- فاکتور رتبه بندی محتوا
- قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان و توضیحات متا
- دومین فاکتور رتبه بندی محتوا: استفاده از کلمه کلیدی در تگهای H
- سومین فاکتور رتبه بندی محتوا: بهینه سازی تصاویر
- TF-IDF یکی دیگر از فاکتور رتبه بندی محتوا
- پنجمین فاکتور رتبه بندی محتوا: طول محتوا
- فاکتور رتبه بندی محتوا دیگر: محتوای عمیق
- محتوای بروزرسانی شده
- محتوای قدیمی
- گرامر و املا یکی دیگر از فاکتور رتبه بندی محتوا هستند
- تعداد کلمات کلیدی دیگری که در یک صفحه قرار دارد
- آخرین فاکتور رتبه بندی محتوا کلمات کلیدی LSI
تمام تلاش ما این است که در کنار ایجاد وب سایتی که تمامی الگوریتمهای گوگل را رعایت کرده اعم از سرعت و امنیت، بتوانیم محتوایی مناسب هم در ان قرار دهیم که بر اساس فاکتورهای رتبه بندی گوگل در صفحه نتایج جزو سه لینک اول قرار بگیریم. به همین منظور تحقیق کرده و لیستی از فاکتورهای مد نظر گوگل طبق نظر وبمستران و کارمندان گوگل را جمع آوری کردیم. در هر یک از مقالههایی که منتشر میکنیم به یکی از این فاکتورها میپردازیم، بعد از فاکتور رتبه بندی دامنه حال نوبت به فاکتور رتبه بندی محتوا میرسد و آنچه که خزندههای گوگل به آن بهاء میدهند.
فاکتور رتبه بندی محتوا
قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان و توضیحات متا
مردم میگویند:
عنوان هر صفحه در واقع نشان دهنده موضوع آن صفحه است. علاوه بر این، موتورهای جستجوگر از آن استفاده میکنند تا یک قطعه نتیجه جستجو برای کاربران قابل مشاهده باشد. این به عنوان یک عامل رتبه بندی عمل میکند که سیگنال مربوط به ارتباط صفحه با یک درخواست جستجو را نشان میدهد. با این حال، امروز این موضوع دارای اهمیت زیادی است.
«ما بین بهینه سازی کلمه کلیدی برچسب عنوان و رتبه بندی رابطه خیلی کمی پیدا کردیم. این همبستگی به طور قابل توجهی کمتر از آنچه انتظار داشتیم بود، که ممکن است نشان دهنده حرکت گوگل به سمت جستجوی معنایی باشد.»
گوگل میگوید:
در سال ۲۰۱۶، جان مولر ادعا کرد که برچسبهای عنوان همچنان یک عامل مهم رتبه بندی هستند، اما یک امر مهم نیست.
«عناوین مهم هستند! آنها به عنوان فاکتور رتبه بندی محتوا برای SEO با اهمیتاند و به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار میگیرند.» به تازگی، مارتین اسپلیت، تحلیلگر روند وب مستر گوگل، اهمیت فوق داده ها، عناوین خاص و نام بردن از آن را در یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی، برجسته کرده است.
«بنابراین دومین مورد مهم این است که مطمئن شوید که توضیحات متا شما دارای برچسب کلمات کلیدی هستند که توصیف گر مطلب شما باشند.»
همچنین، در راهنمای شروع جستجوگرها، گوگل در ایجاد عناوین صفحهای منحصر به فرد و دقیق، با تأکید بر طبیعی بودن آنها توصیه میکند.
خلاصه
اگرچه شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه برچسبهای عنوان کلمات کلیدی ممکن است نقش کمتری در رتبه بندی داشته باشند، اما گوگل همچنان اهمیت آنها را به عنوان یک عامل مهم در رتبه بندی مرتبط میسازد. برای استفاده بیشتر از برچسبهای عنوان، اطمینان حاصل کنید که آنها برای موضوعات صفحه بینظیر و خاص هستند و از کلمات کلیدی معقول استفاده کنید. مطمئناً بهتر است از تکرار عنوان متا در وب سایت خودداری کنید.
دومین فاکتور رتبه بندی محتوا: استفاده از کلمه کلیدی در تگهای H
مردم میگویند:
برچسب H۱ (که به آن عنوان نیز گفته میشود) معمولاً شامل یک عبارت کوتاه است که در آن، صفحه را توصیف میکند. متنی که درون تگهای <H1> </H1> قرار میگیرد در واقع برجستهترین متن یک صفحه است. استفاده از برچسب H۱ بیش از یک بار در یک صفحه کاملاً غیرقابل قبول است. برچسبهای H دیگر، مانند H۲ تا H۶، به خواندن مطالب کمک میکنند و به موتورهای جستجو ایدهای از ساختار صفحه میدهند.
گوگل میگوید:
براساس گفته جان مولر در یکی از پاتوقهای وبمستران گوگل، ما این چنین دریافتیم که هیچ یک از تگهای H هیچ امتیازی را به خود اختصاص نمیدهند.
«… ما از آن استفاده میکنیم تا متن یک صفحه را بهتر بشناسیم، ساختار متن آن را بهتر بفهمیم، اما این طور نیست که شما بتوانید فقط با استفاده از تگهای H در یک صفحه، رتبه ۱ تا ۳ نتایج جستجو را به خود اختصاص دهید.»
خلاصه
اگرچه تأیید روشنی وجود ندارد که استفاده از کلمات کلیدی در برچسبهای H ممکن است باعث افزایش رتبه شود، اما آنها به موتورهای جستجوگر کمک میکنند تا از درک بهتری از محتوا و ساختار درون صفحه داشته باشند. علاوه بر این، متن عنوان H۱ مهمترین قطعه مطالب شما محسوب میشود. بنابراین قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر خود در عنوان برای کسب امتیاز فاکتور رتبه بندی محتوا به طور غیرمستقیم، ایده خوبی است (البته اگر آن را منطقی انجام دهید).
سومین فاکتور رتبه بندی محتوا: بهینه سازی تصاویر
مردم میگویند:
تصاویر میتوانند به موتورهای جستجو در مورد میزان ارتباط آنها از طریق متن alt، نام پرونده، عنوان، توضیحات و غیره با کوئری ها، سیگنال دهند.
گوگل میگوید:
جان مولر اهمیت متن alt image را برجسته کرد.
«اگر میخواهید تصاویر وب سایت شما رتبه بندی شوند، از متن Alt یا جایگزین استفاده کنید.»
Google همچنین بر لزوم ایجاد متنی مربوط به alt، عناوین و زیرنویسها برای افزایش دسترسی به تصاویر و همچنین قرار دادن تصاویری مرتبط در متن اصرار دارد.
«با اضافه کردن محتوای بیشتر در مورد تصاویر، نتایج میتوانند مفیدتر شوند، که آن هم میتواند منجر به کیفیت بالای ترافیک سایت شما شود. شما میتوانید با اطمینان از بهینه سازی تصاویر به عنوان یکی از فاکتور رتبه بندی محتوا برای افزایش ترافیک سایت خود بهره ببرید.»
خلاصه
تصاویر بخش مهمی از محتوای وب سایت هستند. آنها خوانایی و جذابیت متن را بیشتر میکنند و تصاویر حتی بعضی اوقات ارزش بیشتری از محتوای متنی ارائه میدهند. بهینه سازی درست تصاویر باعث میشود که آنها در جستجوی تصویری ظاهر شوند. و هرچه به محتوایی که آنها را احاطه کرده است، بیشتر مرتبط باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که در نتایج جستجو ظاهر شوند. بنابراین، ویژگیهای تصویر شامل متن alt، عناوین و غیره به احتمال زیاد عوامل رتبه بندی قابل توجهی هستند.
TF-IDF یکی دیگر از فاکتور رتبه بندی محتوا
مردم میگویند:
TF-IDF مخفف عبارت فراوانی وزنی کلمه کلیدی است. این روش صرفا میزان تکرار یک کلمه کلیدی یا عبارت را در صفحه نشان نمیدهد، بلکه هدف آن نشان دادن اهمیت کلمه کلیدی مورد نظر از طریق مقایسه تعداد تکرار کلمه در متن با تکرار آن کلمه در کل صفحات سایت است که گوگل برای ارزیابی ارتباط محتوا از آن استفاده میکند. همچنین به عنوان ابزاری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط تر، یک عامل مهم برای سئو و رتبه بندی محسوب میشود.
گوگل میگوید:
گوگل تأیید کرد که مدت زمان طولانی از TF-IDF استفاده کرده است. اما روشهای پیچیدهتری قبلاً شرح داده شده است.
«این ایده TF-IDF معروف است که مدت هاست برای فهرست کردن صفحات وب استفاده میشود.
… ما به جای کلمات کلیدی در مورد روابط بین کلمات موجود در یک صفحه بررسی میکنیم.»
جان مولر اخیراً بیان کرده که گوگل از تکنیکها و معیارهای مختلف دیگری برای تعریف ارتباط بین کلمات یک صفحه استفاده کرده است.
«با توجه به تلاش برای درک اینکه کلمات مرتبط در صفحه کدام یک هستند، ما از تکنیکهای مختلفی از TF-IDF اطلاعات استفاده میکنیم و تعداد زیادی از این معیارها وجود دارد که در طول سالها پدید آمده است.»
خلاصه
TF-IDF یک تکنیک قدیمی است که به طور گسترده برای بررسی ارتباط بین کلمات در زمینههای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال، امروزه روشهای مدرنتر و پیشرفتهتری به مرحله عمل رسیده است. اگرچه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی محتوا کار نمیکند، اما TF-IDF ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشد. برخی مطالعات، همبستگی بین بهینه سازی محتوا با TF-IDF و بهبود رتبه را نشان میدهند. بنابراین، ممکن است استفاده از TF-IDF برای غنی سازی مطالب با کلمات کلیدی موضوعی مرتبط تر، بسیار مفید باشد. اما همراه با عوامل دیگر فاکتور رتبه بندی محتوا، این ممکن است به بهبود رتبه شما کمک کند.
پنجمین فاکتور رتبه بندی محتوا: طول محتوا
مردم میگویند:
از یک طرف، مطالعات نشان دادند که بین رتبه بندی و طول محتوا ارتباطی وجود دارد. مشاهده شده است که محتوایی طولانی (حدود ۲۰۰۰-۳۰۰۰ کلمه) تمایل به رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری نسبت به نسخههای کوتاهتر دارند. از طرف دیگر، مطالعاتی وجود دارد که چنین همبستگیهایی را پیدا نکرده است.
گوگل میگوید:
این همان چیزی است که اخیراً جان مولر در یکی از موضوعات Reddit ادعا کرده است.
«تعداد کلمات یک عامل رتبه بندی محتوا نیست.»
خیلی واضح است، اینطور نیست؟
خلاصه
محتوای طولانی به احتمال زیاد امکان پوشش عمیقتر یک موضوع را فراهم میکند و ارزش بیشتری را ارائه میدهد و به درخواست کاربر به طور موثری پاسخ میدهد. این عوامل همه با هم تأثیر مثبتی بر رتبه بندی میگذارند، در حالی که طول محتوای صفحه نمیتواند منحصراً مربوط به داشتن رتبه بالاتر باشد.
فاکتور رتبه بندی محتوا دیگر: محتوای عمیق
مردم میگویند:
جامع بودن محتوا به معنای پوشش کامل محتوای یک صفحه یا این موضوع است. اعتقاد بر این است که محتوای عمیق نشانگر کیفیت محتوا است، تخصص وب سایت را اثبات میکند و اعتماد بیشتری به کاربران میبخشد. مطالعات ثابت میکنند که بعضی اوقات محتوای عمیق با پیشرفتهای رتبه ارتباط دارد.
گوگل میگوید:
گوگل در راهنمایی ابتدایی SEO خود توصیه میکند:
«ایجاد محتوای با کیفیت بالا حداقل به یک مورد زیر نیاز دارد: زمان، تلاش، تخصص و استعداد یا مهارت. محتوا باید واقعی، دقیق، کاملاً واضح و کامل باشد.»
آنچه در گوگل در رابطه با بهینه سازی محتوا یا سئو گفته شده است.
«ایجاد محتوای قانع کننده و مفید احتمالاً بیش از سایر عوامل مورد بحث، وب سایت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. کاربران وقتی اینگونه مطالب را ببینند به آن اعتماد کرده و آن را با افراد دیگر به اشتراک گذاشته و آنان را به سمت وب سایت شما هدایت میکنند.»
علاوه بر این، امروزه گوگل نه تنها از مطالب دقیق و عمیق، بلکه مفید هم استفاده میکند.
خلاصه
محتوای جامع با کیفیت بالا، ارزشمندی را برای کاربران به ارمغان میآورد. براساس فاکتور رتبه بندی محتوا از ایجاد محتوا به خاطر ارتقاء مشاغل یا خدمات خودداری کنید. در مقابل، محتوای با کیفیت باید یک هدف داشته باشد، به هدف جستجوی کاربران پاسخ دهد و بهترین راه حل را برای نیازهای آنها ارائه دهد.
محتوای بروزرسانی شده
مردم میگویند:
بعد از بروزرسانی کافئین، گوگل تمایل دارد به محتوای تازه تر، اخیراً ایجاد شده یا به روز شده، رتبه برتر را بدهد.
گوگل میگوید:
به روزرسانی کافئین با هدف ارائه نتایج جستجوی زنده (جدید) بیشتر به افراد، این امکان را فراهم کرده بود که اطلاعات جدید را سریعتر پیدا کنند. این به روزرسانی در سیستم ایندکس گوگل انجام شد و اطلاعات جدید در جستجو، سریعتر ظاهر میشوند.
«کافئین ۵۰ درصد نتایج تازهتر از جستجوهای وب را نسبت به آخرین فهرست ما فراهم میکند و این بزرگترین مجموعه محتوای وب است که ما ارائه داده ایم.»
اگرچه، جان مولر گوگل به تازگی از ارائه موقعیت رتبه بهتر برای وب سایت هایی که مرتباً به روز میشوند، خودداری کرده است، زیرا استثنائاتی از این فاکتور رتبه بندی محتوا وجود دارد.
در عین حال، کیفیت مطلوب، بخشی از الگوریتم رتبه بندی است که از وب سایتهایی که جدیدترین اطلاعات را در مناطق خاص جستجو (مانند اخبار، وقایع، رویدادها و غیره) ارائه میدهند، پشتیبانی میکند.
خلاصه
به طور کلی، در پاسخ به این که آیا محتوای تازهتر بر رتبه بندی تأثیر میگذارد- باید بگوییم که بستگی دارد. در مناطقی که احتمال میرود کاربران به دنبال جدیدترین اطلاعات باشند، نتایج جستجو توسط بخش Quality Deserve Freshness از الگوریتم رتبه بندی پردازش میشود که شکوفایی یک عامل رتبه بندی است. برای نتایج دیگر، کافئین به مرحله عمل میرسد و سریعاً آخرین به روزرسانیها را بدون هیچ گونه تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی فهرست میکند.
محتوای قدیمی
مردم میگویند:
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد محتوای قدیمی و به روز نشده هنوز هم میتوانند به عنوان نتایج جدید استفاده شوند. بنابراین سن یک صفحه ممکن است توسط الگوریتم رتبه بندی در نظر گرفته شود.
گوگل میگوید:
در مورد یکی از این موارد، جان مولر تصریح کرد، محتویاتی که مدت طولانی به روز نشده بودند، اما همچنان مرتبط بودند و به آنها اشاره میشد، میتوانند موقعیتهای خوبی را در SERP حفظ کنند، حتی اگر محتوای جدیدتری نیز ظاهر شود.
«این واقعاً ممکن است واقعیت داشته باشد که بعضی اوقات ما صفحاتی را داریم که از سالها قبل به روز نشدهاند اما واقعا مطالب جامعی را داشته و طی این سالها هم لینکهایی را دریافت کردهاند که خوب به نظر میرسد که این صفحه مرجع خوبی است.»
خلاصه
هیچ تأییدی از طرف گوگل وجود ندارد مبنی بر اینکه محتوای قدیمی تمایل به رتبه بهتری دارد. چنین مواردی اتفاق میافت، اما موفقیت آنها به احتمال زیاد با فاکتور رتبه بندی محتوا دیگری مرتبط است. بنابراین، سن یکی صفحه برای گوگل مهم نیست! بلکه محتوای آن و ارزشش برای کابران دارای اهمیت است.
گرامر و املا یکی دیگر از فاکتور رتبه بندی محتوا هستند
مردم میگویند:
اکثر صفحات برتر رتبه بندی، اشتباه یا غلط املایی کمی دارند. بنابراین، دستور زبان بر کیفیت محتوا تأثیر میگذارد و بنابراین، آن را یک عامل رتبه بندی محتوا غیرمستقیم قلمداد میکند.
گوگل میگوید:
مت کاتز به همبستگی بین کیفیت وب سایت و صحت گرامری محتوای آن در سال ۲۰۱۱ اعتراف کرد و به گرامر و املاء اشاره کرد تا به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.
«… من فکر میکنم این امر عادلانه خواهد بود که در مورد استفاده از آن به عنوان سیگنال فکر کنیم.»
خلاصه
اگرچه گوگل دست نویسهای شما را مطالعه نمیکند و میگوید که این فاکتور رتبه بندی محتوا را تحت تأثیر قرار نمیدهد، اما دستور زبان ضعیف غیر حرفهای به نظر میرسد (به ویژه برای خدماتی مانند امور بانکی، قانون، خدمات پزشکی) و باعث کاهش رضایت کاربران از سایت شما میشود.
تعداد کلمات کلیدی دیگری که در یک صفحه قرار دارد
مردم میگویند:
اعتقاد بر این است که تعداد کلمات کلیدی دیگری که در یک صفحه قرار دارد، جدا از هدف کوئری، یک عامل رتبه بندی با کیفیت محسوب میشود.
گوگل میگوید:
وضعیت ثبت گوگل با نام «Query augmentation» گفته:
«وقتی کاربر یک درخواست را به موتور جستجو ارسال میکند، بر اساس آن جستجو از میان مطالب مرتبط با جستجوهای قبلی بهترین و مناسبترین پاسخ انتخاب شده و نمایش داده میشود.»
این بدان معنی است که اگر الگوریتمهای گوگل صفحه شما را به عنوان بهترین و مناسبترین صفحه برای یک درخواست خاص انتخاب کنند، ممکن است آن را به عنوان یک نتیجه برای سایر درخواستهای مرتبط هم انتخاب کنند.
خلاصه
فقط بعید است که تعداد کلمات کلیدی از فاکتور رتبه بندی محتوا باشد. اما، اگر فناوری ثبت شده در الگوریتم جستجو پیاده سازی شده باش، بسیار محتمل است که رتبه بندی برای یک پرس و جو ممکن است برای پرس و جوهای مرتبطتر با تلاش بسیار کمتر، رتبه بندی صفحه را ساده کند.
آخرین فاکتور رتبه بندی محتوا کلمات کلیدی LSI
مردم میگویند:
کلمات کلیدی LSI یک روش دیگر برای بررسی روابط پنهان بین کلمات است و اطلاعات دقیقی را ارائه میدهد. و به گوگل کمک میکند تا محتوای یک وب سایت را بهتر بشناسد. کلمات معنایی مرتبط که به موتور جستجوگر کمک میکنند معنای کلماتی را که دارای معانی مختلف هستند را بشناسد و بر رتبه بندی تأثیر میگذارند.
گوگل میگوید:
جان مولر صریحاً ارتباط کلمات کلیدی LSI را با فاکتور رتبه بندی محتوا تکذیب کرده است.
«هیچ چیزی به عنوان کلمات کلیدی LSI وجود ندارد. هرکسی که این را به شما گفته اشتباه گفته است.»
علاوه بر این، LSI روشی قدیمی است که در دوره قبل از وب اختراع شده است و گوگل از فن آوریهای بسیار مدرنتری استفاده میکند.
فرم و لیست دیدگاه
هنوز دیدگاهی وجود ندارد.