همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. با این حال، ما همچنین می دانیم، آنچه که به عنوان محتوای عالی در نظر گرفته می شود، به طور مداوم در حال تحول است – به ویژه هنگامی که کاربران شروع به جستجو و هضم محتوای متفاوتی می کنند.

محتوا و روند بازاریابی تغییر می کند، در نتیجه باید تاکتیک تولید محتوا ما هم تغییر کند. در غیر این صورت، باید شانس و ذهنیت خود برای پیشرفت را بوسیده و کنار بگذاریم. قبل از انتشار هر پست، مطالب خود را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که مطابق با استانداردهای زیر است.

محتوای عالی دارای ویدئو است

این روزها، عکس و متن کافی نیستند. پیشرفت های فناوری و ایجاد محتوا به طور فزاینده ای برای خالق محتوای متوسط ​​در دسترس است. بنابراین، استراتژیست ها باید از زمان خود پیروی کنند، زیرا زمان به سمت پخش مستقیم فیلم پیش می رود.

من را باور نمی کنید؟

فقط سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • هنگام مرور رسانه های اجتماعی و وب بیشترین ارتباط را با چه چیزی احساس می کنید؟
  • کدام نوع محتوا را جذاب تر احساس می کنید؟
  • چه چیزی باعث می شود شما با یک برند یا یک فرد در ارتباط باشید؟
  • وقتی نیاز به اطلاعات دقیق دارید قبل از خرید، به چه چیزی نگاه می کنید؟

من می خواهم حدس بزنم که معمولاً نوعی محتوای ویدیویی است، چه توسط برندها و چه توسط مشتریان ایجاد شود. ویدئو به مصرف کنندگان کمک می کند تا درباره چیزهایی که ممکن است خریداری کنند اطلاعات بیشتری کسب کنند، به تصمیم گیری های مشتری از طریق آموزش کمک می کند.

فیلم ها بسیار محبوب هستند (توصیه ما مطالعه سئو محتوای ویدئویی است) و همچنان ادامه خواهند یافت، به خصوص با سیستم عامل های مختلف دیگر ارائه دهنده.

به جای اینکه به مخاطبان خود بگویید که چرا باید به شما اعتماد کنند، به آنها نشان دهید. این کار را می توانید با بودجه کم و حتی با ویرایش ویدئوهای دیگر هم انجام دهید.

استفاده از سوال و جواب در محتوای عالی

وقتی شخصی وارد یک موتور جستجو می شود، به دنبال چیزی می گردد؟

  • پاسخ به یک سؤال.
  • اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات.
  • چگونه کاری انجام دهیم

حتی وقتی شخصی کلمه کلیدی را وارد کند که به صورت یک سؤال نباشد، شما هنوز هم می توانید محتوای عالی تولید کنید که هم پاسخ سوال کاربر باشد و هم او بتواند جواب خود را از آن مطلب استنباط کند.

با استفاده از ابزاری سئو مانند SEMrush یا Answer the Public، یا با پیمایش ساده در SERP ها، می توانید به سرعت سؤالات مربوط به تقریبا هر کلمه کلیدی را شناسایی کنید.

هنگامی که در مرحله تولید محتوای عالی هستید، می توانید این سؤالات یا کلمات کلیدی long tail را پیاده سازی کنید تا قطعه ای آنقدر پر از اطلاعات تهیه شود که برای خوانندگان شما هیچ سؤال دیگری باقی نماند.

به عنوان مثال، اگر کسی به دنبال [دستور العمل سوپ مرغ] باشد، می توانید فرض کنید که دوست دارد بداند که چگونه می تواند سوپ مرغ درست کند. اما آنها در نهایت می خواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

با پیمایش به وسط SERP، کادر گوگلی ” مردم همچنین می پرسند: را پیدا خواهید کرد که چند سؤال مربوط به اصطلاح اصلی جستجوی شما را نشان می دهد.

استفاده از سوال و جواب در تولید محتوای عالی

یک تولید کننده محتوای عالی، به جای اینکه صرفاً یک دستور العمل را با کمی تفسیر جمع و جور کند، برخی یا تمام این سؤالات را در عناوین و متن خود پیاده سازی می کند.

به نوبه خود، موتورهای جستجو با رتبه بهتر به شما پاداش می دهند.

محتوای یونیک و دست اول

وقتی صحبت از دست اول بودن یک مطلب می شود منظور این است که سایت شما با مطلبی که منتشر می کنید باید حرفی برای گفتن داشته باشد که سایر سایت ها آن را تاکنون نگفته اند:

  • یک دیدگاه یا زاویه جدید.
  • اطلاعاتی که هنوز دیگران ارائه نکرده اند

جان مولر گوگل به ما گفته است که:

Google فقط به این دلیل که سایت خزیده شده، محتوای آن را فهرست بندی نمی کند – محتوای شما باید “مفید، منحصر به فرد، قانع کننده یا با کیفیت بالا” باشد.

منحصر به فرد فقط کلمه دیگری برای یونیک است.

ایده های شما، پیام های شما و هویت کلی شما باید یونیک باشند. انتشار مجدد مطالب شخص دیگر فاقد اصالت است. اگر محتوای شما فاقد خلاقیت و اصالت باشد، خود را فاقد لینک، کلیک و رتبه بندی خواهید دید.

محتوای خوب و عالی توسط کاربر تولید می شود

توسعه اینفلوئنسرها اغلب موفق تر از تولید برند است. چرا؟ زیرا تأثیرگذاری شخصیت های مشهور مانند دوستان، در توصیه برای فروش بیشتر از خود مشاغلی فروشنده است.

مصرف کنندگان حس می کنند که با افرادی که فالو کرده و با آن ها ارتباط دارند، راحت تر می توانند اعتماد کنند. بسیاری از آن ها به دنبال توصیه های مد، دستور العمل های خانگی خوشمزه، نکات سلامتی و تناسب اندام و موارد دیگر هستند. افراد معمولا قابل اعتماد هستند، جایی که گاهی اوقات، برندها نیستند.

در حالی که احساس می شود تقریباً هرکسی می تواند تأثیرگذار باشد، مشارکت با یک اینفلوئنسر مناسب می تواند برای مشاغل با هر اندازه بزرگ و کوچک، شگفتی بسازد.

بخش مهم در مورد همکاری با یک اینفلوئنسر یا سفیر برند این است که شما نیازی به ایجاد محتوا ندارید!

این کار آن ها است – توسط کاربر ایجاد شده است.

بنابراین، در مورد کسانی که می خواهید با آن ها کار کنید و اینکه چه نوع محتوایی برای آن ها جذاب است، فکر کنید. سپس با اینفلوئنسر قابل اعتمادی که می تواند محتوایی ایجاد کند که باعث درخشش برندتان شود، شریک شوید.

محتوای عالی هدفمند و نتیجه محور است

محتوای وصیت نامه ای ایجاد نکنید. برای هر قسمت محتوای خود باید هدفی داشته و برنامه برای زمان دستیابی به آن هدف.

ایده های جدید را باهم مطرح کرده و طوفان ذهنی ایجاد کنید، سپس تصمیم بگیرید که می خواهید چگونه آن را انجام دهید و در پایان آن را با نیت انجام دهید.

  • مخاطب شما با چه نوع محتوایی بیشترین ارتباط را دارد؟
  • چه موضوعاتی بیشترین کلیک را دارند؟ طولانی ترین ؟
  • چه چیزی به یک تن تعامل یا فروش می رسد؟

این ها انواع سؤالاتی هستند که باید قبل از شروع مطلب از خود بپرسید.

این سؤالات در مرحله طوفان مغزی آغاز می شوند و به شما کمک می کنند بر اساس آنچه می خواهید به دست بیاورید، نوع محتوا را ایجاد کنید.

در اینجا مثالی از انواع محتوا که باید بر اساس هدفی که می خواهید برای دستیابی به آن ایجاد کنید وجود دارد:

محتوای عالی باید هدفمند و نتیجه محور باشد

محتوای شما باید محصولی از داده ها باشد.

به گزارش های فروش و نرخ تبدیل خود نگاه کنید، تجزیه و تحلیل خود را مرور کنید و از آن استفاده کنید! در نهایت به شما در تحقق هدف آن محتوا کمک می کند.

محتوای عالی دارای عناوین قوی است

  • عناوین قوی خوانندگان بالقوه شما را تحریک می کند.
  • این به آن ها می گوید که آیا آن ها می خواهند روی وب سایت شما کلیک کنند.
  • اگر تیتر شما مبهم، خسته کننده یا عمومی است، ممکن است کلیک نکنند.

در صورتی که تیتر شما جالب و جذاب باشد و باعث شود خوانندگان احساس کنند که اگر کلیک نکنند آن را از دست می دهند، احتمالاً کلیک می کنند.

مثلا:

“نشانه های بیماری کرونا” در مقابل “درمان کرونا بالاخره کشف شد!”

روی کدام یک کلیک می کنید؟

من شخصاً می دانم که روی گزینه دوم کلیک خواهم کرد، زیرا باعث ایجاد احساس دانستن فوری در من می شود.

گزینه اول چیزی است که این روزها همه در مورد آن صحبت می کنند و در هر صفحه ای می توان دید اما در مورد دومی همه به دنبال دانستن آن هستند.

جمع بندی ویژگی های یک محتوای عالی

دفعه دیگر که آماده انتشار مطلب هستید، اطمینان حاصل کنید که هر یک از این نکات گفته شده در محتوای شما گنجانده شده است. راه های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد، اما فقط تعداد کمی راه برای ایجاد یک محتوای عالی وجود دارد. هنگامی که شک دارید همیشه اطلاعات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما در بهترین بودن مطلوب است.