در سال‌های اخیر کاربران اینستاگرام افزایش چشم گیری داشته‌اند. با توجه به الگوریتم هوشمندانه‌ اینستاگرام و افزایش برندهای جدید و اهمیت خلاقیت در برندسازی، شما باید برای پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام و گسترش اکانت خودتون وارد یه محیط رقابتی بشید. خوشبختانه ما دقیقاً میدونیم که چطور میشه بیزینس شما رو معروف کنیم و روی برند شما شوآف کنیم. برای جذب فالوئر در اینستاگرام باید هوشمندانه‌تر عمل کنید.

در این مقاله ما قصد داریم که با شما ۱۲ ترفند جذب فالوئر در اینستاگرام به اشتراک بزاریم. این ترفندهای برای پیدا کردن فالوور واقعی هستن، نه فالوور فیک!

ترفند جذب فالوئر در اینستاگرام

راه های پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام

رشد اکانت اینستاگرام شما شاید به راحتی استفاده کردن از اون نباشه اما ما اینجاییم تا به شما چند ترفند و استراتژی برای پیدا کردن فالوور در اینستاگرام یاد بدیم. در ابتدا میخوایم به شکل کلی به این سوال جواب بدیم که چه جوری فالوورهای اینستاگرام رو بیشتر کنیم؟ بعد راجع به جزئیات بیشتر توضیح میدیم.

۱. IGTV بسازید.

۲. با میکرو اینفلوئنسرها micro influencers کار کنید.

۳. کپشن طولانی برای پست‌های خودتون بنویسید.

۴. لیست پیشنهادی اینستاگرام رو ببینید.

۵. پروفایل اینستاگرام شما مثل هوم پیج ( Home page ) وب سایت‌ها است. پروفایل خودتون رو به روز نگه دارین.

۶. ویدیوی بیشتری پست کنید.

۷. سلفی‌های بیشتری از خودتون به اشتراک بزارید.

۸. محتوای اینستاگرامی خود را در پلتفرم‌های دیگر گسترش بدید.

۹. فیلتر سفارشی برای استوری‌های خودتون در اینستاگرام بسازید.

۱۰. با برندهای معروف همکاری کنید.

۱۱. از هشتگ استفاده کنید.

۱۲. از میم‌ها Memes برای درگیری مخاطب استفاده کنید.

آماده‌اید تا جزئیات بیشتری بدونید؟ ما به شما این استراتژی‌ها رو یاد میدیم.

پیدا کردن فالوور بیتشر در اینستاگرام با IGTV

IGTV یا Instagram TV پلتفرم جدیدی است که توسط اینستاگرام معرفی شده. این پلتفرم قابلیت پخش ویدیوهای طولانی با مدت زمان حداکثر یک ساعت رو داره. این پلتفرم محدودیت‌های ویدیویی اینستاگرام رو تا حدودی برطرف کرده. برندها از این پلتفرم برای تولید محتوا به صورت سریالی استفاده میکنن. ویدیوهایی که از طریق این پلتفرم به اشتراک گذاشته میشن هر هفته بخشی از یه موضوع خاص رو ارائه میدن. برای اشتراک گذاری اولین IGTV باید چه کنید؟ ابتدا به سلیقه‌ی مخاطب فکر کنید. به این که علاقه به یادگیری چه مطالبی داره؟ و این که چطور میتونید بهترین محتوای ویدیویی رو برای مخاطب تولید کنید؟ راجع به بودجه برای تولید این مدل محتوای ویدیویی هم نگران نباشید. چون حتی میتونید با حداقل بودجه هم محتوای ویدیویی خوبی بسازید. با داشتن محتوای ویدئویی جذاب، پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام خیلی راحت‌تر میشه.

پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام

جذب فالوئر در اینستاگرام با میکرو اینفلوئنسرها

اگه به دنبال مخاطب جدید هستید؛ همکاری با میکرو اینفلوئنسرهای اینستاگرامی یکی از بهترین روش ها برای جذب فالوئر در اینستاگرام است. با توجه به این که رتبه بندی این استراتژی در مقایسه با سایر سوشال نت ورک‌ها بالاتره پس یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای دیده شدن برند شماست. به دلیل این که نرخ تعامل صفحات میکرو اینفلوئنسرها بسیار بالاست؛ بازاریابان اینستاگرام واژه‌ایی جدید به نام میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ خلق کردند. این به معنای تبلیغ کردن در صفحات میکرو اینفلوئنسرها است. تعداد فالوئرهای این صفحات نسبت به سایر صفحات کمتره اما بازم به صرفه است. چون با هزینه‌ی کمتر در صفحه‌ایی با تعامل مناسب میتونید تبلیغ کنید. در حقیقت میکرو اینفلوئنسرها بالاترین ریتینگ (حدود ۷%) در پست‌های خود دارند؛ با وجود این که فالوئرهای اون‌ها حدود ۲۵k است.

اینفلوئنسرها

کمپین‌های تبلیغاتی برای کاربران اهمیت خاصی نداره. چون کاربران میدونند هدف از این کار تبلیغ است. اما مسئله‌ایی که میکرو اینفلوئنسرها رو متمایز میکنه اعتماد کاربران به اون‌هاست. میکرو اینفلوئنسرها به دلیل ارتباط نزدیک‌تری که با مخاطب دارند حس اعتماد بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کنند. اگه محصولی ندارید میتونید نوع محتوای خودتون رو به کاربران بگید تا تشویق به دنبال کردن صفحه‌ی شما بشن. این ترفند چند مزایا داره. هزینه تبلیغات کاهش پیدا میکنه، به دلیل اعتماد کاربر فروش بیشتر میشه و در نهایت در جذب فالوئر اینستاگرام هم موفق خواهید شد.

کپشن طولانی برای پست‌ها

تا به حال تو اینستاگرام به جلوه‌های بصری اهمیت زیادی داده میشد. عکس‌های زیبا، تصاویر با کیفیت بالا، عکس‌ها و تصاویر از برندهای مختلف. اما اتفاق مهمی که در سال اخیر افتاده اینه که بعد نوشتاری هم مهم شده. با کپشن‌های طولانی و جذاب به مخاطب اجازه بدید بیشتر از شما یاد بگیره یا اطلاعات بیشتری از برند شما یا کمپین تبلیغاتی شما بدونه. طبق اخرین تحقیقات صورت گرفته کپشن‌هایی با کلمات بیشتر، بازخورد بهتری از کاربران دریافت کردن. اینفلوئنسرهای زیادی بعد از فهمیدن این ترند ازش استفاده کردن.

 

کپشن طولانی

وقتی شما از خودتون مطالب بیشتری به اشتراک میزارید ارتباط قوی‌تری با مخاطب خودتون برقرار میکنید. این کار به مخاطب شما اجازه میده بیشتر درگیر شما باشه یا بیشتر بیزنس شما رو دنبال کنه؛ در نتیجه امکان جذب فالوئر بیشتر هم براتون فراهم میشه.

لیست پیشنهادی اینستاگرام رو ببینین

لیست پیشنهاد اینستاگرام یا Suggestion list قابلیتیه که باعث میشه در بعضی مواقع یه لیست پیشنهادی از اکانت یا صفحات شخصی کاربران دیگه به شما ارائه بده. این لیست رو از دو روش میتونید ببینید. زمانی که شما شخصی رو فالو میکنید یه کادر پایین پروفایل اون شخص میاد؛ این همون لیست پیشنهادیه. زمانی هم که به بخش Search یا جست‌و‌جو برید یه لیست پیشنهادی فالو به شما نشون داده میشه. این لیست رو اینستاگرام با توجه به مواردی هوشمندانه انتخاب کرده. اما این لیست بر چه مبنایی ارائه میشه؟ در حالت اول، با توجه به فعالیت اکانتی که فالو کردید و دوستان مشترکی که دارید این لیست ارائه میشه. در حالت دوم، لیستی که در قسمت Search به شما ارائه میشه با توجه به مواردی مثل: تعداد فالوئرهای اکانت و تعداد بازدید از اون اکانت، تعداد لایک‌هایی که برای پست این افراد انجام میشه، رد و بدل کامنت‌های پیج، آمار جست‌و‌جوی کاربران و پیام‌های دایرکت ارائه میشه. قرار گرفتن در این لیست یه راه عالی برای جذب فالوئر بیشتره. متاسفانه راه صد در صدی برای قرارگیری در این لیست وجود نداره. اما میتونید با رعایت نکاتی شانس خودتونو بیشتر کنید.

کلمات بیوی اینستاگرام خودتونو بررسی کنید

میدونستید که Username شما و بیوی صفحتون دو تا چیز کاملا مجزا است؟ این یعنی این که میتونید بیوی خود رو بدون تغییر Username عوض کنید. برای انتخاب کلمات در بیوی اینستاگرام خود هوشمندانه عمل کنید. یه نگاه به صفحه‌ی Elise Darma بندازید. اون بیوی صفحشو با کلماتی راجع به بیزنسش پر کرده.

لیست پیشنهادی

کلماتی که در بیو استفاده می‌کنید باید Searchable باشن. این یعنی که شما در لیست پیشنهادی زمینه‌ی فعالیتی خودتون برای سایر برندها و اینفلوئنسرها ظاهر میشید. پس سریع بیوی اینستاگرام خودتون رو بررسی کنید؛ چون بسیار تعیین کننده است.

بهترین راه برای شناسایی الگوریتم اینستاگرام اینه که شما ارتباطات داشته باشید. با بیزنس‌های مرتبط با خودتون در ارتباط باشید.

به پروفایل اینستاگرام اهمیت بدین

برای جذب فالوئر بیشتر باید به پروفایل اینستاگرام خود توجه کنید. پروفایل شما اولین شانستون برای تاثیرگذاری روی مخاطبه. مخاطب در چند ثانیه‌ی اول تصمیم میگیره شمارو دنبال کنه یا نه. پس پروفایل خوب و نمای کلی از پست‌های شما میتونه تعیین کننده باشه. برای این که نمایی که از ‌صفحتون میسازید حرفه‌ایی باشه؛ شما باید پروفایل عالی، بیوی تاثیرگذار، استوری‌های مداوم و هایلایت‌های خوبی داشته باشید. مخاطب با دیدن پروفایل شما و طرح کلی صفحه شما از حوزه‌ فعالیتی کسب و کار شما آگاه میشه. پروفایلی انتخاب کنید که برند شما در سایر شبکه‌های اجتماعی باشه مثلا لگوی برند یا شرکت شما انتخاب خوبی میتونه باشه.

پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام با ویدئوی بیشتر

اینستاگرام قبلا با محدودیت انتشار ویدیو بییشتر از ۱ دقیقه روبرو بود. اما حالا با ایجاد IGTV این محدودیت برداشته شده. و کاربران میتونند تولید محتوای ویدیویی داشته باشند. ویدیوها تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارند. شما میتونید با تولید محتوای ویدیویی به جذب فالوئر در صفحه‌ی خود کمک کنید. یا میتونید لایوهای خود رو به شکل IGTV ذخیره کنید. این ترفند باعث میشه کاربرانی که به لایو شما نرسیدند بعدا ویدیوی اون رو ببینند. در نتیجه فالوئر بیشتر و لایک بیشتر و کامنت بیشتری دریافت میکنید.

گرفتن سلفی‌های بیشتر

شما باید برای برند یا بیزینس خودتون شوآف داشته باشید. شوآف همیشه به پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام بیشتر کمک میکنه. میدونستید تصاویری که از چهره‌ی افراد گرفته میشه ۳۸% لایک بیشتری میخوره؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شوآف انتشار تصویر بیشتری از خودتونه. از رفتن جلوی دوربین خجالت میکشید؟ این چیز عجیبی نیست. شاید خیلی از اینفلوئنسرها یا استایلیست‌ها برای دفعات اول همچین حسی رو تجربه کرده باشند. پس به خودتون اعتماد داشته باشید و سعی کنید در تصاویر و ویدیوها ارتباط چشم تو چشم بیشتری با مخاطبتون برقرار کنید. این کار باعث میشه تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشید و ارتباط نزدیک‌تری با کاربران برقرار کنید.

گسترش محتوای اینستاگرامی در پلتفرم‌های دیگه

اگه میخواید فالوئر بیشتری جذب کنید وقتش رسیده که به استراتژی‌های اینستاگرامی خودتون بیشتر فکر کنید. به این فکر می‌کنید که چطور میشه مخاطبان سایر شبکه‌هاتون مثل وب سایت، فیس بوک، توییتر و یوتیوب رو به صفحه اینستاگرام خود جذب کنید؟ محتوای صفحه اینستاگرامتون رو در سایر پلتفرم‌ها گسترش بدید. با این روش خودتون رو به مخاطبان جدید معرفی کردید و اون‌ها میتونن شما رو در پلتفرم دیگری پیدا کنند. در این قسمت به شما یاد میدیم که از کجا شروع کنید:

۱. نمای کلی اینستاگرام خود رو در وب سایت قرار بدید. با این کار مخاطبان وب سایت توجهشون به صفحه‌ی شما جلب میشه.

۲. مخاطبان خود رو به صفحه‌ی اینستاگرام خود دعوت کنید. اگه پلتفرم دیگه‌ایی دارید اطلاع‌رسانی کنید. و مخاطبانتون رو با صفحتون آشنا کنید. مثلاً اگه در فشن لباس، برند خاصی دارید با انتشار ویدیویی کوتاه از کالکشن جدید خودتون در پلتفرم دیگه از مخاطب درخواست کنید برای دیدن کامل کالکشن شما به صفحه‌ی شما در اینستاگرام بیاد. این کار میتونه بازخورد خوبی داشته باشه.

ساختن فیلتر سفارشی برای استوری ‌ها

ابزار جدیدی به نام Spark AR Studio توسط اینستاگرام معرفی شده. که توسط اون کاربر میتونه انواع فیلترهای صورت و افکت‌های جذاب رو روی ویدیوها و عکس‌های خودش اعمال کنه. شما میتونید با ساخت یه فیلتر اختصاصی صفحه خودتون رو به کاربران دیگه معرفی کنید. چون کاربران با استفاده از فیلتر شما میتونن با صفحتون آشنا بشن. برای موفقیت در این کار بهتره فیلتر شما قابل اشتراک گذاری باشه و برای مخاطب سرگرم کننده باشه. اگه محصولی برای فروش دارید میتونین فیلتری متناسب با برندتون طراحی کنید. اینجوری پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام براتون آسون‌تر میشه.

فیلتر اینستاگرام

با برندهای معروف همکاری کنین

قدرت این ترفند بسیار بالا است. چون میتونه مخاطبانی که تا حالا صفحه شما رو نمی‌شناختند به شما جذب کنه. همکاری با برندهای معروف باعث شناسایی بیشتر شما در صفحات دیگه میشه. قبل از هر چیزی ارتباطتون با شرکت همکار خیلی مهمه. اگه در زمینه‌های متفاوتی کار می‌کنید میتونه تبدیل به نقطه قوتی بشه برای هر دو طرف. چون معمولا ترکیب دو کار متفاوت با حفظ خلاقیت، بازخورد خوبی از سمت مخاطب داره.

از هشتگ استفاده کنید

استفاده‌ی درست از هشتگ ‌ها میتونه به پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام کمک کنه. کلید استفاده از هشتگ اینه که به ندرت و به صورت هوشمندانه از اون استفاده کنید. شما میتونید هشتگی برای برند خود ایجاد کنید. این هشتگ میتونه نام برند شما یا یکی از محصولاتتون یا نام شرکت شما باشه. برای پیدا کردن هشتگ‌هایی که مخاطبان شما ممکن استفاده کنند، کمی روی هشتگ‌های مربوطه روی صنعت و کمبودهایی که در اون صنعت هست تحقیق کنید. ساده‌ترین راه برای این کار تحقیق در خود اینستاگرام، تب Explore است.

استفاده از میم‌ها برای پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام

امروزه برندهای معروف اهمیت میم‌ها رو فهمیدن. استفاده از میم‌هایی همسو با محتوای شما میتونه به جذب فالوئر در اینستاگرام کمک کنه. میم‌ها معمولا بیشتر بین افراد به اشتراک گذاشته میشن. پس استفاده درست از اون‌ها میتونه به معرفی صفحه شما و جذب فالوئر کمک کنه. بعضی از برندها مثل girlboss@ به لطف استفاده از استراتژی میم‌ها فالوئر زیادی به خود جذب کردند. چون میم‌های اون‌ها سرگرم کننده و خلاقانه است.

رشد صفحه اینستاگرام شما میتونه مثل یه چالش باشه براتون. اما اگه از ترفندهای درست و استراتژی‌های گفته شده استفاده کنید، قطعاً میتونید در پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام موفق‌تر باشین و دیگه نیازی به فالوور فیک نخواهید داشت. جذب کنید. اگر میخواید از اینستاگرام به شکل هدفمند برای بازاریابی اینترنتی و برندسازی استفاده کنید باید به فکر جمع آوری فالوئر واقعی که علاقه‌مند به کسب و کار شما هستند، باشید. پیشنهاد میکنم هرگز اکانت فیک یا فالوئر فیک خریداری نکنید. امیدوارم از این مقاله بتونید بیشترین استفاده رو ببرید.