است و راهی واحد برای مدیریت کاربران و سرویس‌ها به شما میده.

نکته
از راه حل CRM میشه برای افزایش بهره وری فروش و اثربخشی بازاریابی برای یه سازمان، مدیریت کامل زنجیره پشتیبانی مشتری و ارائه بینش اجتماعی، هوش تجاری و خیلی دیگه از ویژگی‌های خارج از جعبه استفاده کرد. مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ به عنوان یه محصول، پشتیبانی کامل از تلفن همراه رو برای استفاده از برنامه‌های CRM در تلفن همراه و تبلت ارائه میده.

پس با این تفاسیر می‌تونیم بگیم که Microsoft Dynamics CRM یه بسته نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و هدف اون افزایش ارتباط با مشتری برای هر سازمانی است. خارج از جعبه، این محصول بیشتر روی بخش‌های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری متمرکزه، در حالی که مایکروسافت Dynamics CRM رو به عنوان یه پلتفرم XRM بازاریابی کرده و شرکا رو به استفاده از چارچوب اختصاصی (مبتنی بر دات نت) خود برای سفارشی کردن تشویق کرده. در سال‌های اخیر، این نرم افزار همچنین به عنوان یه پلتفرم Analytics با هدایت CRM رشد کرده.

برنامه‌های سازگار با مایکروسافت داینامیک ۳۶۵

برنامه‌های موجود در مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ با کسب و کار شما و همچنین با نیازهای خاص بخش شما سازگار هستن. هر برنامه به گونه‎ای طراحی شده که به تنهایی عملکرد عالی داره اما عملکردشون با هم حتی بهتر هم میشه. در کل این شما هستین که تصمیم می‌گیرین با کدوم برنامه شروع کنین و در صورت لزوم اونها رو برای پشتیبانی از نحوه کار کاربران خودتون اضافه می‌کنین. این برنامه‌های مبتنی بر مرورگر از هر کجا، در هر دستگاهی قابل دسترسی هستن و علاوه بر این، این مجموعه‌ در برنامه‌های تلفن همراه نیز در دسترسه و با استفاده از ابزارهای مدیریتی که خارج از جعبه ارائه میشن، شما هنوز کنترل نهایی بر نحوه پیکربندی سرویس‌ها و برنامه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای تجاری و امنیتی خودتون رو در دست دارین.

همچنین می‌تونین از Microsoft Power Platform برای ایجاد تجارب سفارشی و خودکار خودتون درمورد داده‌ها و فرایندهایی که دارین و داشتین، استفاده کنین.

پیشنهادات محصول برای مایکروسافت داینامیک ۳۶۵

Microsoft Dynamics CRM در دو دسته ارائه میشه:

CRM آنلاین

CRM Online یه سرویس Microsoft Dynamics CRM مبتنی بر cloud است که در اون همه پردازش‌های backend (مانند سرورهای برنامه، نصب، اجرا، پایگاه داده، مجوز و غیره) در سرورهای Microsoft مدیریت میشن. CRM Online یه پیشنهاد مبتنی بر اشتراکه که برای سازمان‌هایی که ممکنه مایل به مدیریت همه فنون مربوط به اجرای CRM نباشن ترجیح داده میشه. پس شما می‌تونین با راه اندازی سیستم خودتون در عرض چند روز (نه هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها) شروع به کار کنین و از طریق مرورگری که دارین در وب، بهش دسترسی پیدا کنین.

CRM پیش فرض

دومین پیشنهاد برای مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ ، CRM on-premise است که ارائه سفارشی‎تر و قوی‎تری از Microsoft Dynamics CRM ارائه میده، جایی که برنامه CRM و پایگاه داده در سرورهای شما مستقر میشن. این پیشنهاد به شما امکان میده همه پایگاه‌های داده، سفارشی سازی، استقرار، پشتیبان گیری، مجوز و سایر تنظیمات شبکه و سخت افزار خودتون رو کنترل کنین. به طور کلی، سازمان‌هایی که می‌خوان به دنبال یه راه حل CRM سفارشی باشن، on-premise deployment رو ترجیح میدن، چرا؟ چون این برنامه قابلیت‌های یکپارچه سازی و سفارشی سازی بهتری رو ارائه میده.

نکته
از دیدگاه عملکردی، هر دو پیشنهاد عملکردهای مشابهی رو ارائه میدن. با این حال، اونها از نظر اجرا تفاوت قابل توجهی دارن.

کد کمتر، ریسک کمتر

مدیریت ارتباط با مشتریان مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ به کاربران شما اجازه میده تا با استفاده از برنامه point-and-click در Microsoft Power Apps، برنامه‌ها و تجارب خودشون به تنهایی بسازن. این کار شبیه ساخت پاورپوینت است و موتور تصویری و جریان کار، همه و همه خودکار هستن. هوش داخلی به کسب و کار شما این امکان رو میده تا بینش سریع و عملی رو بدست بیاره که می‌تونه با خدمات اضافی هوش مصنوعی، حتی در Azure و هم با استفاده از برنامه‌های کاربردی بینش AI مانند بینش مشتری (Customer Insights)، حتی بیشتر هم بهینه بشه.

تجسم و تجزیه و تحلیل قدرتمند

Power BI ابزاری قدرتمند برای تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌ها در اختیارتون قرار میده و در این صورت می‌تونین از سازنده هوش مصنوعی برای یادگیری ماشین و بهبود بینش و فرآیندهای تجاری خودتون استفاده کنین. شما حتی می‌تونین با تجسم بینش در سناریوهای دنیای واقعی و از طریق افزودن واقعیتی متفاوت، نحوه تعامل کسب و کارتون با برنامه‌ها رو مدرن کنین. به عنوان مثال، شما می‌تونین آموزش در محل کار رو برای کمک به کارمندان خودتون برای دستیابی به راهنمایی عملی برای بهبود تجربه با راهنماهای Dynamics 365، مقیاس بندی کنین.

۹۹.۹٪ در دسترس بودن

مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ بطور طبیعی در Azure اجرا میشه، بنابراین از بافت ابری گسترده مایکروسافت و مراکز داده جهانی بهره می‎بره. این سرویس‌ها با احتمال ۹۹.۹٪ در دسترس هستن. بنابراین، اگه کاربران شما در مکان‌های مختلف پخش شده باشن، می‌تونین خدمات Dynamics 365 و داده‌های خودتون رو در مناطق ترجیحی مرکز داده در سراسر جهان در نزدیکی کاربرانی که دارین، برای کاهش تأخیر میزبانی کنین و داده‌های شما همیشه داده‌های شما هستن!!

هشدار
مایکروسافت داده‌های شما رو برای بازاریابی و تبلیغات استخراج نمی‌کنه.

همچنین می‌تونین از کنترل‌ مدیریت برای تعیین دسترسی فردی یا گروه‌های امنیتی استفاده کنین. یا اصلاً می‌تونین قوانین مربوط به دسترسی رو در قسمت‌های خاصی مشخص کنین تا اطلاعات حساس رو از دیدرس خارج کنین. البته بدونین که یه سری گزینه‌های رمزگذاری هم وجود داره.

این حرف به این معناست که شما می‌تونین از کلیدهای رمزگذاری خودتون برای محافظت از داده‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز، مشاهده یا صادرات استفاده کنین. به علاوه، اضافه کردن کاربران به سرویس‌های Dynamics 365 کار راحتیه و در صورت لزوم، با خدمات دایرکتوری موجود خودتون ارتباط برقرار می‌کنین و این کار به شما این امکان میده که از امنیت مبتنی بر هویت (identity-based security) با Azure Active Directory برای پیاده سازی ورود به سیستم (Single sign-up) برای کاربران در سراسر برنامه‌ها، پورتال‌ها و خدمات استفاده کنین.

انطباق مایکروسافت داینامیک ۳۶۵

Microsoft Dynamics 365 سازگار با GDPR است و از مقررات کلی جهانی، دولتی، منطقه‌ای و صنعت پشتیبانی می‌کنه. خدمات موجود در Dynamics 365 مطابق با قوانین محافظت از حریم خصوصی و امنیتیه و سختگیرانه‌ترین نیازهای امنیتی و حریم خصوصی شما رو برطرف می‌کنه. این امر سازگاری با استانداردهای موجود و پاسخگویی به استانداردها و مقررات جدید رو برای سازمان راحت میکنه.

می‌تونین با استفاده از Microsoft Service Trust Portal و Compliance Manager به وضعیت فعلی یا انطباق خودتون دسترسی پیدا کنین، در مورد کنترل‌های پیشنهادی برای اجرا در برابر یه مورد خاص نظارتی اطلاعات کسب کنین و مشخص کنین که مایکروسافت در حال کار کردن با کدوم کنترل‌هاست.

تجارب یکپارچه

بسیاری از سرویس‌های داده و رایانه دارای قابلیت داده و منطق هستن که البته از همدیگه جدا شدن و اغلب شما رو مجبور به ساخت مقدار زیادی داده‌های منطقی و منحصر به فرد برای هر برنامه می‌کنن. این امر ایجاد تجربیات یکپارچه یا تجزیه و تحلیل داده‌ها در بین برنامه‌ها رو به چالش می‌کشه. برای رفع این چالش، از سرویس داده‌های مشترک (CDS)، یه پایگاه داده در مقیاس ابری، برای ذخیره ایمن داده‌ها استفاده میشه در حالی که به برنامه‌ها و پردازش‌های شما اجازه میده با یه مجموعه واحد از داده‌ها و منطق تجارت تعامل داشته باشن.

CDS در Microsoft Azure اجرا میشه و نه تنها شکل داده‌های شما رو درک میکنه، بلکه می‌دونه چطوری انواع مختلف داده رو به بهترین وجه ذخیره کنه. این مورد به طور خودکار تصاویر و دارایی‌ها رو به عنوان رشته‌های متنی در داده‌های جدولی ذخیره و ارزش‌ها و فعالیت‌های مرتبط رو جمع آوری میکنه.

مضامین مورد استفاده در CDS منبع باز بوده و پایه و اساس مدل داده‎ های مشترک (CDM) رو تشکیل میدن.

نکته
CDM نهادها، ویژگی‎ها، فراداده‎های معنایی و روابط رو تعریف میکنه تا در چگونگی تعریف و اتصال داده‎ها با برنامه‎های شما سازگار باشه.

به خدمات موجود متصل بشین!

شرکای مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ در سراسر جهان CDM رو با موضوعات مشترک و تم‌های موضوعی خاصی برای صنعت گسترش دادن. CDS همچنین می‌تونه با سایر منابع داده ادغام بشه. با استفاده از جریان داده‌های Power BI، می‌تونین داده ها رو از CDS به دریاچه داده Azure یا حتی به مکان مورد نظر خودتون برای تجزیه و تحلیل صادر کنین. همچنین می‌تونین داده های خودتون رو با استفاده از جریان داده های Power BI به فرم CDM تبدیل کرده و اونها رو برای دسترسی به CDS یا سایر سرویس‌ها آماده کنین.

مایکروسافت داینامیک

صدها اتصال دهنده از پیش ساخته شده وجود داره که سیستم عامل‌ها و برنامه‌های محبوب داده رو پوشش میده تا به شما امکان اتصال به سیستم‌های موجود رو برای هر دو فرایند ارتباطی خواندنی (Read-only) و خواندن-نوشتن (Read-Write) بده. پس میشه در ابزارهای همکاری دفتر، پایگاه داده داخلی، سیستم‌های خارجی مانند Adobe و SAP یا حتی شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای مانند LinkedIn و Twitter به داده ها دسترسی داشته باشین. همچنین می‌تونین برای برنامه‌های داخلی خودتون یه رابط ایجاد کنین و اگه می‌خواین کنترل دقیق‌تری داشته باشین، Microsoft Azure ابزارهای توسعه و زبان مورد نظر شما رو برای اجرای یه توسعه سفارشی‌تر فراهم میکنه.

تبدیل تجاری هوشمند رو فعال کنین

Dynamics 365 مجموعه فناوری کاملی رو در بین برنامه‌ها، خدمات و ابزارها ارائه میده تا تحول تجاری شما و یه استراتژی کاربردی تجاری متصل و هوشمندی که هر بخش و سازمانی رو شامل میشه، فراهم کنه. Power Platform به شما امکان میده تجربیات برنامه‌های سفارشی رو ایجاد کرده و فرایندها رو به صورت متصل و در کسری از زمان به صورت خودکار انجام بدین.

دسترسی به CRM

در آخر بهتره بدونین که Microsoft Dynamics CRM از طریق هر یک از گزینه‌های زیر قابل دسترسیه:

  • مرورگر
  • موبایل و تبلت
  • چشم انداز

رقبای مایکروسافت داینامیک ۳۶۵

Microsoft Dynamics CRM بدون شک یکی از برترین محصولات در فضای CRM است. با این حال، در قسمت زیر محصولات دیگه‌ای هم وجود داره که با Microsoft Dynamics CRM رقابت می‌کنن:

  • Salesforce.com
  • Oracle
  • SAP
  • Sage CRM
  • Sugar CRM
  • NetSuite

نسخه‌های محصول

Microsoft Dynamics CRM سال‌هاست که نسبت به نسخه ۱.۰ خودش در سال ۲۰۰۳ بهتر شده و رشد کرده. در زیر لیست زمانی نسخه‎های موجود رو مشاهده می‌کنین :

  • Microsoft CRM 1.0
  • Microsoft CRM 1.2
  • Microsoft Dynamics CRM 3.0
  • Microsoft Dynamics CRM 4.0
  • Microsoft Dynamics CRM 2011
  • Microsoft Dynamics CRM 2013
  • Microsoft Dynamics CRM 2015
  • Microsoft Dynamics CRM 2016