به دنبال افزایش بازدید سایت خودتون هستین؟

جواب این سوال حتما مثبته. برای کسایی که وب سایت دارن مساله بازدید بسیار مهمه. باید بهتون بگیم که اگه راه های افزایش بازدید سایت رو یاد بگیرین می‌تونین جهش بزرگی در کارتون ایجاد کنین، چون ترافیک وبسایت هم شاخص مهم کیفیت وب سایت و هم محرک رشد کسب و کار هست. پس یادگیری در این زمینه می‌تونه به شما کمک کنه تا:

• ببینین بازاریابی شما چقدر خوب کار می‌کنه،
• بینش‌هایی درباره مخاطبان خودتون، برای تصمیم گیری بهتر جمع آوری کنین،
اعتبار سئو و موتور جستجو رو بهبود ببخشین و
تولید Lead های بیشتر، افزایش تبدیل‌ها و در نتیجه جذب مشتری بیشتر.

با این وجود دستیابی به این مزایا نیازمند ارتقای ترافیک سایت شما با روش‌های صحیح و تمرکز روی هدایت این ترافیک است. در این پست، ما روش‌های رایگان و موثری رو برای هدایت و افزایش بازدید وبسایت به شما معرفی می‌کنیم.

ترافیک رایگان در مقابل ترافیک باکیفیت

ترافیک وبسایت شما به بهبود رتبه شما کمک می‌کنه که به این امر نوبه خودش باعث ایجاد بازدید بیشتر می‌شه، اما قطعاً شما می‌خواین اطمینان حاصل کنین که افزایش ترافیک نیز با افزایش تعامل در سایت خودتون همراهه. با این حساب اگه ترافیک شما در حال افزایش باشه اما نرخ تبدیل شما کاهش پیدا کنه، یعنی ترافیک باکیفیت و مناسبی رو وارد سایت خودتون نمی‌کنین.

افزایش بازدید سایت

روش‌های مختلفی برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت وجود داره. برای مثال میشه به دکمه Call To Action برای اقدام و جمع آوری لیدهای مناسب در مکان‌های مناسب، ارائه اطلاعاتی که بازدیدکنندگان شما به دنبال اونها هستن و پیمایش آسان و بصریه اشاره کرد. اما در هر صورت اولین قدم، جذب بازدیدکنندگان مناسب از سایت شماست. پس هدف شما از افزایش ترافیک وبسایت خودتون و هدایت بازدیدکنندگان با صلاحیت بیشتر (باکیفیت‌تر) به سایت است. یعنی کسانی که به احتمال زیاد به لید و مشتری تبدیل می‌شن.

کانال‌هایی که ترافیک باکیفیت رو به سایت شما هدایت می‌کنن!

هیچ ابزاری که هم ترافیک رایگان، هم باکیفیت و هم زیاد به سمت سایت شما هدایت کنه وجود نداره. اما خب به جای اون یه ترکیبی از کانال‌ها وجود داره که برای هدایت یه سری از بازدیدکنندگان به فلان سایت یا افزایش بازدید سایت ، با هم کار می‌کنن.

برای نتیجه گرفتن از این کانال‌ها گاهی وقت‌ها لازمه خیلی تلاش کنین. گاهی وقت‌ها به زمان احتیاج هست و قطعاً یه مواقعی فقط پوله که می‌تونه این کار رو برای شما انجام بده!!

بعضی از استراتژی‌ها و کانال‌هایی که باعث هدایت بازدیدکنندگان به سایت شما می‌شن عبارتند از:

• لیست‌های دایرکتوری آنلاین
سئو داخلی یا On-Page SEO
سئو خارجی یا Off-Page SEO
• پست الکترونیک
• رسانه های اجتماعی
• تبلیغات آنلاین
• وبلاگ نویسی

در بخش بعدی، قراره به جزئیات بیشتری در مورد موثرترین (و قابل اعتمادترین) راه‌های افزایش بازدید وبسایت به صورت رایگان بپردازیم!

راه های رایگان افزایش بازدید سایت از Google

1. ایجاد کردن یه لیست رایگان Google My Business

گوگل مای بیزنس

آیا می‌دونین یه لیست بهینه شده Google My Business هفت برابر بیشتر از یه لیست ناقص، بازدید جذب می‌کنه؟ یادتون نره که لیست شما به وبسایت شما لینک می‌شه، بنابراین این کار یه روش عالی و خفن برای جذب بازدید بیشتر به وبسایت شماست.

نکته
فراموش نکنین که گوگل مدام در حال دقیق‌تر و هوشمندتر شدنه!

باید حواستون باشه که لیست خودتون رو چطوری طراحی می‌کنین. چون مثلاً اگه مشتری بتونه هر اطلاعاتی که نیاز داره رو از لیست شما دریافت کنه، به نظرتون دیگه برای بازدید از سایت وقت می‌ذاره؟ معلومه که نه! اون به هر چیزی که برای تصمیم گیری نیاز داشته، رسیده و حالا اگه شرکت شما برای اون مناسب باشه یکراست با خودتون تماس می‌گیره، بدون این که وارد سایت شده باشه و ترافیک شما رو ارتقا داده باشه! 

۲. انجام دادن سئو On-Page

تاکتیک‌های زیادی برای سئو وجود داره که می‌تونین اونها رو تو هر صفحه از سایت خودتون انجام بدین و باعث افزایش بازدید سایت و صفحات اون بشین و در نتیجه ترافیک زیادی به دست بیارین.

البته که این مورد شامل تولید محتوای منحصر به فرد و باکیفیتی که مخاطب دنبال اونه و همینطور نوشتن توضیح متای مختصر و مفید هم می‌شه. توضیحات متا در زیر URL شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شن. پس دونستن این که توضیح متا اصلاً درباره چی حرف زده و قراره به چه سوالی پاسخ بده، می‌تونه کاربران رو برای کلیک روی سایت شما بیشتر تشویق و ترغیب کنه.

تاکتیک‌های سئو داخلی از جمله روش‌های رایگانی هستن که می‌تونن منجر به افزایش ترافیک سایت شما بشن، اما اینها یه روش سریع نیستن بلکه باید وقت و انرژی زیادی براشون بذارین.

روش‌های رایگان دیگه برای افزایش بازدید سایت

ما اینجا چندتا مرحله اضافی برای بهبود ترافیک سایت شما آماده کردیم که می‌تونین با استفاده از اونها نهایتاً باعث افزایش نرخ تبدیل یا Conversion RTE خودتون هم بشین:

۱. لیست شدن در دایرکتوری‌های آنلاین

یکی از روش‌های دیگه برای افزایش بازدید وبسایت شما اینه که در دایرکتوری‌های آنلاین رایگان و سایت های بررسی قرار بگیرین. برای اکثر این سایت ها، پروفایل شما یه لینک به وبسایت شما خواهد داشت، بنابراین به روز رسانی فعال این لیست‌ها و دریافت نظرات مثبت احتمالاً منجر به افزایش ترافیک وبسایت شما میشه.

علاوه بر این، خیلی از دایرکتوری‌ها مثل Yelp دامنه قدرتمندی در Google دارن. پس مثلاً این احتمال وجود داره که صفحه رایگان Yelpیی که برای کسب و کار خودتون دارین، در جستجوهای مرتبط رتبه بالایی داشته باشه.

بک لینک ها یه سری لینک هایی هستن که از یه سایت دیگه به سایت شما داده میشن. بک لینک از مشاغل مکمل یا اینفلوئنسرهای یه صنعت مشابهT نه تنها تجارت شما رو در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار میده، بلکه باعث ایجاد بازدید باکیفیت از سایت شما هم میشه.

با بک لینک باکیفیت در لیست اول گوگل قرار بگیرین و حسابی بترکونین!

تازه علاوه بر این، Google اگه ببینه که یه سری سایت های معتبر به شما لینک دادن، از اون بک لینک به عنوان یه مورد برای افزایش اعتماد خودش به شما استفاده میکنه. اعتماد بیشتر گوگل هم که منجر به کسب رتبه‌های بالاتر میشه و این رتبه‌های بالاتر هم منجر به افزایش بازدید وبسایت می‌شن.

۳. ایجاد پست در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی رایگان در این شرایط هستن و در هدایت بازدید از وبسایت شما نقش خیلی مهمی دارن. شما می‌تونین به راحتی از Facebook ،Instagram و LinkedIn برای تبلیغ پست‌های وبلاگ و سایر صفحات مفید خودتون استفاده کنین و پست‌های قابل اشتراکی رو اونجا ارسال کنین و سپس مخاطبان این شبکه‌های اجتماعی رو به بازدید کنندگان وبسایت خودتون تبدیل کنین.

افزایش بازدید سایت

ایجاد یه محتوای مفید و منحصر به فرد خرجی نداره و تقریباً رایگانه و انقدرها هم که به نظر می‌رسه سخت نیست. مخصوصاً وقتی که شما در زمینه محصولات یا خدمات خودتون متخصص باشین. فقط تنها کاری که باید انجام بدین اینه که این محتواها رو برای مخاطبان خودتون ساده کنین.

۴. استفاده از هشتگ در پست‌ها

با افزودن هشتگ به پست‌هایی که صفحات وبسایت و پست‌های وبلاگ شما رو تبلیغ می‌کنن، می‌تونین دامنه دسترسی خودتون رو به فراتر از شبکه خودتون گسترش بدین تا توسط کاربرانی که دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستن کشف بشین. هرچی تعداد چشم‌هایی که لینک‌های شما رو می‌بینه بیشتر باشه، ترافیک بیشتری هم به سمت سایت شما روانه می‌شه.

۵. استفاده از Landing Pages

صفحات فرود یکی دیگه از منابع رایگان افزایش بازدید سایت به حساب میاد. اینها یه سری صفحات ویژه برای پیشنهادهای شما هستن. مثل استفاده از کد تخفیف، بارگیری راهنمای رایگان یا شروع دوره آزمایشی رایگان. این موارد شامل جزئیاتیه که کاربران برای حرکت به جلو و تبدیل شدن به مشتری شما، بهشون نیاز دارن.

لندینگ پیج ها روی یه اقدام ویژه تمرکز می‌کنن و احتمال وقوع اون رو افزایش میدن. از اونجایی که صفحات فرود بسیار خاص هستن، شما می‌تونین در رسوندن پیام خودتون بسیار هدفمند پیش برین و تعداد بازدید از این صفحات رو افزایش بدین.

۶. استفاده از کلمات کلیدی Long-Tail

در حالی که معمولاً کلمات کلیدی short-tail حجم جستجوی بیشتری دارن، رتبه گرفتن برای اونها در موتور جستجو خیلی سخت‌تره. ولی خب از طرف دیگه، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long-Tail، شانس بیشتری دارین که یه رتبه خوب (حتی در صفحه اول) دریافت کنین و رتبه خوب هم که خبر از افزایش بازدید سایت رو میده. بعلاوه، با پیشرفت موتورهای جستجو و قابلیت تبدیل صدا به متن، افراد از عبارات خاص‌تری برای جستجوی آنلاین استفاده می‌کنن.

کلمات کلیدی لانگ تیل

بهتره بدونین که ابزارهای رایگان بسیاری برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی مورد هدف در دسترس هستن.

۷. شروع بازاریابی ایمیلی

ارسال خبرنامه‌های منظم و تبلیغ پیشنهادات از طریق ایمیل راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریانه و همچنین می‌تونه به جذب بازدید از وبسایت شما کمک زیادی کنه. اطلاعات مفید و لینک های خوبی رو در صفحات وبسایت خودتون ارائه بدین که در اون، مخاطب بتونه مطالب بیشتری رو یاد بگیره، مثل پست‌های وبلاگ و صفحات فرود که برای پیشنهادات خاص، بهینه می‌شن.

فقط حواستون باشه که در بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ مشتری رو ایمیل بارون نمی‌کنین و کاری انجام نمی‌دین که کلاً بیخیال شما بشه و دیگه هیچوقت به ایمیل‌های ارسالیتون توجهی نکنه!

همچنین، در مورد موضوعات ایمیل خودتون حسابی دقت کنین. این موارد به شدت روی باز کردن یا نکردن ایمیل شما توسط مشتری تاثیر می‌ذاره. اگه ایمیل های شما هرگز باز نشن، پس نمی‌تونن برای سایت شما ترافیک بیشتری بیارن!

۸. وبلاگ نویسی مهمان

این که شما با یه اینفلوئنسر در دنیای بیزنس خودتون کار کنین می‌تونه موجب افزایش بازدید وبسایت شما بشه و ترافیک سایت رو هم از طریق جستجوی ارگانیک و هم از طریق اون اینفلوئنسر بهبود ببخشه. این کار همچنین می‌تونه به شما کمک کنه تا محتوای متنوع‌تری تولید کنین و به بازدید کنندگان شما نشون میده که در زمینه کاری خودتون فعال هستین.

می‌تونین از اینفلوئنسر بخواهین که در قسمت بازبینی و نظرات یا جمع بندی پست‌های خودش، به بیزنس شما اشاره‌ای کنه. البته رایگان بودن یا نبودن این روش تا حد زیادی به اینفلوئنسری ربط داره که شما باهاش کار می‌کنین و خیلی از اونها بعد از این که شما به هدف مورد نظرتون می‌رسین یه مبلغ پولی رو به عنوان سود ازتون می‌گیرن.

از طرفی می‌تونین یه وبلاگ نویس مهمان ساده باشین. مشاغل مرتبط با بیزنس خودتون رو که مخاطبان مشترکی با شما داره رو شناسایی کنین. ببینین آیا می‌تونین با نوشتن یه پست در سایت اونها به صفحه‌ای از سایت خودتون لینک بدین یا خیر.

باید‌ها
از مرتبط بودن محتوای نوشته شده در پست مهمان با سلیقه و حیطه کاری مخاطبان سایت مورد نظر مطمئن بشین، چون در غیر این صورت پست مهمان شما هیچ ترافیک خوب و یا حداقل باکیفیتی رو برای شما نمیاره.

۹. فعالیت در فضای آنلاین

فعالیت در گروه‌های آنلاین و وبسایت هایی که به تجارت و جامعه شما مرتبط هستن کاملاً رایگانه و به شما کمک می‌کنه تا بازدید بیشتری داشته باشین. به این منظور می‌‎تونین درباره وبلاگ ها و پست‌های شبکه های اجتماعی نظر بدین، به سوالاتی که افراد می‌پرسن پاسخ بدین و در گفتگوهای مربوط به صنعت و بیزنس خودتون شرکت کنین.

هرچی با گروه‌های مربوط به بیزنس خودتون بیشتر درگیر بشین، بازدید سایت شما هم بیشتر افزایش پیدا می‌کنه!

اگه نمایه‌های رسانه های اجتماعی شما به سایت خودتون لینکی دارن، یعنی دارین از یه کانال دیگه برای افزایش تعامل و ارتقای ترافیک سایت خودتون استفاده می‌کنین.

فقط مطمئن بشین که خیلی صادقانه و درست درگیر شدین و حواستون باشه که لینک سایت خودتون رو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک نذارین. چون ممکنه اسپم به نظر برسین و به اعتبار آنلاین و شغلی خودتون لطمه بزنین.

بهبود ترافیک وبسایت هدف اصلی و اولیه شما نیست، هدف اصلی شما کسب اعتبار و آبرو در دنیای آنلاینه و بعد از رسیدن به این هدف، می‌تونین بازدید سایت خودتون رو ارتقا بدین!

۱۰. کسب تجربه از تجزیه و تحلیل سایت

استفاده از Google Analytics خرجی نداره و اطلاعات آماری که به دست شما میده، می‌تونه به شما کمک کنه تا بازدیدهای سایت خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین.

گوگل آنالتیکس

برای رقابت‌های بازاریابی از لینک های پیگیری شده استفاده کنین و مرتباً سایت خودتون رو آنالیز کنین و حواستون بهش باشه. این کار به شما امکان میده تا مشخص کنین کدوم استراتژی‌ها و انواع محتوا بهتر جواب دادن و کدوم یکی از اونها به اصلاح و بهبود نیاز دارن و برای چه استراتژی اصلاً نباید دیگه وقت و انرژی بذارین!