فهرست مطالببستن

    برای انجام لینک سازی شما نیاز دارید که تعدادی ابزار لینک سازی مربوط به بک لینک‌ها و انالیز لینک‌های رقبا را بشناسید تا بتوانید از آن‌ها پیشی بگیرید که من در این مقاله سعی می‌کنم تعدادی از این ابزارهای فوق العاده که در حوزه سئو مفید هستن را به شما معرفی کنم و خلاصه مختصری از نحوه کار کردن با هر یک در اختیارتان قرار دهم.

    مهم‌ترین ابزار لینک سازی برای مبتدیان

    ahref

    بزرگترین فهرست بک لینک در جهان.

    Ahrefs یک مجموعه نرم افزاری برای ساخت لینک است که برای جوانب مثبت SEO طراحی شده است.

    همچنین دارای ویژگی‌های زیادی است که هیچ ارتباطی با ایجاد لینک ندارد، مانند:

    • یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی بسیار سخت
    • «اکسپلور محتوا» برای یافتن محتوای محبوب (مشابه BuzzSumo)
    • ردیابی و بررسی رتبه بندی

    کاربران سایت سئو تکنیکال گفته اند:

    حتی اگر Ahrefs بسیاری از ویژگی‌های جالب را داشته باشد، استفاده از آن برای یک فرد غیرحرفه‌ای هم آسان است.

    برا ی استفاده از این ابزار شما باید بودجه‌ای در حدود ۹۹-۹۹۹ دلار در هر ماه بر اساس نوع اشتراکی که تهیه می‌کنید در نظر بگیرید.

    ویژگی مورد علاقه من در ابزار لینک سازی ahref: «تقاطع لینک بودن» آن است

    این ویژگی جالب به شما امکان می‌دهد ببینید که کدام سایت‌ها به رقبای شما پیوند دارند… اما شما آن‌ها را ندارید.

    چرا این کار مفید است؟

    اگر شخصی با رقبای شما ارتباط برقرار کند، این به معنای این نیست که آنها به شما هم ممکن است که لینک دهند (یعنی ممکن است با شخصی که آن سایت را اداره می‌کند ارتباط داشته باشند).

    اما اگر سایتی به دو تا از رقبای شما لینک داده باشد، به این معنی است که شما شانس زیادی برای دریافت لینک از آن سایت را خواهید داشت.

    ردیاب پست مهمان

    این ابزار لینک سازی برا یافت فرصت‌های مربوط به پست‌های مهمان بوده تا بتوانید شانس خود را افزایش می‌دهید و کمپین‌های سایتتان را مدیریت کنید.

    وبلاگ نویسی مهمان می‌تواند یک درد بزرگ باشد.

    وقتی وارد این ابزار لینک سازی شوید متوجه ترکیبی از لیست‌های ۱۵۰۰+ سایت خواهید شد که پست‌های مهمان را می‌پذیرند … و نرم افزاری که به شما کمک می‌کند کمپین‌های خود را مدیریت کنید.

    به عنوان کسی که بیش از ۲۰۰ پست مهمان منتشر کرده است، می‌توانم به شما بگویم ابزاری مانند این ابزار لینک سازی می‌تواند روند را بسیار ساده‌تر کند.

    بودجه لازم برای آن: ۹۹ دلار برای یک بار

    ویژگی مورد علاقه من در این ابزار لینک سازی: دسته بندی‌ها است

    معمولا در جستجوی «موضوع» و اینکه «چه کسی برای ما بنویسد» هستم.

    با کمک این ابزار لینک سازی می‌توانید سایتها را در نرم افزار ردیاب پست مهمان بر اساس طبقه بندی … از جمله ورزش، مد، امور مالی، غذا و موارد دیگر جستجو کنید.

    GroupHigh

    با کمک این ابزار لینک سازی وبلاگ‌ها را برای فعالیتهای ارتباطی پیدا کنید.

    اگر می‌خواهید افراد به سایت شما پیوند دهند، باید به وبلاگ نویسی تسلط داشته باشید.

    و اولین قدم از هر فعالیت تبلیغاتی؟ یافتن وبلاگ نویسان صنعت خودتان است. خوب، GroupHigh ادعا می‌کند که «بزرگترین موتور جستجوی وبلاگ جهان» است.

    و بعد از امتحان کردن یک هفتگی، باید اعلام کنم که همینطور است.

    من «وبلاگ‌های صنعتی» را جستجو کردم و بیش از ۳۳.۵۸۱ وبلاگ مرتبط پیدا کردم.

    بنابراین این نقطه فروش بزرگ GroupHigh است: که پیدا کردن وبلاگ نویسان را آسان می‌کند.

    (خواه برای ارتقاء محتوا باشد… یا ساخت لینک مستقیم)

    همچنین دارای یک پلت فرم قابل دسترسی در داخل ابزار لینک سازی خود است که می‌توانید برای ارسال ایمیل‌های ارتباطی خود از آن استفاده کنید.

    بودجه مورد نیاز این ابزار لینک سازی: ۱۷۹ – ۴۹۹ دلار در هر ماه است.

    ویژگی مورد علاقه من: «اندازه گیری» است

    مطمئنا، خوب است که یک لیست بزرگ و طویلی از وبلاگ‌ها در کشو میز خود داشته باشید.

    اما چگونه می‌دانید که این وبلاگ‌ها ارزش دیدن را دارند؟

    خوب، این جایی است که معیارهای مروبط به GroupHigh این ابزار لینک سازی وارد بازی می‌شوند. می‌توانید وبلاگ‌ها را بر اساس دومین اتوریتی Domain Authority، فالوران رسانه‌های اجتماعی، تعداد مخاطبان … و موارد دیگر مرتب سازی و فیلتر کنید.

    BuzzStream

    ارزیابی کمپین‌های ساخت لینکتان با این ابزار لینک سازی.

    BuzzStream یک بستر ارتباطی است که به شما کمک می‌کند تا در ارتباط با ایمیلتان سازماندهی شوید.

    به عبارت دیگر:

    به جای صفحات گسترده و صندوق ورودی‌های تصادفی Gmail، می‌توانید از BuzzStream برای پیگیری مکالمات و مدیریت کمپین‌ها به طور مؤثر در چندین پروژه استفاده کنید.

    (که این امر به ویژه برای تیم‌ها و آژانس‌ها مفید است)

    در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است:

    ابتدا، وب سایتهایی را با استفاده از ابزار «Discovery» داخلی خود پیدا می‌کنید… یا لیستی از سایت‌هایی را که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید آپلود کنید:

    سپس از BuzzStream این ابزار لینک سازی برای یافتن اطلاعات تماس آنها استفاده کنید.

    (من از افزونه مفید Buzzmarker Chrome برای یافتن اطلاعات تماس در اینجا استفاده می‌کنم. مطمئناً این بهترین ویژگی کل سیستم عاملش است).

    در آخر، ایمیل خود را به BuzzStream وصل کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا از داخل نرم افزار به افراد دسترسی پیدا کنید.

    حتی می‌توانید برای مشاهده وضعیت هر ایمیلی (و پیگیری) که ارسال شده از قسمت گزارشات، اقدام کنید. بودجه مورد نیاز: ۲۴ تا ۹۹۹ دلار در هر ماه

    ویژگی مورد علاقه من در این ابزار لینک سازی: قابلیت شخصی سازی

    قابلیت شخصی سازی را به عنوان نان و کره در BuzzStream مشاهده می‌کنم. آنها به شما امکان می‌دهند به راحتی و به هر روشی که بخواهید، کمپین‌ها را سازماندهی و شخصی سازی کنید.

    بگذارید مثالی برایتان بزنم.

    یکی از معدود زمینه‌های مورد نیاز سفارشی، Stage Relationship Stage است. این اساساً به این معنی است: «وضعیت فعلی ما با آن شخص چیست؟»

    سپس در هر مرحله‌ای از کمپین که قرار داشته باشید می‌توانید در گزارش آن انتخاب کنید.

    بگذارید برخی از جواب‌ها را برایتان تحلیل کنم:

    • هنوز در مورد آن تحقیق نشده – هنوز اطلاعات تماس مربوط به پروژه را دریافت نکردید.
    • آماده ارسال قرار داد هستم
    • کار را هنوز شروع نکرده ایم
    • تلاش برای دستیابی
    • در حال گفت و گو
    • منتظر نتیجه هستیم
    • با قرارداد ما موافقت کرده اند
    • پروژه یا درخواستمان قبول شد
    • پروژه یا درخواست ما رد شد

    نکته جالب این است که می‌توانید تمام موارد فوق را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

    بنابراین: چرا این قابلیت شخصی سازی بسیار مفید هستند؟

    • Filtering / Division – اگر به دنبال بخش خاصی از چشم اندازها هستید، فیلتر کردن در آن قسمت سفارشی به ما اجازه می‌دهد تا به راحتی آنها را پیدا کنیم. به همین روش، این تقسیم سازمان به مدیریت فرآیند کمک می‌کند.
    • زمینه‌های قالب – یک تم دلخواه را می‌توان در یک الگوی دسترسی استفاده کرد
    • تجزیه و تحلیل داده‌ها – شما می‌توانید نقاط داده را به عنوان یک فیلد در این ابزار لینک سازی اضافه کنید (به عنوان مثال، دامنه سایت یا اینکه آیا آنها با یک رقیب ارتباط دارند یا نه)

    Disavow. it

    در چند ثانیه یک پرونده disavow ایجاد کنید.

    Disavow. it ایجاد پرونده disavow را آسان می‌کند.

    بدون این ابزار لینک سازی، شما باید به صورت دستی یک فایل برای آپلود در کنسول جستجوی گوگل ایجاد کنید… البته امیدوارم که شما آن را به درستی قالب بندی کرده باشید.

    بودجه مورد نیاز این ابزار لینک سازی: رایگان

    ویژگی مورد علاقه من: «درخواست Disavow»

    اگر لیستی از آدرس‌های اینترنتی دارید که می‌خواهید لینک‌هایتان را از آن جدا کنید… و یک فایل Disavow آماده، این ابزار لینک سازی مفید است.

    Moz Link Explorer

    معکوس کردن بک لینک‌های رقبایتان.

    ابزار لینک سازی Moz Link Explorer ویژگی پرچمدار Moz Pro است و جایگزین مرورگر قدیمی Open Site Explorer می‌شود.

    بنابراین: چگونه Moz Link Explorer کار می‌کند؟

    • ابتدا، دامنه یک رقیب (یا URL خاص) را در آن وارد می‌کنید
    • سپس می‌توانید همه بک لینک‌های آن را مشاهده کنید
    • شما همچنین می‌توانید اعتبار مربوط به دامنه و هر صفحه را به دست آورید

    بودجه مورد نیاز: ۹۹-۹۹۹ دلار در هر ماه

    ویژگی مورد علاقه من: تجزیه و تحلیل انکرتکست anchor text

    به سرعت متداول‌ترین انکر تکست را در پروفایل بک لینک‌های سایت مشاهده کنید:

    چرا این کار مفید است؟

    خوب، اگر متن انکر تکست‌های مشابه زیادی را مشاهده می‌کنید، این نشانه لینک سازی کلاه سیاه است.

    Monitor backlink

    یک ابزار بک لینک سئو برای افراد تازه کار در بهینه سازی سایت.

    Monitor Backlinks به جای ساختن لینک، داده‌های لینک‌ها را از ابزارهای سئو Moz و Majestic جمع می‌کند تا به یک داشبورد واحد برسد.

    همچنین با چند ویژگی جایزه دیگر مانند ردیابی موقعیت SERP و گزارش دقیق همراه است.

    بودجه موردنیاز: ۲۵ تا ۱۴۴ دلار در هر ماه

    ویژگی مورد علاقه من: ابزار Disavow

    شناخت لینک‌های کلاه سیاه (و افزودن آنها به پرونده disavow) را ساده و آسان می‌کند.