روند طراحی وبسایت برای شرکت یا کسب و کاری که دارین می‌تونه یه چالش خیلی بزرگی باشه که باید در اون موفق بشین وگرنه سرمایه زیادی رو از دست می‌دین! به یه فروشگاه آنلاین فکر کنین که در ورودی اون صفحه اول سایت شماست! پس چیزی که اینجا نیاز دارین یه جذابیت خیلی زیاد برای خوشامد گویی و تحریک کردن مخاطب به داخل سایت است. پس امروز قراره ما یه پست جدید در مورد افزایش سریع نرخ کلیک شما البته نه با روش‌های قدیمی بلکه با طراحی سایت و ایده های خفن اون بنویسیم.

اما در طراحی وب موثر موارد دیگه‌ای هم غیر از طراحی وجود دارن. پس قبل از این که برخی از ایده های درخشان طراحی وب سایت برای افزایش سریع نرخ کلیک رو بررسی کنیم، بیایین اصولی که یه سایت معمولی رو به یه سایت خوب تبدیل می‌کنه بررسی کنیم:

چه چیزی باعث ایجاد یه سایت خوب می‌شه؟

۱. طراحی موثر و در حال تحول

آیا تا حالا براتون پیش اومده که روی سایتی کلیک کنین و وقتی واردش می‌شین از شلوغی دکمه‌ها و آپشن‌هایی که وجود داره سردرگم بشین؟ برداشتی که وب سایت شما ایجاد می‎کند به طور مستقیم نشون دهنده صلاحیت تجارت شما است. یک صفحه خوب طراحی شده برای اعتماد سازی و انتقال ارزش به مشتریان بالقوه خیلی مهم است.

بنابراین، بهتر است همیشه هنگام طراحی تجربه کاربری رو در ذهن داشته باشین. عناصری مثل یک طرح جذاب، فضای خالی، کپی عالی و یک راهنمای سبک متفکرانه در جذب و حفظ توجه مشتری بسیار کمک می‌کنه و تعادل مناسب در طراحی وب، می‌تونه شما رو به هدف افزایش سریع نرخ کلیک برسونه!

علاوه بر این، طراحی پاسخگو مهم است: مهم نیست که اندازه صفحه، پلتفرم یا جهت کاربر چیه، یک وب سایت پاسخگو عالی هر بار تجربه بهینه رو برای اونها فراهم می‌کنه. تحقیقات منظم و دقیق بازار به شما کمک می‌کنه تا وب سایت خودتون رو به طور مداوم متناسب با نیازهای دائماً در حال تغییر مشتری خود تطبیق داده و توسعه بدین! و البته به یاد داشته باشین که طراحی دیجیتال به طور مداوم در حال گسترش است و همچنین وب سایت شما نیز باید در حال گسترش باشه.

۲. برقراری ارتباط با هویت برند خود

وب سایت شما نقشی اساسی در ایجاد هویت تجاری سازگار داره. آرم، برچسب، تصاویر مارک دار و ارزش‌های شما باید از طریق پیام رسانی در هر صفحه از وب سایت مشخص باشه. به طور خلاصه، سایت شما باید به وضوح سوال چه کسی و چه چیزی رو در رابطه با نام تجاری شما پاسخ بده تا بازدیدکنندگان اصل مطلب رو در عرض چند ثانیه دریافت کنن!

۳. جذابیت برای مخاطبان

جذابیت برای مخاطبان

افزایش کلیک با ایده های طراحی سایت کار سختیه و به خلاقیت زیادش ما نیاز داره؛ مثلاً مهمترین قسمت ساخت یک نام تجاری و وب سایت حفظ مخاطب هدف شماست. همه انتخاب‌های طراحی سایت باید طوری باشن که بتونین به بهترین وجه به مخاطبان خدمت کنین و یک تجربه مثبت، به یاد موندنی و منحصر به فرد برای اونها ایجاد کنین. بدون چنین طرز فکری، نمی‌تونین در کنار بقیه رقبا بایستین. از زبان و تصویری استفاده کنین که مورد علاقه اونها باشه و ارزش‌هایی رو که می‌تونن با اونها ارتباط داشته باشن منعکس کنه.

۴. تمرکز بر ارزش

هنگامی که بازدید کننده‌ای به صفحه اصلی شما می‌رسه، باید اون رو مجبور کنین که در سایت شما گشت و گذار کنه. صفحه اصلی بهترین مکان برای پیشنهاد ارزش شما است تا مشتریان احتمالی تصمیم بگیرن در وب سایت شما بمونن و به سمت رقبیب‌هاتون نرن. با ارائه یک سرویس یا محصول با کیفیت و استفاده از نکات بالا، کسانی رو که «فقط در حال مرور» هستند به مشتری تبدیل کنین!

افزایش سریع نرخ کلیک و طراحی سایت!

رنگ طرح و آرامش مخاطب!

یک روش خوب برای استقبال از بازدید کنندگان وب سایت و افزایش سریع نرخ کلیک و البته دعوت از اونها برای این که مدت زیادی رو در سایت شما بمونن، استفاده از طرح‌های رنگی است که برای چشم آسونه، مانند طرح‌های خنثی یا پاستلی، که به طور طبیعی آرامش و راحتی خاصی رو به بیننده منتقل می‌کنن. رنگ‌های سبز، آبی پاستلی، قهوه‌ای گرم، صورتی روشن، خاکستری خنک و ماسه‌ای از جمله رنگ‌هایی هستن که برای تعامل کمتر تضاد دارن تا کنتراست سیاه خالص یا سفید خالص.

پس زمینه خنثی باعث میشه که پیش زمینه‌ای روشن یا متضاد، به آرومی برجسته بشه. همین امر باعث جلب توجه کاربران شما به بیت‌هایی میشه که می‌خواین (بنابراین تصاویر یا محصولات با مارک شما و غیره) اونها رو به سمت فراخوان برای اعمال و دکمه‌های دیگه راهنمایی کنه!

تصویرگری مناسب

تصویر سازی

ایلوستریشن یا تصویر سازی یکی از مواردیه که به شما در افزایش سریع نرخ کلیک یا ctr کمک زیادی می‌کنه. شما به کمک تصاویر می‌تونین کارهای خارق العاده‌ای انجام بدین و ایده های طراحی سایت خودتون رو خلاقانه‌تر کنین. عکاسی دیجیتال یا فیلم، تجارب AR یا فیلم، تصاویر دستی یا انیمیشن، هنر انتزاعی یا تصاویر طبیعت بی‌جان مجسمه‌ای و … جز این دسته هستن.

روش‌های زیادی برای پاپ کردن تصاویر وجود داره. در زیر، برخی از نمونه‌های خیره کننده برای یک تکنیک تأثیرگذار که در روند دیجیتالی فعلی به شدت ادامه داره نشون داده شده: این سبک بیان تصویری کوتاه با عنوان «اسکومورفیسم جدید» از تصاویر واقعی و نمادهای ساده و مسطح طراحی شده اما با گرافیک‌های سه بعدی جدید و بهبود یافته استفاده می‌کنه. این اثر کاملاً فوتورئالیستی نیست، بلکه لمسی و جذاب‌تر است و عصر متناقض رئالیسم مینیمالیستی رو به تصویر می‌کشه.

با استفاده از سایه‌های قطره‌ای انتخابی که با رنگ‌های نیمه مسطح پوشیده شدن، کاری شبیه به برجسته سازی دیجیتال یا نقوش برجسته با یک نتیجه چشم نواز، میشه به زیبایی درخور توجهی نومورفیک دست پیدا کرد. این طرح برای عناصری مثل دکمه‌ها، نوارهای جستجو و جعبه‌های متن، همچنین آیکون‌ها یا ویژگی‌های محصول بسیار مناسب است و برای سایت هایی که طراحی ریسپانسیو رو ارتقا می‌دن به خوبی جواب میده.

حرکت و موفقیت!

هر کدوم از شماها تا حالا صد درصد چشمتون به این عروسک‌های بادی که تکون می‌خورن و جلوی رستوران‌ها یا مغازه‌های دیگه وجود دارن، خورده! این عروسک‌های بادی با حرکت بامزه‌ای که دارن خیلی راحت توجه هر کسی رو به خودشون جلب می‌کنن و خب یکی از مولفه‌های مهم ما هم جلب توجه مخاطب برای افزایش سریع نرخ کلیک است!

اخیراً، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییر آهسته از مینیمالیسم سخت باعث شده تا مارک‌ها از طریق رویکرد تعاملی‌تر، طراحی دیجیتال رو کشف کنن. این حرکت از انیمیشن‌های ظریف گرفته تا انتقال گسترده صفحه، تا لایه‌ای تقریباً گسترده از رسانه‌ها و حرکت، قصد داره طراحی وب رو از هرگونه احساس «ایستایی» خلاص کنه.

یکی از راه‌های گنجوندن انیمیشن‌ها ارائه بازخورد دیداری برای تعامل کاربر با سایت شماست. پیمایش یکی از ظریف‌ترین اشکال تعامل است و به همین ترتیب، طراحان وب در حال یافتن روش‌های منحصر به فردی برای افزایش بازخورد دیداری کاربران هستن، یعنی انتقال صفحات چند جهته به تصاویر متحرک.

اگه به دنبال یه چیز ابتکاری‌تر هستین، انیمیشن‌های پارالاکس رو بررسی کنین. با توانایی طراحان انیمیشن وب در جداسازی عناصر صفحه به قسمت‌های پیش زمینه و پس زمینه، اونها می‌تونن یک اثر پارالاکس ایجاد کنن: توهم نوری که در اون به نظر می‌رسه اجسام نزدیک به بیننده سریعتر از اجسام دورتر حرکت می‌کنن.

این ایده‌های طراحی وب و البته ابزارهایی که برای طراحی سایت وجود دارن، مواردی عالی برای سایت های تجارت الکترونیکی فراهم می‌کنه که می‌خوان ویژگی‌های چندین محصول رو به نمایش بذارن و کاربران رو از گالری‌ها به نمایش محصول منحصر به فرد هدایت کنن. همچنین این یک استراتژی بسیار جالب برای وب سایت های آموزشی است که امیدوارند بچه‌ها رو به سایت خودشون جذب کنن.

رنگ آمیزی جذاب!

جذابیت رنگ‌های واضح چیزیه که هیچوقت قدیمی نمی‌شه، با این وجود راه‌های کاوش در اونها دائماً گسترش پیدا می‌کنه. اگه مارک تجاری شما در سطح پیشرفته‌ای قرار داره و در صنعتی مانند فناوری یا رسانه است، یک رنگ پر زرق و برق می‌تونه همون چیزی باشه که شما برای افزایش سریع نرخ کلیک بهش نیاز دارین.

شاید یه خودتون بگین که طراحی سایت یه کار واقعاً سخته ولی رعایت کردن یه مورد مشخص و واضح مثل رنگ می‌تونه کمک زیادی به شما بکنه چرا که مخاطبان پرانرژی، هنرمند یا ذهن باز به ویژه از چنین انتخاب‌های رنگی مطمئنی استقبال کرده و دنبالشون می‌کنن. یک روش ساده و در عین حال موثر برای ابراز خلاقیت از طریق رنگ، ادغام و تشدید سایه‌های مختلف در گرادینت‌هاست.

گرادینت‌ یه روش زیبا و آسون برای تزریق رنگ، انرژی و حرکت به طرح‌های شما هستن. اونها زیبایی جذابی رو ایجاد می‌کنن و می‌تونن با استفاده از رنگ‌های سه بعدی گسترش پیدا کنن که با سایه انداختن به عناصر طراحی، احساس سه بعدی بودن ایجاد می‌کنن. با انتشار سیستم عامل Big Sur اپل، می‌‎شه انتظار داشت که رنگ‌های اشباع بیشتری داشته باشیم که در طراحی وب سه بعدی احساس میشن.

در کل این تکنیک یک جلوه بصری بسیار متنوع و همه کاره است که می‌تونین با نهایت ظرافت ازش استفاده کنین تا تجربه کاربر رو برای مصرف کنندگان خودتون راحت‌تر کنین. یا می‌تونین از اون به طرز چشمگیری در تضاد نئون‌ها در برابر حالت‌های تاریک استفاده کنین تا جوهایی کاملاً به یاد موندنی و پرانرژی ایجاد کنین. گرادیان‌ها به خودی خود بازگشت به دوران طراحی اولیه اینترنت و دیجیتال هستن، به این معنی که اونها برای ترکیب در نوستالژی یا برخی از سبک‌های یکپارچه سازی در طراحی وب معاصر بسیار عالی هستن.

پس وقتی می‌گیم هدف ما افزایش نرخ کلیک با ایده های طراحی وب است، منظورمون همچین چیزیه.

تفکر انتزاعی

تفکر انتزاعی

آخرین موردی که می‌خوایم برای افزایش نرخ کلیک با ایده های طراحی وب معرفی کنیم، تفکر انتزاعیه!

خلاقیت با الگوهای هندسی و اشکال انتزاعی یک گزینه عالی برای استفاده از عکاسی در طراحی دیجیتال است. بسته به صنعتی که تجارت شما در اون فعالیت می‌کنه، این امکان رو داره که از رقبای شما دور بشه و از طرح‌های قابل پیش بینی جلوگیری کنه.

نقوش انتزاعی که به اشکال مختلف در سراسر سایت بیان می‌شن، روحیه کلی وب سایت و نام تجاری شما رو ایجاد می‌کنن. چنین گرافیکی توجه شما رو به محصول اصلی یا CTA جلب میکنه، تعادل رو در طرح‌های گالری چند محصول ایجاد می‌کنه و هویت تجاری معتبری رو آماده می‌کنه تا بتونین از لحاظ احساسی با مخاطبان خودتون ارتباط برقرار کنین!

شکل‌های ساده مانند مربع‌ و دایره می‌تونن به ترکیبات پیچیده و پراکنده تبدیل بشن و حال و هوای جالب و ابتکاری به وب سایت شما بدن! حتی بدون چهره‌های آشنا انسان، عناصر انتزاعی هنوز هم می‌تونن احساسات رو تحریک کنن و نتیجه اون مجموعه‌ای از صفحات وب است که احساس گویایی و هنری دارن.

شرکت‌های نوپا باید این ایده طراحی وب سایت رو خیلی بهش دقت کنن؛ زیرا این یک روش عالی برای تمرکز محصول، عملکرد اون و هویت معتبر، متفکر و آینده نگرانه برند است. در واقع، تریستان لو برتون، مدیر خلاقیت در ۹۹designs، پیش بینی می‌کنه که «در سال ۲۰۲۱، عناصر هنری انتزاعی به عنوان جایگزینی برای عکاسی در طراحی وب برای استارتاپ‌ها، محصولات فنی و برنامه‌ها استفاده می‌شه.

ایده های طراحی وب که کارساز هستن!

اگه در حال کار روی یک وب سایت جدید هستین، امیدواریم که بتونین از این موارد از طراحی وب به عنوان نقطه شروع استفاده کنین. هنگامی که تونستین انتخاب کنین کدوم یکی از زیبایی‌های فوق با کسب و کار شما متناسب است، این ایده های طراحی وب سایت می‌تونه شما رو به مسیر درست هدایت کنه و خیلی سریع نرخ کلیک شما رو افزایش بده!