اگه ما فقط یه بستر رسانه اجتماعی در اینترنت داشتیم، قطعاً مدیریت زندگی دیجیتالی‌مون خیلی ساده و سریع‌تر بود. اما خب متاسفانه اینطور نیست و ما کلی شبکه اجتماعی داریم که هر پلتفرمی قوانین خاص خودش رو برای تولید محتوا داره تا کاربران و طراحان با استفاده از اون قوانین بتونن با مخاطب ارتباط بهتری داشته باشند. یکی از مهم‌ترین قوانین که وجود داره، سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی است که اتفاقاً امروز هم موضوع اصلی بحث ما مربوط به این سایز بهینه!

حواستون هست که ما قرار نیست در مورد چیزهایی مثل آواتار، کاور، آگهی‌ها و عناوین صحبت کنیم، ما قراره روی داستان‌ها، فیلم‌ها، تبلیغات و تصاویر کوچیک بحث کنیم.

پس امروز با کلی توصیه درباره شبکه های اجتماعی مختلف روبرو هستین تا زندگی کاری شما کمی ساده‌تر بشه. این راهنما نگاهی به ۷ سیستم عامل رایج در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک، TikTok ،LinkedIn، توییتر، Pinterest و YouTube می‌ندازه و همه اندازه‌های مهم و توصیه شده تصویر رو که باید از اونها آگاه باشین به شما میده.

سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی

۱. اینستاگرام

سایز عکس در اینستاگرام

در تولید محتوای اینستاگرام چندین قالب تصویری تخصصی وجود داره که ما برای اینستاگرام در نظر داریم:

  • اولیش هم داستان یا همون استوری معروف اینستاگرام است که به اشتراک گذرا تصاویر و فیلم‌ها مربوط میشه.
  • دومیش هایلایت ها هستن که به معنی بهترین پست های اینستاگرام هستن که شما اونها رو در پیج خودتون به حالت پین در آوردین.
  • کاروسل تبلیغات یا Carousel ads مورد بعدیه که اجازه می‌ده تا چندین عکس در هر تبلیغ، مثلاً برای گالری‌های چند محصول قرار بگیره.
  • و مورد آخر هم IGTV محبوبه که یک برنامه ویدیویی مستقل و پرطرفدار برای ارائه فیلم‌های طولانی‌تره.

سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی مختلف متفاوته مثلاً تو این مورد اندازه‌ها و ابعاد توصیه شده عبارتند از:

عکس پروفایل اینستاگرام:

  • ۳۲۰ ۳۲۰ ۳۲۰ پیکسل.

پست های اینستاگرام و تبلیغات تصویری:

  • لنداسکیپ ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل،
  • پرتره ۱۰۸۰ * ۱۳۵۰ پیکسل،
  • مربع ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل،
  • نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱—۴:۵،
  • عرض پیشنهادی ۱۰۸۰px و
  • ارتفاع پیشنهادی ۵۶۶—۱۳۵۰ پیکسل است.

عکس‌های Thumbnail دومین موردی هستن که برای سایز عکس بهینه برای شبکه اجتماعی اینستا بررسی می‌شن:

  • اندازه صفحه نمایش ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل و
  • عرض پیشنهادی ۱۰۸۰px (بارگذاری تصاویر تا حد ممکن بزرگتر) است.

استوری های اینستاگرام و تبلیغات استوری ها:

  • اندازه پیشنهادی ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰px،
  • نسبت ابعاد ۹:۱۶،
  • حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb… اما یادتون باشه که هرچه تصویر بزرگتر باشه، بافر کندتر میشه!
  • طبق دستورالعمل‌های رسمی در سایز عکس بهینه برای شبکه اجتماعی ، تقریباً به ۱۴٪ (۲۵۰ پیکسل) از بالا و پایین تصویر بدون متن، آرم یا سایر عناصر اصلی خلاق برای جلوگیری از پوشوندن اونها با نماد نمایه یا CTA حواستون باشه.

کاروسل اینستاگرام:

  • لنداسکیپ ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل،
  • پرتره ۱۰۸۰ * ۱۳۵۰ پیکسل،
  • مربع ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل،
  • لنداسکیپ نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱، مربع ۱:۱، عمودی ۴:۵.
  • عرض پیشنهادی ۱۰۸۰px و
  • ارتفاع توصیه شده ۵۶۶—۱۳۵۰ پیکسل (وابسته به جهت تصویر) است.

و مورد آخر هم سایز عکس بهینه شبکه اجتماعی اینستاگرام در IGTV است:

  • ابعاد پیشنهادی ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل (بالعکس برای لنداسکیپ)،
  • ارتفاع تصویر جلد ۴۲۰px،
  • عرض تصویر جلد ۶۵۴px و
  • نسبت ابعاد ۱:۱.۵۵ است.

۲. توییتر

سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی در توییتر

ویژگی‌های توییتر شامل توییتر کارت برای اتصال لینک‌ها با تصاویر به توییت‌ها و مومنت Moment است که تقریباً مثل همون هایلایت اینستاگرامه. جدیدترین ویژگی‌های بازاریابی توییتر هم شامل فلیت است که البته فقط برای گوشی موبایل فعاله. پس با این حساب تو این قسمت از سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی ، قراره که در مورد سایز عکس‌های مختلف در توییتر صحبت کنیم:

پروفایل توییتر:

  • تصویر نمایه ۴۰۰ * ۴۰۰ پیکسل،
  • حداکثر اندازه پرونده ۲mb،
  • بنر ۱۵۰۰ * ۵۰۰ پیکسل و
  • نسبت ابعاد ۳:۱ است.

توییت ها:

  • اندازه پیشنهادی ۱۰۲۴ * ۵۱۲ پیکسل،
  • نسبت ابعاد ۱۶:۹ و
  • حداکثر اندازه پرونده ۵ مگابایت برای عکس یا GIF در تلفن و ۱۵ مگابایت روی دسکتاپ است.

توییتر کارت:

  • نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱،
  • سامری کارت ۱۲۰ * ۱۲۰px،
  • سامری کارت با تصویر بزرگ، حداکثر ابعاد ۴۰۹۶ * ۴۰۹۶px،
  • پلیر کارت ۲۶۲ * ۲۶۲ پیکسل یا ۳۵۹ * ۱۹۶ پیکسل با ۱۶:۹ و
  • وب کارت ۸۰۰ * ۳۲۰ پیکسل است.

فلیت توییتر:

  • ابعاد پیشنهادی ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰px.

مومنت توییتر:

  • به خودتون بستگی داره.

تبلیغات توییتر:

  • سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی در تویت های تک عکس یا چند تصویری با حداقل اندازه ۶۰۰ * ۳۳۵ پیکسل،
  • اندازه تصویر وب کارت ۸۰۰ * ۴۱۸ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ یا
  • ۸۰۰ * ۸۰۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱:۱، حداکثر اندازه پرونده ۲۰ مگابایت،
  • تصویر کارت برنامه ۸۰۰ * ۴۱۸px با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱، حداکثر اندازه پرونده ۳mb،
  • Carousels 800 * 418px با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱، حداکثر اندازه پرونده ۲۰mb برای ۲ تا ۶ کارت تصویر،
  • کارت دایرکت مسیج ۸۰۰ * ۴۱۸ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ و
  • کارت مکالمه ۸۰۰ * ۴۱۸ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱،۳ مگابایت به عنوان حداکثر اندازه پرونده است.

۳. TikTok

تیک تاک

مورد بعدی که باید در سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی بررسی بشه پلتفرم تیک تاک است. TikTok، آخرین پدیده در رسانه های اجتماعیه و تا حدی به معرفی کسب و کار و کار تولید محتوای ما کمک میکنه. این پلتفرم فقط با ویدئوها، تبلیغات و تصاویر پروفایل کار خودش رو انجام میده پس تنها نگرانی شما همین چندتا مورد ساده است.

عکس پروفایل TikTok:

  • 200 * 200 پیکسل.

فیلم TikTok:

  • ابعاد پیشنهادی ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰px با نسبت ابعاد ۱:۱ یا ۹:۱۶.

تبلیغات TikTok:

  • پرتره ۷۲۰ * ۱۲۸۰px،
  • مربع ۱۲۰۰ * ۱۲۰۰ پیکسل و
  • لنداسکیپ ۱۲۸۰ * ۷۲۰ پیکسل است.

۴. فیس بوک

سایز فیسبوک

به طور مشابه با معیارهای تصویر اینستاگرام، فیس بوک هم برای محتوای تصویری خودش روی پست ها، بنرها و استوری‌ها تمرکز می‌کنه. طبق قانون خاصی که برای سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی وجود داره، صفحات رویداد و تبلیغات بازار به ابعاد خاصی احتیاج دارن. این پلتفرم همچنین دارای تصاویر ۳۶۰ درجه، معروف به پانوراما است.

صفحه فیس بوک:

  • ابعاد ۱۷۰ * ۱۷۰ پیکسل در دسکتاپ و ۱۲۸ * ۱۲۸ پیکسل در تلفن همراه،
  • عکس کاور توصیه شده ابعاد ۸۲۰ * ۳۱۲ پیکسل در دسکتاپ و ۶۴۰ * ۳۶۰ پیکسل در تلفن هوشمند،
  • اندازه ایده آل فایل کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت است و
  • ویدیوی کاور ۸۲۰ * ۴۶۲ پیکسل و ۲۰-۹۰ ثانیه است.

پست های فیس بوک:

  • طبق قانون سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی اندازه های پیشنهادی ۱۲۰۰ * ۶۳۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹:۱ – بالاترین وضوح ممکن رو بارگذاری کنین!
  • کاروسل از ۲ تا ۱۰ تصویر ۱۲۰۰ * ۱۲۰۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱:۱ است.

عکس کاور ایونت فیسبوک:

  • ۱۲۰۰ * ۶۲۸ پیکسل با نسبت ابعاد ۲:۱.

عکس‌های پانورامای فیس بوک:

  • ۳۰،۰۰۰ پیکسل در هر جهت کمتر از ۱۳۵،۰۰۰ پیکسل در اندازه کلی،
  • نسبت ابعاد ۲:۱ و
  • حداکثر اندازه تا ۳۰ مگابایت است.

استوری فیس بوک:

  • ابعاد پیشنهادی ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰px با
  • نسبت‌های ۹:۱۶ و ۴:۵ تا ۱.۹۱:۱،
  • حداکثر مدت زمان ۵ ثانیه،
  • حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb و
  • مثل همون IG استوری‌ها، اگه اینجا هم متن دارین باید از ۲۵۰ پیکسل در بالا و پایین حاشیه خودداری کنین.

استوری ویدئویی:

  • عرض حداقل ۵۰۰ پیکسل،
  • نسبت ابعاد ۹:۱۶ تا ۱.۹۱:۱،
  • حداکثر مدت زمان: ۱۵ ثانیه و
  • حداکثر اندازه پرونده: ۴ گیگابایت است.

تبلیغات فیس بوک:

  • تبلیغات فید فیس بوک ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ به ۱:۱؛ حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb است،
  • تبلیغات ستون سمت راست ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰px با نسبت ابعاد ۱:۱؛ این ویژگی‌ها فقط برای روی دسکتاپ است!
  • مقالات روزانه ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ به ۱:۱؛ حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb است.
  • تبلیغات بازار ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱:۱؛ حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb است.
  • جستجوی فیس بوک ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰px با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ به ۱:۱؛ حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb است.
  • پیام‌های پشتیبانی شده ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰px با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ به ۱:۱؛ حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb است.
  • تبلیغات صندوق ورودی مسنجر ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰px با نسبت ابعاد ۱:۱؛ حداکثر اندازه پرونده ۳۰mb است.
  • استوری‌ های مسنجر تبلیغات ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۹:۱۶ است.

۵. LinkedIn

سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی برای لینکدین

LinkedIn بعد از فیس بوک دومین استخر بزرگ بازاریابی B2B رو داره و از دسامبر سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ میلیون فرصت شغلی رو تبلیغ کرده. با در نظر گرفتن این موارد، باید از نظر ابعاد تصویر و فیلم و کیفیت اون برای تولید محتوای لینکدین خیلی با ارزش باشه و سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی در لینکدین فقط چند مورده که در این صورت باید فقط روی پروفایل‌های فردی و شرکتی تمرکز کنین.

نمایه LinkedIn:

  • عکس پروفایل ۴۰۰ * ۴۰۰ پیکسل است؛ اگرچه برای کیفیت بهتر می‌تونین از تصاویر تا ۷۶۸۰ * ۴۳۲۰ پیکسل استفاده کنین. حداکثر اندازه پرونده ۸mb است.
  • تصویر کاور ۱۵۸۴ * ۳۹۶ پیکسل با نسبت ابعاد ۴:۱ است.

LinkedIn برای صفحات تجاری:

  • تصویر پروفایل یا همون آرم ۳۰۰ * ۳۰۰ پیکسل،
  • اندازه بنر توصیه شده با اندازه ۱۱۲۸ * ۱۹۱px،
  • صفحه اصلی تصویر اصلی ابعاد ۱۱۲۸ * ۳۷۶ پیکسل،
  • ماژول‌های سفارشی Tab Life ابعاد ۵۰۲ * ۲۸۲px و
  • عکس‌های لایف تب شرکت  ۹۰۰ * ۶۰۰ پیکسل است.

پست های LinkedIn:

  • تصاویر برای لینک‌های پست وبلاگ ۱۲۰۰ * ۶۲۷px با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ و
  • پست ویدیویی ۲۵۶ * ۱۴۴ پیکسل – ۴۰۹۶ * ۲۳۰۴ پیکسل است.

استوری LinkedIn:

  • 1080 * 1920px با نسبت ابعاد ۹:۱۶.

تبلیغات LinkedIn:

در مبحث سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی ، تبلیغات لینکدین از اهمیت زیادی برخورداره و برای همین هم باید خیلی خیلی به سایز تصاویر تو این زمینه دقت کنین:

  • اندازه پیشنهادی برای آرم تبلیغات شرکت، ۱۰۰ * ۱۰۰ پیکسل،
  • تصویر پس زمینه تبلیغات در اسپات لایت، ۳۰۰ * ۲۵۰ پیکسل،
  • تصاویر محتوای پشتیبان ۱۲۰۰* ۶۲۷ پیکسل با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ و
  • تصاویر کاروسل با محتوای حمایت شده ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰px با نسبت ابعاد ۱:۱ است.

۶. یوتیوب

سایز یوتوب

در تولید محتوای یوتوب ویدئوها اولین جایگاه رو دارن، به این معنی که فقط چند مورد عکس بیشتر نیست که شما باید در مورد سایز بهینه اونها بدونین.

صفحه یوتیوب:

  • عکس پروفایل ۸۰۰ * ۸۰۰ پیکسل،
  • تصویر بنر ۲۵۶۰ * ۱۴۴۰px با نسبت ابعاد ۱۶:۹؛ حداکثر اندازه پرونده ۶mb است.

ویدیوی یوتیوب:

  • ویدیوی استاندارد در حداقل اندازه: ۱۲۸۰ * ۷۲۰ پیکسل،
  • محدودیت اندازه پرونده ۶mb،
  • نسبت تصویر ۱۶:۹،
  • برای داشتن ویدئوی با کیفیت بهتر، ابعاد پیشنهادی: ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل،
  • حداکثر حجم فایل ویدیویی ۱۲۸ گیگابایت و
  • حداکثر طول فیلم ۱۲ ساعت است.

تبلیغات یوتیوب:

  • تبلیغات با قابلیت رد شدن: ۱۲ ثانیه – ۳ دقیقه،
  • تبلیغات غیر قابل رد ۱۵ ثانیه، مگه این که در EMEA باشین که ۲۰ ثانیه است،
  • طول Bumper ads 6 ثانیه و
  • تبلیغات Discovery 16: 9/4:3 با حداکثر اندازه پرونده ۱ گیگابایت است.

۷. Pinterest

سایز پینترست

تنها پلتفرم رسانه های اجتماعی که به کاربران امکان جستجوی تصاویر رو میده، پینترست است. این پلتفرم خلاقانه، مشارکتی و کاملاً متمرکز بر محتوای بصریه و مجموعه‌ای ساده از استانداردها برای تمرین و گسترش خلاقیت شماست.

پین استاندارد:

  • ۱۰۰۰ * ۱۵۰۰ پیکسل  نسبت ابعاد ۲:۳.

پین مربع:

  • ۱۰۰۰ * ۱۰۰۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱:۱.

سنجاق بلند:

  • ۱۰۰۰ * ۲۱۰۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱:۲.

اینفوگرافیک:

  • ۱۰۰۰ * ۳۰۰۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱:۳.

سایز عکس بهینه برای شبکه های اجتماعی

ایجاد تصاویر هیجان انگیز به طور منظم به اندازه کافی چشمگیره و با این مقاله دیگه اصلاً نگران سایز عکس بهینه برای شبکه اجتماعی مورد نظرتون نباشین و از انعطاف پذیری و خلاقیت خودتون در تولید محتوا برای این شبکه‌ها استفاده کنین.