ما در عصر دیجیتال و تکنولوژی زندگی می‌کنیم. در چنین دوره‌ای، حضور پر رنگ و موثر در دنیای مجازی برای برند شدن بسیار لازم و ضروریه.

به همین خاطر کسب و کارهای آنلاین به دنبال ابزار دیجیتال مارکتینگ برای افزایش گردش مالی هستن. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کمک به شما در امر پیشرفت کسب و کار و افزایش آگاهی از برند طراحی شدن. اگه شما دارین یه کسب و کار آنلاین رو مدیریت می‌کنین، حتما می‌دونین که بدست آوردن مخاطبان مورد هدفتون، چه در سطح منطقه ای و یا بین المللی، بسیار کار دشواریه. اگرچه که ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ طراحی شدن تا به شما در رفع این مشکل کمک کنن. اما شما چطور می‌تونین ابزار دیجیتال مارکتینگ درست رو انتخاب کنین؟ این سوالیه که ما امروز قراره بهش بپردازیم. بهتره مرتبط با این موضوع، تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال هم بدونین.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۱. Hotjar

Hotjar یه ابزار تجزیه و تحلیل سنتیه که بهتون کمک می‌کنه تا داده های ترافیک وبسایت خودتون رو آنالیز کنین. با Hotjar می‌تونین ببینین که بازدیدکنندگان در وبسایت شما چه کار می‌کنن و حتی امکان یادداشت برداری هم دارین. Hotjar امکانات خیلی خوبی داره. امکاناتی مثل heatmap  یا نقشه های حرارتی، قیف تبدیل،نمایش سابقه بازدیدکننده، بازخوردها و غیره. تموم این امکانات به شما کمک می‌کنن تا تجربه مشتری بهتری توی وبسایت خودتون ایجاد کنین و میزان تعامل و گردش مالی تون رو افزایش بدین.

ابزار دیجیتال مارکتینگ

نقشه های حرارتی بهتون کمک می‌کنن تا رفتار کاربرانتون رو بررسی کنین تا متوجه بشین که اونها چی می‌خوان. این نقشه ها در قالب تصویر به شما تعداد کلیکها، ضربه ها و رفتارهای ثبت شده بازدیدکنندگان رو نشون میدن. شما می‌تونین اونها رو دانلود کنین و اطلاعاتش رو با اعضای تیم و کارمندانتون به اشتراک بذارین. قابلیت ضبط که در برنامه Hotjar وجود داره، تموم کارهای حدسی رو کاهش میده، چون تموم حرکات بازدیدکنندگان رو برای مشاهده و نوت برداری، ثبت و ضبط می‌کنه. همچنین شما می‌تونین سوالات هدفمندی رو برای بازدیدکنندگان مطرح کنین تا بازخورد اونها رو بسنجین. خبر خوب اینه که Hotjar به عضوهای جدیدش، پیشنهاد یه دوره آزمایشی رایگان رو هم میده.

۲. Adzooma

Adzooma  به شما کمک می‌کنه تا Facebook, Google و Microsoft Ads رو به طور موثر و سریع بهینه سازی و مدیریت کنین تا بهترین پیشرفت رو داشته باشین. هدف اصلی Adzooma اینه که تبلیغ آنلاین برند رو براتون راحت تر می‌کنه. وقتی صحبت از ابزار دیجیتال مارکتینگ برای افزایش گردش مالی میشه، Adzooma به عنوان یکی از بهترین ابزارها خودش رو نشون میده. این برنامه بهتون کمک می‌کنه تا با صرفه جویی در زمان و انرژی، بیشترین سود رو به دست بیارین. برخی از ویژگی های این برنامه عبارتند از :

  • نرم افزار هوشمند
  • پیشنهادات قدرتمند
  • UX بصری
  • اتوماسیون کمپین
  • سیستم مدیریت حساب
  • گزارشات سفارشی
  • پرتال feedback

نرم افزار هوشمند، فرصت های منحصر بفردی رو در اختیارتون میذاره. با این ویژگی، شما پیشنهادهای کارشناسانه‌ای راجع به کسب و کارتون دریافت می‌کنین. همچنین تموم تغییراتی که ایجاد می‌کنین به طور خورکار با اکانت Ads  شما سینک میشه. پیشنهادات قدرتمندانه کمک می‌کنه تا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود رو افزایش بدین. Adzooma همچنین امکان تنظیم استراتژی های بازاریابی، حل مشکلات و کشف فرصت های جدید رو به شما میده. UX بصری، از ویژگی حفظ زمان بهره می‌بره تا کار رو براتون راحت‌تر کنه. این یعنی شما شخصا فرمان رو به دست می‌گیرین و پیشنهاداتی که احساس می‌کنین برای کمپین های تجاری‌تون، ایده‌آل هستن رو انتخاب می‌کنین.

ویژگی مدیریت حساب در Adzooma، این توانایی رو بهتون میده تا اکانت های مختلفی در Ads رو مدیریت کنین و اونها رو به طور موثری بهم وصل کنین، تا عملکرد اونها رو بهینه کنین. از طرف دیگه، ویژگی گزارشات سفارشی بهتون کمک می‌کنه تا با فیلترینگ، دسته بندی و گزارشات صدور، داده ها رو بفهمین. Adzooma یه پلتفرم ایمن، بروز، منعطف، مقرون به صرفه و سازگاره. تازه، یه دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه و ۵۰٪ تخفیف برای اولین ۳ ماه رو به شما پیشنهاد می‌کنه.

۳. SEMrush

اگه می‌خواهین محتوا و کمپین های بازاریابی‌تون رو خلاقانه نگه دارین، شما باید استفاده از SEMrush  رو در نظر بگیرین. SEMrush یه پلتفرم دیجیتال مارکتینگ با بیش از ۳۰ ابزار بازاریابیه. این برنامه یکی از بهترین ها در زمینه مبحث سئو هست و جایزه های زیادی رو از آن خودش کرده. این پلتفرم می‌تونه به شما در زمینه های سئو، تبلیغات، کمپین های رسانه های اجتماعی، محتوا، تحقیقات رقابتی، گزارشات و مدیریت کمک کنه. SEMrush یه پلتفرم محبوب به حساب میاد و مورد اعتماد بیش از ۵ میلیون بازاریابه.

SEMruh

ویژگی سئو به شما در انجام تحقیقات سازمانی، بررسی ترافیک سازمانی، جستجوی کلمات کلیدی، ایجاد بک‌لینک، آنالیز، بررسی سئوی صفحه، بازبینی سایت و بررسی موتور سایت کمک فراوانی می‌کنه. این به معنیه که اگه شما یه ناشر باشین و بخواهین ترافیک سازمانی در وبسایت‌تون دریافت کنین، SEMrush می‌تونه بهتون کمک کنه که به این خواسته‌تون برسین. ویژگی رسانه اجتماعی بهتون کمک می‌کنه تا پوسترهایی رو بسازین و منتشر کنین. از طرف دیگه ویژگی محتوا، بازبینی محتوا و تحقیق درباره موضوع رو براتون مقدور می‌کنه. در آخر ویژگی گزارشات و مدیریت این امکان رو بهتون میده که تقویم بازاریابی، گزارشات و تولید سرنخ های فروشتون رو مدیریت کنین.

۴. Canva

Canva یه پلتفرم طراحی آنلاینه که قالب‌ها و ویژگی های طراحی زیادی رو در اختیار کاربران میذاره. شما با استفاده از این پلتفرم می‌تونین برای کسب و کارتون به راحتی پوستر های جذاب، بنر و لوگو بسازین. بخش قالب ها و الگوها ایده‌های طراحی زیادی رو برای آگهی، کارت ویزیت، رزومه، کارت دعوت، معرفی‌نامه، بروشور و کلی چیز دیگه پیشنهاد میده. با Canva میشه در کمترین زمان یه لوگو، بنر تجاری و یا پوستر متحرک طراحی کرد، چون قالب های آماده‌ای وجود داره که می‌تونن الهام بخش کار شما باشن. در بخش آموزشی، اطلاعات مفیدی درباره طراحی، برندینگ، بازاریابی،رویدادها، دوره‌ها و عکاسی وجود داره. این بخش می‌تونه مهارت های طراحی شما رو به سطح بالاتری ارتقا بده.

ابزار دیجیتال مارکتینگ برای افزایش گردش مالی

خوبی این پلتفرم اینه که طرح عضویت رایگان اون بیش از ۸۰۰۰ قالب، ۱۰۰ طرح و تعداد بسیاری عکس و گرافیک رو به صورت رایگان در اختیارتون میذاره. اگرچه نسخه کامل اون که خریدنی هست، امکانات خیلی بیشتری رو بهتون میده.

۵. Traackr

اگه ترجیح میدین که برای بازاریابی محصولات و خدماتتون از اینفلوئنسر ها استفاده کنین، Traackr بهترین گزینه برای انتخابه. Traackr  یه راهکار بازاریابی مبتنی بر داده است که مخصوص بازاریابان طراحی شده تا سرمایه گذاری‌ها و کمپین هاشون رو بهینه سازی کنن. اساسا این برنامه یه CRM برای مدیریت اینفلوئنسر است. این نرم افزار برای برندها و نمایندگی‌ها خیلی ایده‌آله. شما می‌تونین اینفلوئنسرها رو پیدا کنین، سابقه‌شون رو بررسی کنین، امنیت برند رو حفظ کنین، کمپین‌ها و برنامه هاتون رو مدیریت کنین، بودجه‌تون رو بهینه کنین و روابط مشتری رو مدیریت کنین.

Traackr

با Traackr می‌تونین به راحتی به یه پایگاه داده عظیم از اینفلوئنسر های جهانی دسترسی پیدا کنین و توی شبکه های اجتماعی به دنبال بیوگرافی، کپشن‌ها و محتواهای اونها بگردین. شما می‌تونین برجسته ترین اینفلوئنسرها رو در ۴۹ کشور شناسایی کنین. سپس اونها رو بر اساس مخاطبین و معیارهاتون جداسازی کنین، تا در نهایت اون کسی که فکر می‌کنین می‌تونه نیازهای شما رو برطرف کنه رو استخدام کنین. Traackr ابزارهای هوشمند و کارآمدی برای مدیریت کمپین های بازاریابی شما داره. شما همچنین گزارشات اینفلوئنسر در مورد کمپین‌ها، نرخ بازگشت سرمایه و عملکردتون رو دریافت می‌کنین. این نرم افزار ساخته شده تا بهتون کمک کنه که کسب و کارتون رو مقیاس گذاری کنین.

۶. Engagebay

Engagebay  یه نرم افزار همه جانبه در زمینه مدیریت روابط مشتری (CRM) بازاریابی و فروشه، که برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده. این نرم افزار به مشاغل کوچک و متوسط در جلب، پرورش،تعامل و تبدیل مشریان کمک می‌کنه. این نرم افزار تابحال تونسته جوایزی رو کسب کنه و مورد اعتماد بیش از ۱۵ هزار مشتری در سطح دنیاست. ویژگی اتوماسیون بازاریابی Engagebay کمک می‌کنه تا در وقتتون صرفه جویی کنین، زیرا قابلیت های فرم و صفحات فرود، ترتیب ایمیل ها، بازاریابی خودکار و ابزار آنالیزور وبسایت رو در خودش داره. بخش مدیریت روابط مشتری و فروش این امکان رو به شما میده تا تموم مخاطبان ایمیلی شغلتون رو سازماندهی کنین. همچنین می‌تونین هرگونه فروش یا معالمه در حال انجام رو پیگیری کنین.

engagebay

زمان بندی قرارها، فروش خودکار و مدیریت معاملات از دیگر ویژگی های این برنامه است. از طرف دیگه، ویژگی میز راهنما و چت آنلاین به شما کمک می‌کنه تا در زمان واقعی با مشتری هاتون ارتباط برقرار کنین، درخواست های مشتری‌ها رو مدیریت کنین، خدمات مختلفی رو به صورت خودکار دربیارین و تموم گزارشات ایمیل ها رو مشاهده کنین. Engagebay  یه ابزار دیجیتال مارکتینگ برای افزایش گردش مالی کسب و کار شماست. همچنین یه رابطه استوار با مشتری‌ها در دراز مدت براتون می‌سازه. به لطف ابزار های مفیدی که در این برنامه وجود داره، می‌تونین مثل یه فروشنده حرفه‌ای عمل کنین. طرح عضویت رایگان اون به شما امکان اضافه کردن مخاطب تا حداکثر ۱۰۰۰ نفر رو میده.

۷. AdEspresso

یه نرم افزار مفید دیگه که انجام تبلیغات دیجیتال رو براتون آسون، سریع و موثر می‌کنه. اگه می‌خواهین نتایج بهتری رو در شبکه های اجتماعی مثل Facebook, Instagram و Google بگیرین، استفاده از این برنامه رو در اولویت خودتون قرار بدین. مزیت خوب AdEspresso اینه که امکان ایجاد، مدیریت، تجزیه و تحلیل، همکاری و یادگیری رو بهتون میده. شما می‌تونین در شبکه های مختلف کمپین هایی رو ایجاد کنین و تموم اونها رو در یه مکان مدیریت کنین. ویژگی تجزیه و تحلیل، هر زمانی که نیاز داشته باشین مشاهداتش از کمپین‌ها رو در اختیارتون میذاره.

AdEspresso  یه بخش یادگیری داره که در اونجا می‌تونین اطلاعاتی رو کسب کنین تا مهارت های بازاریابی‌تون به سطح بالاتری برسه. یکی دیگه از ویژگی ها، بازبینی کمپینه که در اون یه ویدئوی کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای براتون مهیا شده که حاوی نکات مفیدی درباره بهبود عملکرد کمپین هاست. همچنین این فرصت به شما داده میشه که یه جلسه یک ساعته زنده رو با مشاوران متخصص بازاریابی داشته باشین. در آخر  اینکه شما می‌تونین برای ۱۴ روز از دوره رایگان این نرم افزار استفاده کنین.

۸. Pitchbox

pitchbox

Pitchbox یه پلتفرم بازاریابی محتوا، ایجاد لینک و دسترسی به اینفلوئنسر برای نمایندگی‌ها، ناشران و برند هاست. این پلتفرم به مشاغلی که در این شاخه‌ها قرار دارند کمک می‌کنه تا محتواشون رو به راحتی ترویج بدن، آگاهی از برند تجاریشون رو افزایش بدن و درآمدشون رو بیشتر کنن. Pitchbox مورد اعتماد و مورد استفاده بسیاری از برندها مثل The Hoth, Skyscanner, Freshbooks و خیلی های دیگه قرار داره. به لطف امکانات خوب این نرم افزار، شما می‌تونین به راحتی بلاگرها، ناشرها و اینفلوئنسرها رو پیدا کنین. همچنین این نرم افزار بهتون اجازه میده تا اقدامات رو سفارشی و خصوصی کنین. بنابراین، در قیاس با پلتفرم های دیگه، این برنامه کمک می‌کنه تا در هزینه و زمان صرفه جویی کنین.

۹. Zapier

هدف اصلی Zapier  اینه که به شما کمک کنه تا کارهاتون رو انجام بدین. اگه شما یه کسب و کار آنلاین رو اداره می‌کنین و سرتون به شدت شلوغه، Zapier می‌تونه بهتون کمک کنه تا اکثر کارهاتون خودکار انجام بشه و در زمان صرفه جویی بشه. شما می‌تونین یه سری گردش‌ های کاری ایجاد کنین و برنامه های مختلفی رو متصل کنین تا تموم کارهای بازاریابی و تجاری‌ روزانه‌تون به صورت خودکار انجام بشه. همچنین این امکان بهتون داده میشه که اعلاناتی رو تنظیم کنین تا وقتی شخصی در رویدادی که شما ایجاد کردین، ثبت‌نام کرد، بهتون خبر داده بشه. زمانی که اعلان رو دریافت کردین، می‌تونین اون کسانی که ثبت‌نام کردن رو دنبال کنین یا برای اونها در ایمیل پیام خوشامد گویی بفرستین.

برای تنظیم کارهاتون، فقط کافیه به Zapier بگین که می خواهین چه کار کنین. سپس اون تموم داده ها رو از برنامه های دیگه استخراج می‌کنه و کارها رو از طرف شما انجام میده. امکاناتی که این نرم افزار داره، کمک می‌کنه تا اکثر وظایفتون به صورت خودکار انجام بشن.

۱۰. Hubspot

Hubspot یه نمونه ابزار دیجیتال مارکتینگ برای افزایش گردش مالی است که نرم افزارهای مدیریت و پشتیبانی مشتری، فروش و بازاریابی رو برای شما فراهم کرده. خوبی Hubspot اینه که برای هر چیزی که شما به عنوان یه بازاریاب آنلاین نیاز دارین، ابزارهای مربوطه رو داره. شما می‌تونین بدون هیچ خطری کسب و کارتون رو توسعه بدین، چون Hubspot  یه نرم افزار جامع است. این نرم افزار ویژگی هایی از قبیل مرکز مدیریت محتوا (CMS)، مرکز بازاریابی، مرکز فروش و مرکز خدمات رو در خودش داره. مرکز مدیریت محتوا برای بازاریابان و طراحان بسیار ایده‌آله و بهترین تجربه مشتری رو پیشنهاد میده. این بخش قالب هایی رو برای وبسایت و توصیه هایی در زمینه سئو برای شما مهیا کرده.

hubspot

به واسطه مرکز بازاریابی، می‌تونین به راحتی ترافیک سایت رو افزایش بدین و بازدیدکنندگان بیشتری رو به مشتری تیدیل کنین. همچنین می‌تونین کمپین های بازاریابی رو اداره کنین و به طور مناسب مقیاس بندی کنین. ویژگی های مرکز بازاریابی شامل تولید سرنخ، آنالیز و اتوماسیون بازاریابی میشه. هر تجارتی دوست داره که فروشش رو بیشتر کنه. مرکز فروش در این نرم افزار می‌تونه این کار رو برای کسب و کار شما ممکن کنه. این نرم افزار بهتون کمک می‌کنه تا در زمان خود صرفه جویی کنین، اطلاعات بیشتری راجب اهدافتون کسب کنین، کارهاتون رو اتوماتیک انجام بدین و معاملاتتون رو منعقد کنین. شما همچنین می‌تونین جلساتتون رو برنامه ریزی کنین و ایمیل هاتون رو پیگیری کنین.

نکته
اگه می‌خواهین اعتماد مشتری هاتون رو جلب کنین و برندتون رو به موفقیت برسونین، باید تلاش کنین خدمت رسانی به مشتری، به موقع و مناسب انجام بشه.

مرکز خدمات Hubspot ارتباط با مشتری رو براتون خیلی راحت کرده. این مرکز تموم انتظارات مشریان رو فراهم می‌کنه و حتی از اون هم فراتر میره تا جایی که مشتریانتون سفیر های برند شما میشن.

۱۱. Animoto

یکی از موثرترین روش های بازاریابی در دنیای امروز، بازاریابی ویدیویی است. این روش مزایای زیادی داره، یکی از اونها اینه که بهتون کمک می کنه تا به مخاطبان وسیعی دست پیدا کنین و شما رو به فروش بیشتر نزدیک می‌کنه. Animoto یه پلتفرم ساخت ویدیو هستش که میشه با اون برای کارهای شخصی و تجاری، کلیپ ویدیویی تولید کرد. کلیپ هایی که برای نمایش دادن خود شخص، محصولات و یا خدمات استفاده میشه. Animoto این امکان رو بهتون میده تا کلیپ تبلیغاتی، تبریک تولد، کلیپ مناسبتی و یا کلیپ هایی برای رسانه‌های اجتماعی بسازین. این برنامه قابلیت های فراوانی برای ساخت کلیپ داره. شما میتونین عکس های خودتون رو به صورت اسلاید دربیارین و آهنگی که دلخواه خودتون هست روی اون اجرا کنین.

کلام آخر

جهان در حال تغییره و برای شما به عنوان کسی که داره یه بیزینس رو اداره می کنه، بهتره که زودتر با اون سازگار بشین.

بهترین راه برای اینکه برندتون رو مشهور کنین، این هست که تعامل رو بیشتر کنین و درآمدتون رو افزایش بدین. این که حضور آنلاین موثر و مداومی رو داشته باشین تا بتونین مخاطبان زیادی رو در سراسر دنیا جذب کنین بسیار حائز اهمیت هست. اگه کیفیت محصولات و خدمات شما مطلوب باشه، با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌تونین کسب و کارتون رو رشد بدین و به درآمد سرشاری برسین. تمام نرم افزارها و پلتفرم هایی که خدمت شما معرفی شد، از کیفیت بالایی برخوردارن و به شما کمک می‌کنن تا به اهدافتون برسین.